آموزش برنامه نویسی شی گرا در Rust 2021

Object-oriented Programming in Rust 2021

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: برنامه نویسی شی گرا یک الگوی برنامه نویسی قدرتمند و موفق است که به ایجاد برنامه هایی با هر اندازه و پیچیدگی کمک می کند. این دوره به صورت عملی به شما می آموزد که چگونه مفاهیم OOP را با استفاده از Rust پیاده سازی کنید. برنامه های کامپیوتری مدرن می توانند جانوران بسیار پیچیده ای باشند و برای مبارزه و غلبه بر چنین پیچیدگی پارادایم برنامه نویسی شی گرا معرفی شد. در این دوره، برنامه نویسی شی گرا در Rust، یاد می گیرید که چگونه مفاهیم OOP را با استفاده از زبان برنامه نویسی Rust پیاده سازی کنید. ابتدا، نحوه تعریف اشیاء خود را در Rust با استفاده از ساختارها و بلوک های اجرای تابع بررسی خواهید کرد. سپس، نحوه پیاده‌سازی مفاهیم OOP مانند کپسوله‌سازی و پنهان کردن اطلاعات در Rust را خواهید یافت. در مرحله بعد، مفهوم مهم OOP دیگری را خواهید شنید که چندشکلی است و یاد خواهید گرفت که چگونه اشیایی را تعریف کنید که رفتار چندشکلی را با استفاده از صفات و سایر ویژگی های زبان برنامه نویسی Rust اجرا می کنند. در نهایت، یک مثال عملی کامل از نحوه اجرای یک الگوی طراحی OOP رایج و مهم در Rust را مشاهده خواهید کرد: الگوی طراحی Observer. پس از اتمام این دوره، مهارت ها و دانش چگونگی ساختار و نوشتن برنامه های Rust با استفاده از تکنیک های برنامه نویسی شی گرا را خواهید داشت.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

ایجاد اشیاء در Rust Creating Objects in Rust

  • معرفی Introduction

  • یک شی چیست؟ What Is an Object?

  • نکته ای در مورد اصطلاحات OOP: کلاس در مقابل شی A Note on OOP Terminology: Class vs. Object

  • تعریف اشیاء سفارشی با ساختار Defining Custom Objects with struct

  • روش های پیاده سازی برای اشیاء سفارشی شما Implementing Methods for Your Custom Objects

  • ایجاد اشیاء سفارشی و روش های فراخوانی Creating Custom Objects and Invoking Methods

  • دمو: ایجاد یک شی ساده در Rust Demo: Creating a Simple Object in Rust

  • نسخه ی نمایشی: پیاده سازی روش هایی که وضعیت یک شی را تغییر می دهند Demo: Implementing Methods that Modify an Object’s State

  • معرفی سریع ماژول ها در Rust A Quick Intro to Modules in Rust

  • نسخه ی نمایشی: مشاهده اشیاء و قطعات آنها در داخل ماژول ها Demo: Visibility of Objects and Their Parts Inside Modules

  • مشاهده پیش فرض و اصل پنهان کردن اطلاعات Default Visibility and the Information Hiding Principle

  • اصل پنهان کردن اطلاعات در عمل با متدهای دسترسی The Information Hiding Principle in Action with Accessor Methods

  • ایجاد اشیا با متد جدید Creating Objects with the new Method

  • نسخه ی نمایشی: روش جدید در عمل Demo: The new Method in Action

  • خلاصه سریع: اشیاء در زنگ Quick Recap: Objects in Rust

  • خلاصه Summary

پیاده سازی چند شکلی با استفاده از صفات Implementing Polymorphism Using Traits

  • معرفی Introduction

  • یک تجدید نظر مختصر در مورد وراثت A Brief Refresher on Inheritance

  • راه زنگ زدگی برای پیاده سازی چند شکلی The Rust Way to Implement Polymorphism

  • تعریف یک صفت برای تعیین یک رفتار مشترک Defining a Trait to Specify a Common Behavior

  • ایجاد انواعی که یک صفت معین را اجرا می کنند Creating Types that Implement a Given Trait

  • ذخیره مقادیر انواع مختلف با استفاده از اشیاء صفت Storing Values of Different Types Using Trait Objects

  • استفاده از نشانگر هوشمند جعبه با اشیاء صفت Using the Box Smart Pointer with Trait Objects

  • فراخوانی روش ها در اشیاء صفت Invoking Methods on Trait Objects

  • نسخه ی نمایشی: چند شکلی با استفاده از اشیاء صفت در عمل Demo: Polymorphism Using Trait Objects in Action

  • خلاصه Summary

یک مثال OOP عملی: پیاده سازی الگوی طراحی مشاهدهگر A Practical OOP Example: Implementing the Observer Design Pattern

  • معرفی Introduction

  • مقدمه ای عملی بر الگوی طراحی مشاهدهگر A Practical Introduction to the Observer Design Pattern

  • پیاده سازی الگوی مشاهده گر در زنگ: شروع با مشاهده کنندگان Implementing the Observer Pattern in Rust: Starting with the Observers

  • طراحی یک صفت برای موضوع Designing a Trait for the Subject

  • اجتناب از ارجاعات آویزان با حاشیه نویسی مادام العمر Avoiding Dangling References with Lifetime Annotations

  • ویژگی PartialEq و اجرای خودکار آن The PartialEq Trait and Its Automatic Implementation

  • نسخه ی نمایشی: الگوی طراحی شی گرا Observer در Rust in Action Demo: The Observer Object-oriented Design Pattern in Rust in Action

  • خلاصه Summary

نمایش نظرات

آموزش برنامه نویسی شی گرا در Rust 2021
جزییات دوره
1h 25m
35
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Giovanni Dicanio Giovanni Dicanio

Giovanni Dicanio یک برنامه نویس رایانه ای است که هم در سیستم عامل cross-platform C و C ++ و هم در توسعه سیستم عامل ویندوز متخصص است. جیووانی مقالات برنامه نویسی رایانه ای را در C ++ ، OpenGL و سایر موضوعات برنامه نویسی در مجلات رایانه ای ایتالیا نوشت. وی اخیراً برخی از مقالات ویژگی های C ++ را برای مجله MSDN نیز تألیف کرده است. او همچنین به برخی از پروژه های منبع باز کد کمک کرد. تجربه برنامه نویسی رایانه ای او به روزهای طلایی Commodore 64 و Amiga 500 با حضور Basic و Assembly برمی گردد. جیووانی دوست دارد به افراد در حل مشکلات برنامه نویسی C و C ++ در انجمن هایی از جمله Stack Overflow کمک کند. وی از سال 2007 به دلیل مشارکت در جامعه توسعه C ++ ، ابتدا در گروه های خبری NNTP و سپس در مجامع ، جایزه Microsoft MVP ++ Visual C + را برگزار کرده است.