در این دوره ما یک رودستر نش-هیلی مدل 1952 ایجاد خواهیم کرد. این یک جواهر کمیاب از یک ماشین است. فقط حدود 500 تا کنون ساخته شده است. اما ما قصد داریم با استفاده از Blender 3.0، از اولین چند ضلعی تا انیمیشن رندر نهایی، یکی بسازیم. اگر تا به حال می خواهید مدل های واقعی و دقیق از اشیاء پیچیده ایجاد کنید، این دوره برای شما مناسب است. نه تنها ابزارها و تکنیک های مدل سازی را یاد خواهید گرفت، بلکه نحوه استفاده از تصاویر مرجع، سازماندهی و مدیریت یک پروژه بزرگ در Blender را نیز یاد خواهید گرفت.
ما با بدنه خودرو شروع می کنیم و شکل زیرین را ایجاد می کنیم. و سپس با استفاده از اصلاحکننده Blender’s Shrink Wrap، هر پانل را به آن شکل قالب میزنیم، بنابراین یک تناسب دقیق بین هر یک از قطعات به دست میآوریم. در ادامه به مدل سازی قسمت های مختلف خارجی خودرو خواهیم پرداخت. ما جزئیات کروم را با استفاده از اصلاح کننده Subdivision Surface Blender ایجاد می کنیم. و با استفاده از Array Modifier، آجهای لاستیک و کلاهکهای پرهدار را ایجاد میکنیم. سپس قطعات مختلف داخل خودرو را مدلسازی میکنیم و به تصاویر مرجع خود توجه میکنیم تا جزئیات را زنده کنیم.
وقتی مدل سازی کامل شد، با استفاده از Blender's Node Editor مواد و بافت ها را برای خودرو ایجاد می کنیم. و در نهایت با استفاده از موتور رندر Cycles صحنه را روشن و رندر می کنیم. همچنین از متحرک کردن دوربین در اطراف ماشین و ایجاد یک ویدیوی کوتاه با استفاده از ویرایشگر دنباله ویدیوی Blender لذت خواهیم برد.
با "Blender 3.0 Vintage Car Creation."
برای پروژه کلاس می توانید هر وسیله نقلیه ای را که دوست دارید ایجاد کنید. می توانید از تصاویر مرجع خود برای وارد کردن به بلندر استفاده کنید. اما اگر این اولین تلاش شما برای ایجاد یک وسیله نقلیه در بلندر است، پیشنهاد می کنم تصاویر ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من باشد. سپس این فرآیند را دوباره با وسیله نقلیه خود امتحان کنید.
پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:
این یک پروژه طولانی است و ممکن است کمی طول بکشد. فرآیند ایجاد یک وسیله نقلیه سه بعدی مراحل زیادی دارد. اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سریعتر و آسان تر می شود.
و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را در حین حرکت ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.
از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن پروژه تمام شده شما هستم! :)
مدرس معتبر Blender Foundation
نمایش نظرات