آموزش Blender 3. 0 Vintage Car Creation

Blender 3. 0 Vintage Car Creation

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

در این دوره ما یک رودستر نش-هیلی مدل 1952 ایجاد خواهیم کرد. این یک جواهر کمیاب از یک ماشین است. فقط حدود 500 تا کنون ساخته شده است. اما ما قصد داریم با استفاده از Blender 3.0، از اولین چند ضلعی تا انیمیشن رندر نهایی، یکی بسازیم. اگر تا به حال می خواهید مدل های واقعی و دقیق از اشیاء پیچیده ایجاد کنید، این دوره برای شما مناسب است. نه تنها ابزارها و تکنیک های مدل سازی را یاد خواهید گرفت، بلکه نحوه استفاده از تصاویر مرجع، سازماندهی و مدیریت یک پروژه بزرگ در Blender را نیز یاد خواهید گرفت.

ما با بدنه خودرو شروع می کنیم و شکل زیرین را ایجاد می کنیم. و سپس با استفاده از اصلاح‌کننده Blender’s Shrink Wrap، هر پانل را به آن شکل قالب می‌زنیم، بنابراین یک تناسب دقیق بین هر یک از قطعات به دست می‌آوریم. در ادامه به مدل سازی قسمت های مختلف خارجی خودرو خواهیم پرداخت. ما جزئیات کروم را با استفاده از اصلاح کننده Subdivision Surface Blender ایجاد می کنیم. و با استفاده از Array Modifier، آج‌های لاستیک و کلاهک‌های پره‌دار را ایجاد می‌کنیم. سپس قطعات مختلف داخل خودرو را مدل‌سازی می‌کنیم و به تصاویر مرجع خود توجه می‌کنیم تا جزئیات را زنده کنیم.

وقتی مدل سازی کامل شد، با استفاده از Blender's Node Editor مواد و بافت ها را برای خودرو ایجاد می کنیم. و در نهایت با استفاده از موتور رندر Cycles صحنه را روشن و رندر می کنیم. همچنین از متحرک کردن دوربین در اطراف ماشین و ایجاد یک ویدیوی کوتاه با استفاده از ویرایشگر دنباله ویدیوی Blender لذت خواهیم برد.

با "Blender 3.0 Vintage Car Creation."

برای پروژه کلاس می توانید هر وسیله نقلیه ای را که دوست دارید ایجاد کنید. می توانید از تصاویر مرجع خود برای وارد کردن به بلندر استفاده کنید. اما اگر این اولین تلاش شما برای ایجاد یک وسیله نقلیه در بلندر است، پیشنهاد می کنم تصاویر ارائه شده را دنبال کنید تا پروژه شما شبیه پروژه من باشد. سپس این فرآیند را دوباره با وسیله نقلیه خود امتحان کنید.

پروژه کلاس خود را در این مراحل آسان تکمیل کنید:

  1. از طریق یک درس ویدیویی تماشا کنید
  2. روند نشان داده شده در ویدیو را تکرار کنید (و کار خود را ذخیره کنید)
  3. به ویدیوی بعدی بروید
  4. وقتی دوره را کامل کردید، وسیله نقلیه تکمیل شده خود را در پروژه کلاس خود پست کنید

این یک پروژه طولانی است و ممکن است کمی طول بکشد. فرآیند ایجاد یک وسیله نقلیه سه بعدی مراحل زیادی دارد. اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، سریعتر و آسان تر می شود.

و با خیال راحت تصاویر و اسکرین شات های پیشرفت خود را در حین حرکت ارسال کنید. دیدن کار شما می تواند برای دیگران الهام بخش باشد.

از آن لذت ببرید! من مشتاقانه منتظر دیدن پروژه تمام شده شما هستم! :)


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • تنظیم تصاویر مرجع در بلندر Setting up Reference Images in Blender

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • ادامه با سمت Continuing with the Side

  • شروع از پشت ماشین Beginning the Back of the Car

  • شروع گلگیر جلو Beginning the Front Fender

  • شروع مدلسازی Beginning the Modeling

  • شروع از کنار ماشین Beginning the Side of the Car

  • اتصال گلگیر و هود Connecting the Fender and Hood

  • دراز کردن هود تا کابین Extending the Hood to the Cab

  • اکسترود کردن دریچه هود Extruding the Hood Vent

  • ادامه گلگیر Continuing the Fender

  • آماده سازی تصاویر مرجع Preparing the Reference Images

  • مدل سازی هود Modeling the Hood

  • استفاده از Shrinkwrap Modifier برای صاف کردن Using the Shrinkwrap Modifier for Smoothing

درس ها Lessons

  • تکمیل پایه داشبورد Finishing the Dashboard Base

  • اضافه کردن مواد به لاستیک ها و چرخ ها Adding Materials to the Tires and Wheels

  • اضافه کردن مواد بیشتر برای داخلی Adding More Materials for the Interior

  • مدل سازی چاه چرخ Modeling the Wheel Wells

  • مدل سازی تعویض دنده Modeling the Gear Shift

  • اکسترود کردن دریچه هود Extruding the Hood Vent

  • اضافه کردن لوگوی "N" به کلیدهای هاب Adding the "N" Logo To the Hub Caps

  • آماده سازی تصاویر مرجع Preparing the Reference Images

  • مطابقت با پانل های جلو Conforming the Front Panels

  • شروع چراغ های عقب Beginning the Tail Lights

  • اضافه کردن بافت به رادیو و شماره گیری Adding Textures to the Radio and Dials

  • مدل سازی هود Modeling the Hood

  • اضافه کردن مواد به چراغ های عقب Adding Materials to the Tail Lights

  • با استفاده از عمق میدان و تابش خیره کننده Using Depth of Field and Glare

  • مدل سازی رینگ گریل Modeling the Grill Rim

  • با استفاده از ابزار Spin Using the Spin Tool

  • شروع گلگیر جلو Beginning the Front Fender

  • آماده کردن ماشین برای رندر Getting the Car Ready for Rendering

  • رندر کردن یک انیمیشن Rendering an Animation

  • شروع لاستیک ها و چرخ ها Beginning the Tires and Wheels

  • ایجاد بافت کف Creating the Floor Texture

  • ایجاد سپر جلو Creating the Front Bumper

  • ادامه فرمان جدید Continuing the Steering Wheel new

  • تنظیم زیرانداز و صفحه سپر Adjusting the Undercarriage and Bumper Plate

  • ادامه صندلی ها Continuing the Seats

  • اتمام تریم جانبی Finishing the Side Trim

  • استفاده از Shrinkwrap Modifier برای صاف کردن Using the Shrinkwrap Modifier for Smoothing

  • ایجاد تنظیمات و اصلاحات بیشتر Making More Adjustments and Fixes

  • شروع از کنار ماشین Beginning the Side of the Car

  • ایجاد یک ماده شیشه ای Creating a Glass Material

  • اتمام چرخ فرمان Finishing the Steering Wheel

  • جزئیات بیشتر به داشبورد More Details to the Dashboard

  • اتصال گلگیر و هود Connecting the Fender and Hood

  • راه اندازی گلگیر عقب Starting the Rear Fender

  • ادامه گلگیر Continuing the Fender

  • با استفاده از Blender's Path Tool Using Blender's Path Tool

  • مدل سازی چراغ های گلگیر عقب Modeling the Rear Fender Lights

  • رفع نهایی تایرها Final Fixes for the Tires

  • تکمیل مطابقت پانل ها Finishing Conforming the Panels

  • مدلسازی رادیو AM Modeling the AM Radio

  • مدل سازی کابین کابین Modeling the Cab Trim

  • ایجاد قفل درب Creating the Door Latch

  • مدل سازی پدال گاز Modeling the Gas Pedal

  • شروع سپر عقب Beginning the Rear Bumper

  • ایجاد مواد برای زیرانداز Creating the Materials for the Undercarriage

  • ایجاد جزئیات زیر خط تیره Creating Details Under the Dash

  • شروع محفظه دستکش Beginning the Glove Compartment

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • مدل سازی سیگنال گردش جلو Modeling the Front Turn Signal

  • ایجاد شیشه جلو با سطوح NURBS Creating the Windshield with NURBS Surfaces

  • اضافه کردن طبقه داخلی Adding the Interior Floor

  • مدل سازی قاب شیشه جلو Modeling the Windshield Frame

  • پایان دادن به زیرانداز Finishing the Undercarriage

  • گریل ریم ردوکس Grill Rim Redux

  • رندر تصاویر ماشین Rendering Images of the Car

  • افزایش ضخامت بدنه خودرو Adding Thickness to the Car Body

  • افزودن برش جانبی Adding the Side Trim

  • اتمام قفل درب Finishing the Door Latch

  • افزودن جزئیات به داش Adding Details to the Dash

  • مدل سازی تابه روغن Modeling the Oil Pan

  • اتمام پشت Finishing the Back

  • تنظیم تصاویر مرجع در بلندر Setting up Reference Images in Blender

  • اتمام سپر عقب Finishing the Rear Bumper

  • ایجاد چراغ های جلو Creating the Headlights

  • شروع به اضافه کردن مواد Beginning to Add Materials

  • با استفاده از ویرایشگر توالی ویدیو Using the Video Sequence Editor

  • شروع هاب کلاهک ها Beginning the Hub Cap Spokes

  • بیشتر روی زیرانداز کار کنید More Work on the Undercarriage

  • ادامه زیرانداز Continuing the Undercarriage

  • اختصاص چندین ماده به یک شی Assigning Multiple Materials to an Object

  • در حال صادر کردن فایل ویدئویی انیمیشن Exporting Video File of the Animation

  • شروع آج تایر Beginning the Tire Treads

  • اتمام اصلاحات و تنظیمات Finishing the Fixes and Adjustments

  • شروع داشبورد Beginning the Dashboard

  • نتیجه Conclusion

  • اتمام محفظه دستکش Finishing the Glove Compartment

  • اتمام چراغ های عقب Finishing the Tail Lights

  • ساخت مواد رنگ خودرو Making the Car Paint Material

  • مدل سازی پنل درب داخلی Modeling the Interior Door Panel

  • اضافه کردن مواد به فضای داخلی Adding Materials to the Interior

  • ایجاد پانل های خارجی Creating the Exterior Panels

  • دراز کردن هود تا کابین Extending the Hood to the Cab

  • کار روی گلگیر عقب Working on the Rear Fender

  • ایجاد زیور هود Creating the Hood Ornament

  • شروع چرخ فرمان Beginning the Steering Wheel

  • اضافه کردن بافت ها برای چراغ های جلو و نشان Adding the Textures for the Headlights and Emblem

  • مدل سازی میله و نشان گریل Modeling the Grill Bars and Emblem

  • اتمام آج تایر Finishing the Tire Treads

  • کار روی اکسل عقب Working on the Rear Axle

  • ایجاد بافت برای صندلی ها Creating Textures for the Seats

  • ادامه صندلی ها Continuing the Seats

  • مدل سازی آینه دید عقب Modeling the Rear View Mirror

  • اتمام اسپک ها Finishing the Spokes

  • مدل سازی کلاهک هاب Modeling the Hub Caps

  • شروع مدلسازی Beginning the Modeling

  • شروع از پشت ماشین Beginning the Back of the Car

  • ایجاد چراغ پلاک خودرو Creating the License Plate Light

  • اتمام مدلسازی داخلی Finishing the Interior Modeling

  • ادامه با سمت Continuing with the Side

  • تنظیم رابط برای رندر Setting Up the Interface for Rendering

  • ایجاد چفت صندوق عقب Creating the Trunk Latch

  • اتمام صندلی ها Finishing the Seats

  • در حال تکمیل Chrome Material Finishing the Chrome Material

  • با استفاده از Boolean Modifier Using the Boolean Modifier

  • شروع صندلی ها Beginning the Seats

  • افزودن جزئیات بیشتر به Dash Adding More Details to the Dash

  • بیشتر روی فرمان کار کنید More Work on the Steering Wheel

درس ها Lessons

  • مدل سازی قاب شیشه جلو Modeling the Windshield Frame

  • با استفاده از ابزار Spin Using the Spin Tool

  • اضافه کردن طبقه داخلی Adding the Interior Floor

  • پایان دادن به زیرانداز Finishing the Undercarriage

  • ساخت مواد رنگ خودرو Making the Car Paint Material

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • ایجاد یک ماده شیشه ای Creating a Glass Material

  • اکسترود کردن دریچه هود Extruding the Hood Vent

  • شروع داشبورد Beginning the Dashboard

  • اضافه کردن مواد به فضای داخلی Adding Materials to the Interior

  • اتمام آج تایر Finishing the Tire Treads

  • اتمام اصلاحات و تنظیمات Finishing the Fixes and Adjustments

  • با استفاده از Blender's Path Tool Using Blender's Path Tool

  • ایجاد مواد برای زیرانداز Creating the Materials for the Undercarriage

  • افزودن جزئیات به داش Adding Details to the Dash

  • ایجاد چراغ پلاک خودرو Creating the License Plate Light

  • مدل سازی میله و نشان گریل Modeling the Grill Bars and Emblem

  • اختصاص چندین ماده به یک شی Assigning Multiple Materials to an Object

  • مطابقت با پانل های جلو Conforming the Front Panels

  • شروع سپر عقب Beginning the Rear Bumper

  • اضافه کردن مواد به لاستیک ها و چرخ ها Adding Materials to the Tires and Wheels

  • آماده کردن ماشین برای رندر Getting the Car Ready for Rendering

  • اتمام تریم جانبی Finishing the Side Trim

  • ایجاد چراغ های جلو Creating the Headlights

  • مدل سازی کلاهک هاب Modeling the Hub Caps

  • بیشتر روی زیرانداز کار کنید More Work on the Undercarriage

  • بیشتر روی فرمان کار کنید More Work on the Steering Wheel

  • ایجاد بافت برای صندلی ها Creating Textures for the Seats

  • مدل سازی رینگ گریل Modeling the Grill Rim

  • مدل سازی کابین کابین Modeling the Cab Trim

  • رفع نهایی تایرها Final Fixes for the Tires

  • ادامه صندلی ها Continuing the Seats

  • اتمام چرخ فرمان Finishing the Steering Wheel

  • ایجاد تنظیمات و اصلاحات بیشتر Making More Adjustments and Fixes

  • ادامه زیرانداز Continuing the Undercarriage

  • مدل سازی هود Modeling the Hood

  • با استفاده از ویرایشگر توالی ویدیو Using the Video Sequence Editor

  • افزودن برش جانبی Adding the Side Trim

  • اضافه کردن مواد بیشتر برای داخلی Adding More Materials for the Interior

  • ایجاد پانل های خارجی Creating the Exterior Panels

  • دراز کردن هود تا کابین Extending the Hood to the Cab

  • اضافه کردن بافت به رادیو و شماره گیری Adding Textures to the Radio and Dials

  • مدل سازی تابه روغن Modeling the Oil Pan

  • راه اندازی گلگیر عقب Starting the Rear Fender

  • اتمام چراغ های عقب Finishing the Tail Lights

  • شروع از کنار ماشین Beginning the Side of the Car

  • ایجاد زیور هود Creating the Hood Ornament

  • جزئیات بیشتر به داشبورد More Details to the Dashboard

  • ایجاد جزئیات زیر خط تیره Creating Details Under the Dash

  • اتمام اسپک ها Finishing the Spokes

  • اتمام قفل درب Finishing the Door Latch

  • افزودن جزئیات بیشتر به Dash Adding More Details to the Dash

  • شروع هاب کلاهک ها Beginning the Hub Cap Spokes

  • ایجاد سپر جلو Creating the Front Bumper

  • شروع محفظه دستکش Beginning the Glove Compartment

  • تکمیل مطابقت پانل ها Finishing Conforming the Panels

  • شروع صندلی ها Beginning the Seats

  • مدل سازی آینه دید عقب Modeling the Rear View Mirror

  • در حال صادر کردن فایل ویدئویی انیمیشن Exporting Video File of the Animation

  • مدل سازی چاه چرخ Modeling the Wheel Wells

  • افزایش ضخامت بدنه خودرو Adding Thickness to the Car Body

  • ایجاد بافت کف Creating the Floor Texture

  • شروع از پشت ماشین Beginning the Back of the Car

  • شروع به اضافه کردن مواد Beginning to Add Materials

  • اضافه کردن مواد به چراغ های عقب Adding Materials to the Tail Lights

  • اضافه کردن بافت ها برای چراغ های جلو و نشان Adding the Textures for the Headlights and Emblem

  • تنظیم زیرانداز و صفحه سپر Adjusting the Undercarriage and Bumper Plate

  • ادامه فرمان جدید Continuing the Steering Wheel new

  • اتمام سپر عقب Finishing the Rear Bumper

  • شروع چرخ فرمان Beginning the Steering Wheel

  • نتیجه Conclusion

  • گریل ریم ردوکس Grill Rim Redux

  • مدل سازی چراغ های گلگیر عقب Modeling the Rear Fender Lights

  • تنظیم تصاویر مرجع در بلندر Setting up Reference Images in Blender

  • با استفاده از Boolean Modifier Using the Boolean Modifier

  • در حال تکمیل Chrome Material Finishing the Chrome Material

  • رندر تصاویر ماشین Rendering Images of the Car

  • رندر کردن یک انیمیشن Rendering an Animation

  • اتمام محفظه دستکش Finishing the Glove Compartment

  • اتمام پشت Finishing the Back

  • مدلسازی رادیو AM Modeling the AM Radio

  • ادامه گلگیر Continuing the Fender

  • تکمیل پایه داشبورد Finishing the Dashboard Base

  • اتمام صندلی ها Finishing the Seats

  • ایجاد قفل درب Creating the Door Latch

  • اتصال گلگیر و هود Connecting the Fender and Hood

  • استفاده از Shrinkwrap Modifier برای صاف کردن Using the Shrinkwrap Modifier for Smoothing

  • تنظیم رابط برای رندر Setting Up the Interface for Rendering

  • با استفاده از عمق میدان و تابش خیره کننده Using Depth of Field and Glare

  • مدل سازی پدال گاز Modeling the Gas Pedal

  • کار روی اکسل عقب Working on the Rear Axle

  • شروع لاستیک ها و چرخ ها Beginning the Tires and Wheels

  • شروع چراغ های عقب Beginning the Tail Lights

  • کار روی گلگیر عقب Working on the Rear Fender

  • اتمام مدلسازی داخلی Finishing the Interior Modeling

  • آماده سازی تصاویر مرجع Preparing the Reference Images

  • ایجاد چفت صندوق عقب Creating the Trunk Latch

  • شروع مدلسازی Beginning the Modeling

  • مدل سازی تعویض دنده Modeling the Gear Shift

  • ادامه صندلی ها Continuing the Seats

  • شروع آج تایر Beginning the Tire Treads

  • اضافه کردن لوگوی "N" به کلیدهای هاب Adding the "N" Logo To the Hub Caps

  • شروع گلگیر جلو Beginning the Front Fender

  • مدل سازی سیگنال گردش جلو Modeling the Front Turn Signal

  • ادامه با سمت Continuing with the Side

  • ایجاد شیشه جلو با سطوح NURBS Creating the Windshield with NURBS Surfaces

  • مدل سازی پنل درب داخلی Modeling the Interior Door Panel

نمایش نظرات

Skillshare (اسکیل شیر)

اسکیل‌شر یک پلتفرم آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان امکان یادگیری مهارت‌های جدید را فراهم می‌کند. این پلتفرم با ارائه دوره‌های متنوع در زمینه‌هایی از جمله هنر و طراحی، فناوری، کسب و کار، و زندگی موفق، به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا به صورت آنلاین به یادگیری بپردازند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سکیل‌شر، ارائه دوره‌های تدریس شده توسط صاحبان مهارت‌ها و افراد موفق در زمینه‌های مختلف است. این امر باعث می‌شود که کاربران از تجربیات و دانش عملی افرادی که در حوزه‌های مورد نظرشان موفق عمل کرده‌اند، بهره‌مند شوند و بهترین اطلاعات را برای بهبود مهارت‌های خود دریافت کنند. به این ترتیب، سکیل‌شر نه تنها یک پلتفرم آموزشی است، بلکه یک جامعه آموزشی است که افراد را به اشتراک گذاری دانش و تجربیات تشویق می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت و موفقیت خود ادامه دهند.

آموزش Blender 3. 0 Vintage Car Creation
جزییات دوره
18h 37m
107
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
340
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Darrin Lile
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Darrin Lile Darrin Lile

مدرس معتبر Blender Foundation