لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مایا: تکنیک های دوربین
Maya: Camera Techniques
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
ابزارهای دوربین مایا یکی از بهترین موجود در هر بسته 3D است. در این دوره، نویسنده Aaron F. Ross تکنیک های متخصص در طرح دوربین مایا و انیمیشن. هارون با اصول اولیه ایجاد و دستکاری شروع می شود، سپس نگرانی های زیبایی شناسی ترکیب بصری را ادامه می دهد. او فرم های اصلی و کنوانسیون های دوربین های سینمایی و جنبش را توضیح می دهد. آرون تمام انواع انیمیشن های دوربین را پوشش می دهد، با استفاده از فریم های کلیدی، مسیرهای حرکت، عبارات اسکریپت و محدودیت ها. او شامل فصل اینها بر روی جلوه های ویژه است که به تکنیک های پیشرفته مانند دیدگاه های ایزومتریک، پیش بینی بافت و اثرات لنز کمک می کند. هارون با یک اکتشاف از ترتیب سنج دوربین مایا، یک سیستم ویرایش غیر خطی برای پیش تجسم صحنه های سینمایی با دوربین های متعدد، نتیجه می گیرد.
سرفصل ها و درس ها
معرفی
Introduction
تکنیک های دوربین در مایا
Camera techniques in Maya
با استفاده از فایل های ورزشی
Using the exercise files
1. اصول دوربین
1. Camera Basics
درک دوربین مایا
Understanding the Maya camera
ایجاد یک دوربین یک گره
Creating a one-node camera
تنظیمات تنظیمات رنگ
Color settings preferences
کنترل رنگ های Wireframe با استفاده از overrides
Controlling wireframe colors with Drawing Overrides
کار با دوربین های ارتوپدی
Working with orthographic cameras
اضافه کردن دوربین های ارتوپدی
Adding orthographic cameras
بازنگری حرکات دوربین با تغییر لغو
Reverting camera movements with Undo View Change
با استفاده از نمایش بوک مارک ها
Using view bookmarks
مرورگر با ابزارهای اختصاصی دوربین
Navigating with specialized camera tools
هندسه برش با هواپیماهای کلیپ
Cropping geometry with clip planes
پارامترهای کپی با ایستگاه از پیش تنظیم ویرایشگر ویژگی
Copying parameters with Attribute Editor presets
2. ترکیب
2. Composition
مفهوم سازی دوربین های رندر
Conceptualizing renderable cameras
ایجاد یک دوربین و هدف
Creating a Camera and Aim
با استفاده از دوربین و هدف
Using Camera and Aim
فریم دقیق با دروازه قطعنامه
Precise framing with Resolution Gate
تنظیم گزینه های صفحه نمایش
Setting display options
آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.
آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنوارهها و مکانهای معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.
نمایش نظرات