آموزش ایجاد یک عنصر مجموعه سبک برای بازی در مایا

Creating a Stylized Set Element for Games in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در طول این درس‌ها، ما کل فرآیند ایجاد یک دارایی بازی ساده را پوشش خواهیم داد و بر روی موضوعاتی که شامل مدل‌سازی با پلی پایین، چیدمان UV و اندازه‌بندی مناسب UV است تمرکز خواهیم کرد. نرم افزار مورد نیاز: Maya2013، Photoshop CS5، Marmoset Toolbag. xNormals.در سرتاسر این درس‌ها، کل فرآیند ایجاد یک دارایی بازی ساده را پوشش می‌دهیم و بر موضوعات مربوط به مدل‌سازی کم پلی، چیدمان UV و اندازه مناسب UV تمرکز می‌کنیم. ما با ایجاد یک دارایی با پلی بالا شروع می کنیم که در آن در مورد تکنیک هایی صحبت خواهیم کرد که برای این نوع پروژه ها بسیار مفید هستند. این گردش کار می تواند باعث صرفه جویی در زمان و همچنین به دست آوردن کیفیت و اصالت مورد نظر برای پروپوزال شود. سپس از ابزارهای داخلی مایا برای پخت انسداد محیط و نقشه‌های معمولی، صادرات UV به فتوشاپ و شروع فرآیند بافت‌سازی استفاده می‌کنیم. ما از Marmoset Toolbag برای تجسم سریع بافت روی مدل، بررسی نور، بازتاب ها، نقشه ها و نقشه های دیگر استفاده خواهیم کرد. در نهایت از بافت‌های عکسی استفاده می‌کنیم که برای رنگ نمونه‌برداری می‌کنیم و ماسک‌هایی تولید می‌کنیم تا در نتیجه یک بافت منحصر به فرد را پر کرده و تولید کنیم. در پایان شما یک گردش کار حرفه ای برای ایجاد هر گونه دارایی بازی که در آینده به آن نیاز دارید خواهید داشت. نرم افزار مورد نیاز: Maya2013، Photoshop CS5، Marmoset Toolbag. xNormals.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

ایجاد یک عنصر مجموعه سبک برای بازی در مایا Creating a Stylized Set Element for Games in Maya

  • ایجاد اشکال ناهموار Creating Rough Shapes

  • ساخت آجر برای دیوار چاه Making Bricks for the Well Wall

  • نهایی کردن دیوار چاه Finalizing the Well Wall

  • جزئیات آجرهای روی زمین Detailing the Bricks on the Floor

  • تعریف مدل های کم پلی چاه، درخت و پا Defining Low-poly Models of the Well, Tree and Legs

  • تعریف جزئیات سطح بالا برای اولین تنه درخت Defining High Level Details for First Tree Trunk

  • جزئیات نهایی برای نسخه High Poly از درختان Finalizing Details for High Poly Version of the Trees

  • جزئیات مدل سازی سقف Modeling Details for Roof

  • جزئیات مدلسازی سقف با روش جایگزین Modeling Details for Roof with Alternate Method

  • مدل سازی سطل و پشتیبان سقف Modeling the Bucket and Roof Support

  • تنظیم هندسه پلی پایین Adjusting Low-poly Geometry

  • تکمیل تنظیمات هندسه کم رزولوشن Finalizing Adjustments to Low-res Geometry

  • آزمایش نقشه های عادی برای کف و دیوار چاه Testing Normal Maps for the Floor and Well Wall

  • آزمایش نقشه های عادی برای درختان Testing Normal Maps for the Trees

  • بازسازی هندسه سقف Remodeling Roof Geometry

  • آزمایش نقشه های معمولی برای سقف Testing Normal Maps for the Roof

  • تکمیل بازکردن UV برای همه قطعات Finish UV Unwrapping for All Pieces

  • ایجاد طرح بندی UV Creating UV Layout

  • نهایی کردن Normal Maps Finalizing Normal Maps

  • نقشه های انسداد محیطی پخت Baking Ambient Occlusion Maps

  • راه اندازی فایل Master Photoshop Setting up Master Photoshop File

  • مونتاژ یک لایه ناهموار برای انتشار Assembling a Rough Layer for Diffuse

  • پیشبرد بافت سنگ برای دیوار Advancing the Stone Texture for Wall

  • تکمیل بافت دیوار و کف Finalizing Wall and Floor Textures

  • بافت سقف Texturing the Roof

  • بافت تنه درختان Texturing the Tree Trunks

  • نهایی کردن نقشه پراکنده درختان Finalizing the Diffuse Map of the Trees

  • بافت میله فلزی Texturing the Metal Bar

  • مدل سازی هندسه برای طناب Modeling Geometry for Rope

  • ایجاد نقشه عادی بدون درز برای طناب Creating Seamless Normal Map for the Rope

  • ایجاد نقشه پراکنده برای طناب Creating Diffuse Map for the Rope

  • بافت سطل Texturing the Bucket

  • تکمیل نقشه Diffuse Finalizing the Diffuse Map

  • تنظیم اشعه ماوراء بنفش و تولید نقشه Specular Adjusting UVs and Generating the Specular Map

  • کار پست نهایی Final Post Work

نمایش نظرات

آموزش ایجاد یک عنصر مجموعه سبک برای بازی در مایا
جزییات دوره
7h 47m
36
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
13
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Stanislav Poritskiy Stanislav Poritskiy

Stas Poritskiy یک هنرمند با استعداد CG است که به عنوان مدیر فنی در استودیوی Hemogoblin در پروژه "L5" کار می کند. از توانایی های وی می توان به طراحی سیستم های تحویل خط لوله که برای تولید هنرهای بازی و فیلم استفاده می شود ، ارائه تصاویر در سطح تجاری و جلوه های بصری استفاده کرد. در یک محیط تولید ، Stas از مایا ، 3D Studio Max ، Realflow ، MEL و C ++ استفاده می کند تا به درستی از تمام منابع موجود استفاده کند و تیم را دقیقاً هماهنگ کند تا خواسته های پروژه را برآورده کند. خارج از زندگی استودیویی ، استاس در آکادمی بین المللی طراحی و فناوری تدریس می کند ، و همچنین در پروژه های مستقل کار می کند.