"Agile همه چیز درباره تیمهایی است که با هم همکاری میکنند تا نرمافزاری عالی تولید کنند. به عنوان یک مربی چابک، میتوانید به تیم خود کمک کنید تا از اولین گامها به دویدن با Agile برود تا پتانسیل چابکی کامل خود را آزاد کند." - ریچل دیویس لیز سدلی
کوچینگ یکی از قدرتمندترین اشکال رهبری است، به ویژه در سازمانی که به دنبال پذیرش ذهنیت چابک است. دوره مربیگری تیم چابک برای کسانی طراحی شده است که می خواهند مهارت های کمک به دیگران را در یادگیری و رشد تقویت کنند.
یک مربی چابک به عنوان یک کاتالیزور برای تیم چابک عمل میکند و تیم را برای رسیدن به اهداف خود از طریق تسهیل تفکر چابک و بهبود تمرینات تیمی توانمند میسازد. مربی با ایفای نقش به عنوان یک الگو، معلم، تسهیل کننده، مربی و سازنده تیم، راهنمایی متمرکز ارائه می کند و آگاهی از اهداف و مقاصد تجاری را افزایش می دهد.
من روشهای مختلف مربیگری تیم را با تأکید بر تیمهای با عملکرد بالا بررسی میکنم. نحوه افزایش سرعت از تیم های نابالغ به بالغ با عملکرد بالا، با استفاده از مهارت های ارتباطی، رهبری، مربیگری و حل تعارض. چگونه می توان تیم ها را رشد داد و توسعه داد تا مستقل و توانمند در تصمیم گیری های خود باشند، به عنوان مثال، در مورد سهم آنها در اهداف سازمان یا حقوق آنها
من رویدادهای اسکرام، تکنیکهای مداخله و نحوه به حداکثر رساندن ارزشی که به سازمان اضافه میکنید را بررسی میکنم.
من ابزارهای جدید بیشتری را به جعبه ابزار شما اضافه می کنم. این موارد عبارتند از:
پیش نیازها چیست؟
آنچه یاد خواهید گرفت
محتوای دوره
مسیر یادگیری
مراجع
بازی نام
بسیاری اوقات، مردم بر این باورند که مهارتهای چندوظیفهای قوی دارند، اما اغلب اوقات این کار در واقع ناکارآمد است. این یک بازی سریع و ساده است که برای نشان دادن میزان ناکارآمدی چندوظیفه ای واقعاً عالی است. در واقع نشان میدهد که توسعهدهندگان چند وقت یکبار روی پروژههای مختلف به طور همزمان کار میکنند و چگونه در نهایت هر مشتری تنها بخشی از وقت خود را دریافت میکند و در واقع به دلیل زمان طولانیتری پروژههای آنها متضرر میشود.
توسعهدهنده باید نام مشتریان خود را روی کارت بنویسد و در اسرع وقت رضایت آنها را جلب کند. هنگامی که زمان شروع می شود، مشتریان نام خود را به توسعه دهنده می گویند و او می تواند هر بار فقط یک حرف از هر نام بنویسد. پس از انجام یک نام، کارت به مشتری داده می شود که مدت زمان دریافت آن را ثبت کرده است.
در دور دوم، توسعه دهنده باید هر نام را یکی یکی بنویسد. و دوباره، کلاینت باید مدت زمانی را که برای به دست آوردن نام از لحظه ای که توسعه دهنده شروع به نوشتن آن کرده است، ثبت کند. البته، آنها آن را سریعتر از دور اول دریافت خواهند کرد.
این یکی از سادهترین بازیهای Agile است، اما نشان میدهد که تمرکز روی یک کار در یک زمان به کیفیت بهتر، تحویل سریعتر، مشتریان راضیتر و اتلاف وقت کمتر کمک میکند.
چون Agile مهم است
ویل جفری و همسرش در حال حاضر در فرانسه زندگی می کنند. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته سیستم های اطلاعات مدیریت از مدرسه بازرگانی سوربن پاریس گرفت. او یکی از اعضای اتحادیه چابک و یک مربی حرفه ای چابک است که توسط کنسرسیوم بین المللی معتبر برای Agile ® و Scrum.org ™ تایید شده است.
در طی 15 سال گذشته، او صدها نفر از جمله رهبران و تیم های Fortune 500، استارت آپ ها و سازمان های کارآفرینی را آموزش داده و مربیگری کرده است.
ویل یک نویسنده ماهر دوره های کسب و کار آنلاین است که به طور مداوم تجربه خود را در Scrum، Agile و Lean با بیش از 6000 دنبال کننده لینکدین و بیش از 300000 بازدید پست، علاوه بر مربیگری و آموزش چابک ارائه می دهد.
مهارت های اصلی ویل چیست
• اسکرام مستر گواهی شده (بیش از 10 سال پروژه های وب، دسکتاپ موبایل)
• تسهیل کننده تیم چابک خبره (بیش از 10 سال تیم های تسهیل کننده با پیشینه ها، فرهنگ ها، زبان های مختلف)
• مربیگری مدیران مدیران، مربیان چابک، استادان اسکرام، صاحبان محصولات و تحلیلگران کسب و کار در مورد شیوه های چابک و اسکرام
• مدیر پورتفولیو/PMO (هماهنگی تیمهای چابک، مدیریت بودجه، و بهبود مستمر برای تیمهای چابک)
• برنامهنویس نرمافزار (بیش از 10 سال تجربه در توسعه وب، دسکتاپ، برنامههای تلفن همراه)
نمایش نظرات