آموزش دوره کامل توسعه بازی پایتون برای سال 2022

The Complete Python Game Development Course for 2022

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: یادگیری پایتون با طراحی بازی از ابتدا | از فرش به عرش

آنچه یاد خواهید گرفت

  • اصول پایتون را بیاموزید و آنها را در پروژه های دنیای واقعی به کار ببرید.
  • نحوه استفاده از برنامه نویسی شی گرا را در عمل بیاموزید.
  • برای حس موفقیت خود بازی‌های قابل بازی ایجاد کنید.
  • ورودی های کاربر را برای تغییر وضعیت بازی بگیرید.
  • متحرک سازی شخصیت های بازی و متن نمایش داده شده
  • پخش موسیقی و وارد کردن تصاویر در یک بازی

پایتون را با توسعه بازی های سرگرم کننده از ابتدا یاد بگیرید. این دوره برای همه کسانی است که تمایل به یادگیری پایتون دارند. پیچیدگی بازی با هر بخش افزایش می یابد و شما می توانید دانش خود را در طول دوره افزایش دهید.

بازی‌های شگفت‌انگیزی ایجاد خواهید کرد و خواهید دید که چگونه پایتون با حرکت اشیا روی صفحه و تعامل اشیا کار می‌کند. شما همچنین تصاویر مورد استفاده در بازی ها را ایجاد و وارد خواهید کرد و با ایجاد دشمنان متحرک تصادفی، متحرک سازی شخصیت های بازی و پخش موسیقی و صداها در حین بازی آشنا خواهید شد.

شما از Python و Eclipse برای ایجاد بازی هایی با سختی تدریجی استفاده خواهید کرد. تا پایان این دوره شما قادر خواهید بود تا به طور کامل بازی عملیاتی از جمله ایجاد اشیاء و قرار دادن تصاویر سفارشی و سایر اجزا در گیم پلی را طراحی کنید.

این دوره مباحث پایتون زیر را پوشش می دهد:

  • متحرک سازی اشیاء بازی

  • پیاده سازی حلقه ها و کلاس ها

  • استفاده از بسته Pygame برای ساده سازی توسعه بازی

  • متحرک سازی متن بازی با استفاده از فونت های سفارشی

  • توسعه صفحه‌ها و دکمه‌های منو

  • دریافت ورودی از ماوس/لمسی/صفحه کلید

  • تصادفی کردن رویدادهای بازی

  • تغییر اندازه اشیاء بازی

این دوره شامل دو بخش مقدماتی است. این بدان معناست که صرف نظر از تجربه‌تان با این محصولات، می‌توانید ابتدا اصول اولیه را یاد بگیرید و سپس به توسعه بازی‌های واقعی ادامه دهید.

شما می‌توانید به یک انجمن بازی‌سازی بپیوندید که آماده است در هر مرحله از حرفه توسعه بازی به شما کمک کند.

این دوره برای چه کسانی است:

  • توسعه دهندگان مبتدی پایتون.
  • توسعه دهندگان مبتدی بازی
  • دانش آموزان با تجربه برنامه نویسی کمی.
  • کارمندان در شرکت های برنامه نویسی
  • دانشجویان علوم کامپیوتر
  • برنامه نویسان با تجربه ای که مایل به یادگیری کتابخانه های توسعه بازی مانند libGDX هستند

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مقدمه Introduction

  • چرا یادگیری پایتون برای توسعه بازی Why Learning Python for Game Development

  • یادداشت های مهم دوره و کد منبع Important Course Notes & Source Code

  • پایتون و اکلیپس را نصب کنید Install Python and Eclipse

مقدمه ای بر پایتون Introduction to Python

  • چاپ اشیاء و انواع داده ها Print Objects and Data Types

  • گرفتن ورودی از کاربر Taking Inputs From the User

  • عملیات منطقی Logical Operations

  • تمرین 1: ورودی ها و عملیات منطقی Exercise 1: Inputs and Logical Operations

  • عملیات با رشته ها Operations with Strings

  • عملیات حسابی Arithmetic Operations

  • مقایسه و عملیات منطقی Comparisons & Logical Operations

  • اگر بیانیه ها If Statements

  • تمرین 2: اگر بیانیه ها Exercise 2: If Statements

  • حلقه ها Loops

  • ساختارهای داده Data Structures

توابع و کلاس های پایتون Python Functions and Classes

  • توابع خالی پایتون Python Void Functions

  • توابع بازگشت Return Functions

  • تمرین 1: توابع Exercise 1: Functions

  • استثناها Exceptions

  • کلاس ها، اشیاء و روش ها Classes, Objects and Methods

  • تمرین 2: کلاس ها Exercise 2: Classes

  • وراثت Inheritance

  • ماژول ها Modules

بازی 1: عدد را حدس بزنید Game1: Guess the Number

  • نمای کلی شماره را حدس بزنید Guess the Number Overview

  • توسعه شماره را حدس بزنید Guess The Number Development

بازی 2: تیک تاک پا Game 2: Tic-Tac-Toe

  • بازی Tic-Tac-Toe را راه اندازی کنید Set Up the Tic-Tac-Toe Game

  • مرزها را تنظیم کنید Set Borders

  • نوبت بازیکن Player Turns

  • حلقه بازی اصلی Main Game Loop

  • ریستارت کنید و بازی را اجرا کنید Restart and Run the Game

بازی 3: Brick Breaker Advanced Game 3: Brick Breaker Advanced

  • راه اندازی آجر شکن Brick Breaker Set Up

  • نمایش گیم پلی Display Gameplay

  • بازی کامپوننت کلاس Play Component Class

  • صفحه نمایش Display Paddle

  • حرکت دست و پا زدن Move Paddle

  • نمایش توپ Display Ball

  • نمایش آجر Display Bricks

  • تقاطع پارویی آجرهای توپی Ball Bricks Paddle Intersection

  • ثبت امتیاز Record The Score

  • نمایش امتیاز و پیام ها Display Score and Messages

بازی 4: Rabbit Hitman Game 4: Rabbit Hitman

  • راه اندازی بازی Rabbit Hitman Set Up Rabbit Hitman Game

  • پیکربندی منابع Resources Configuration

  • کلاس جن خرگوش Rabbit Sprite Class

  • کلاس ارو اسپرایت Arrow Sprite Class

  • کلاس Enemy Sprite Enemy Sprite Class

  • مقداردهی اولیه بازی Game Initialization

  • راه اندازی کلاس اصلی Main Class Set Up

  • بازی حلقه و شمارش معکوس Game Loop and Countdown

  • کنترل حرکت اسم حیوان دست اموز Bunny Movement Controls

  • سلامت و دقت Health and Accuracy

نتیجه گیری Conclusions

  • سخنرانی پاداش Bonus Lecture

نمایش نظرات

آموزش دوره کامل توسعه بازی پایتون برای سال 2022
جزییات دوره
5h 9m
51
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
62,167
4.3 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Martin Yanev Martin Yanev

مهندس نرم افزار

اسم من مارتین یانف یک مهندس نرم افزار هوافضا بین المللی تحسین شده است.

من یک مدرک لیسانس در مهندسی هوانوردی و دو مدرک کارشناسی ارشد در دینامیک هوافضا و مهندسی نرم افزار دارم. من عضو وابسته انجمن سلطنتی هوانوردی در بریتانیا هستم. من دارای گواهینامه ISTQB با تجربه قوی در تست/ادغام سیستم هستم.

من مهارت های برنامه نویسی قوی خود را در 7 سال گذشته با توسعه و آزمایش الگوریتم های نرم افزاری پیچیده برای برنامه های هوافضا به دست آورده ام. من در حال حاضر در پروژه آسمان واحد اروپایی هستم که هدف آن افزایش ظرفیت فضای هوایی اروپا با استفاده از پیشرفته ترین سیستم های مدیریت ترافیک هوایی است.

در مورد هر موضوع مرتبط با علوم کامپیوتر و مهندسی هوافضا با من تماس بگیرید زیرا من واقعاً به این زمینه ها علاقه دارم.

امیدوارم از دوره های من لذت ببرید و پیشرفت شغلی خود را با آنها بهبود بخشید.

Plamen Yanev Plamen Yanev