لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مطابقت 3 طراحی و برنامه نویسی بازی متوسط در Unity3D
Match 3 Intermediate Game Design and Programming in Unity3D
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
طراحی و ساخت یک بازی Match 3 از ابتدا تا تولید یک بازی را از ابتدا شروع کنید و آن را تا تولید پیش ببرید. آموزش استفاده از الگوهای کدنویسی و برنامه نویسی شی گرا در توسعه بازی. کشف کنید که برخی از توابع داخلی Unity چگونه کار می کنند و می توانند برای پروژه خود استفاده شوند. مکانیک های یک بازی Match 3 را تجزیه و تحلیل کنید و یاد بگیرید که آنها را با پروژه خود تطبیق دهید. مهارت های کدنویسی C# خود را با الگوریتم ها و ساختار داده های پیشرفته تقویت کنید. پیش نیازها:دانشجویان باید نحوه استفاده از ویرایشگر یونیتی را بدانند. دانش آموزان باید بدانند که چگونه اسکریپت ها را در سی شارپ کدنویسی کنند.
به دوره آموزشی Udemy من در مورد نحوه ساخت یک بازی کامل از ابتدا در Unity خوش آمدید.
برای این دوره ما یک بازی پازل Match3 می سازیم.
برخی از بازیهای پازل بسیار موفق Match 3 که ممکن است نام آنها را شنیده باشید یا بازی کرده باشید، عبارتند از. Bejewelled، Candy Crush، Anipang، Puzzle Dragon، و Zookeeper.
این بازیها همگی شامل شبکهای از اشیاء قابل تطبیق هستند. بازیکن باید 2 شیء مجاور را در شبکه مبادله کند تا یک مجموعه منطبق از 3 شی در یک ردیف یا ستون تشکیل دهد و با یک امتیاز افزایشی پاداش می گیرد. اگر مسابقات بزرگتری تشکیل شود، به بازیکن یک قدرت افزایش داده میشود که میتواند به او کمک کند تا امتیاز بیشتری کسب کند.
بازی این بازیها بسیار ساده هستند، ورودی بسیار محدودی دارند و باعث میشود مخاطبان زیادی به آنها دسترسی پیدا کنند. با این حال، پیچیدگی سیستم شبکه و تصادفیسازی گزینههای موجود، تسلط بر بازیها را دشوار میکند.
در این دوره آموزشی، نحوه اعمال الگوهای کدنویسی و اصول برنامه نویسی شی گرا در Unity را برای تولید مجموعه ای از ابزارها یاد خواهید گرفت که به شما کمک می کند منابع را در طول چرخه توسعه بازی مدیریت کنید. شما از این ابزارها برای ساختن یک بازی Match 3 از ابتدا استفاده خواهید کرد و یاد می گیرید که از بسیاری از ویژگی های Unity در طول مسیر استفاده کنید. برخلاف سایر دورههای توسعه بازی، اسکریپتهایی که در این دوره خواهید نوشت ساختار یافته، تمیز، کارآمد و قابل استفاده مجدد برای پروژههای دیگر خواهند بود.
بهروزرسانی در 23/05/22: بخشهای کدنویسی برای بهبود خوانایی بزرگنمایی میشوند.
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
معرفی دوره
Course Introduction
راه اندازی پروژه
Project Setup
ابزار
Tools
بخش 2 مقدمه
Section 2 Introduction
درس 2-1: سینگلتون
Lesson 2-1 : Singleton
درس 2-2: استخر اشیا
Lesson 2-2 : Object Pool
درس 2-3: حرکات صاف
Lesson 2-3 : Smooth Moves
درس 2-4: سیستم شبکه
Lesson 2-4 : Grid System
تعیین ابزار
Tools Assignment
آزمون ابزار
Tools Quiz
هسته مکانیک
Core Mechanic
بخش 3 مقدمه
Section 3 Introduction
درس 3-1: جمعیت کردن
Lesson 3-1 : Populating
درس 3-2: ورودی
Lesson 3-2 : Input
درس 3-3: مبادله
Lesson 3-3 : Swapping
درس 3-4: تطبیق
Lesson 3-4 : Matching
درس 3-5: حل و فصل
Lesson 3-5 : Resolving
تکلیف هسته مکانیک
Core Mechanics Assignment
آزمون هسته مکانیک
Core Mechanics Quiz
مکانیک اضافی
Extra Mechanics
بخش 4 مقدمه
Section 4 Introduction
درس 4-1: جمعیت مجدد
Lesson 4-1 : Repopulating
درس 4-2: واکنش های زنجیره ای
Lesson 4-2 : Chain Reactions
نمایش نظرات