آموزش شروع برنامه نویسی شی گرا با سی شارپ

Beginning Object-oriented Programming with C#

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: آموزش اصول OOP به کار رفته در زبان برنامه نویسی سی شارپ درک چرایی سازماندهی سی شارپ به روشی که هست یاد بگیرید چگونه از رویه ای به طراحی شی گرا درست گام بردارید ساخت کلاس های بزرگتر از کلاس های کوچکتر ترکیب رفتار برای ساخت ویژگی های پیچیده پیش نیازها:دانش هر برنامه نویسی زبان (از جمله سی شارپ) امتیاز محسوب می شود

در این دوره، اصول اولیه برنامه نویسی شی گرا را یاد می گیرید و سپس یاد می گیرید که چگونه با استفاده از این اصول، یک کد عملیاتی و صحیح با استفاده از زبان برنامه نویسی سی شارپ و دات نت بسازید. با پیشرفت دوره، شما مفاهیم برنامه نویسی مانند اشیاء، وضوح روش، چندشکلی، ترکیب شی، وراثت کلاس، جایگزینی شی و غیره را یاد خواهید گرفت، همچنین اصول اولیه طراحی شی گرا و حتی مدیریت پروژه مانند انتزاع، تزریق وابستگی، اصل باز-بسته، اصل بگو نپرس، اصول توسعه نرم افزار چابک و بسیاری موارد دیگر.

پس از تکمیل این دوره، شما واجد شرایط ادامه یادگیری اصول طراحی شی گرا و شروع به توسعه برنامه هایی خواهید بود که حوزه های مختلف کسب و کار را مدل سازی می کنند.

این دوره با سایر دوره های مشابه تفاوت دارد زیرا ابتدا زبان برنامه نویسی سی شارپ را از ابتدا ابداع می کند و زمان اجرا دات نت که کد شی گرا را اجرا می کند. تنها پس از تکمیل این کار، می‌توانیم از مفاهیم برنامه‌نویسی برای پیاده‌سازی نیازهای مشتری در سی شارپ استفاده کنیم.

دلیل چنین آزمایش افراطی این است که به برنامه نویسان آموزش دهیم که هر زبان شی گرا فقط یک ابزار است که بر مجموعه کوچکی از عملیاتی که قبلاً برای ما پیاده سازی شده اند متکی است - مانند عبور بی صدا از این مرجع یا حل کردن آدرس های تابع از مرجع شی در زمان اجرا. من در نوشتن کد بدون اینکه بفهمم چه اتفاقی می افتد وقتی یک قطعه کد شی گرا برای اجرا گرفته می شود، خطر بزرگی پیدا می کنم.


سرفصل ها و درس ها

طلوع سی شارپ The Dawn of C#

  • معرفی زبان برنامه نویسی سی شارپ Introducing the C# Programming Language

  • آنچه در این دوره دنبال می شود What Follows in This Course

  • نصب ویژوال استودیو Installing the Visual Studio

  • طلوع برنامه نویسی کامپیوتر The Dawn of Computer Programming

  • اختراع سازه های برنامه ریزی رویه ای Inventing Procedural Programming Constructs

  • خلاصه Summary

اختراع اشیاء Inventing Objects

  • زدن محدودیت برنامه ریزی رویه ای Hitting the Limitation of Procedural Programming

  • دیدن اولین نگاه از اشیاء Seeing the First Glimpse of Objects

  • طلوع اجسام The Dawn of Objects

  • صحبت کردن به زبان اشیا Speaking the Language of Objects

  • مدیریت تخصیص حافظه Managing Memory Allocations

  • خلاصه Summary

معرفی نحو زبان سی شارپ Introducing C# Language Syntax

  • معرفی نحو زبان سی شارپ Introducing C# Language Syntax

  • تشریح بلوک های کد و دستورالعمل ها Outlining Code Blocks and Instructions

  • تعریف دستورالعمل های بلوک Defining Block Instructions

  • تعاریف روش در سی شارپ Method Definitions in C#

  • درک اصلاح کننده های دسترسی Understanding Access Modifiers

  • درک نقطه ورود برنامه Understanding Program Entry Point

  • اجرای برنامه کنسول Running the Console Application

  • ورزش Exercise

  • خلاصه Summary

اختراع برنامه نویسی شی گرا Inventing Object-oriented Programming

  • درک نیاز به تغییر پیاده سازی Understanding the Need to Vary Implementation

  • اختراع کلاس های چند شکلی Inventing Polymorphic Classes

  • اختراع توابع مجازی Inventing Virtual Functions

  • اجرای فراخوانی روش چند شکلی Implementing Polymorphic Method Calls

  • آشنایی با توابع مجازی Understanding Virtual Functions

  • روش های مجازی در سی شارپ Virtual Methods in C#

  • ورزش Exercise

  • خلاصه Summary

معرفی پروژه ها و راه حل های ویژوال استودیو Introducing Visual Studio Projects and Solutions

  • آشنایی با مجامع دات نت Understanding .NET Assemblies

  • درک راه حل و عناصر پروژه Understanding Solution and Project Elements

  • معرفی نیازهای مشتری Introducing Customer’s Requirements

  • کلاس های طراحی Designing Classes

  • مقداردهی اولیه اشیا Initializing Objects

  • خلاصه Summary

طراحی یک مدل شی Designing an Object Model

  • افزودن رفتار به کلاس ها Adding Behavior to Classes

  • پیاده سازی روش ToString Implementing the ToString Method

  • مدل سازی دامنه با کلاس ها Modeling the Domain with Classes

  • حذف کدهای تکراری Removing Code Duplication

  • روش‌های نام‌گذاری مرتبط با دامنه Naming Domain-related Methods

  • پیاده سازی روش های مرتبط با دامنه Implementing Domain-related Methods

  • گام نهادن از برنامه نویسی رویه ای به برنامه نویسی شی گرا Stepping from Procedural to Object-oriented Programming

  • ارائه مکان‌هایی برای روش‌های اجرا نشده Providing Placeholders for Unimplemented Methods

  • ورزش خودمختار Autonomous Exercise

  • خلاصه Summary

استفاده از اصل "بگو، نپرس" در مورد اشیا Applying the "Tell, Don't Ask" Principle to Objects

  • فراخوانی روش زنجیره ای Chaining Method Calls

  • معرفی روش‌های بدنه بیانی Introducing Expression-bodied Methods

  • معرفی اصل "بگو، نپرس". Introducing the “Tell, Don’t Ask” Principle

  • پیاده سازی روش های خصوصی در کلاس Implementing Private Methods on a Class

  • عبارات تطبیق الگو در سی شارپ Pattern Matching Expressions in C#

  • تکمیل مدل تقویم Completing the Calendar Model

  • آشنایی با سبک توسعه از بالا به پایین Understanding the Top-down Development Style

  • تکمیل مدل Completing the Model

  • نمایش مدل Demonstrating the Model

  • خلاصه Summary

بهبود اصول اساسی طراحی شی گرا Improving on Fundamental Principles of Object-oriented Design

  • بهره مندی از مدل دامنه عمیق Benefiting from the Deep Domain Model

  • ترکیب ویژگی های موجود برای ساخت ویژگی های جدید Combining Existing Features to Build New Ones

  • درک روش اضافه بار Understanding Method Overloading

  • معرفی درخواست های چند شکلی Introducing Requests for Polymorphism

  • سفارش استوری های کاربر قبل از اجرای آنها Ordering User Stories before Implementing Them

  • معرفی اصل بسته باز Introducing the Open-closed Principle

  • جداسازی عملیات های مختلف در کلاس ها Isolating Varying Operations in Classes

  • ورزش خودمختار Autonomous Exercise

  • خلاصه Summary

اجرای کلاس های چند شکلی Implementing Polymorphic Classes

  • بازبینی فراخوان‌های روش پویا Revisiting Dynamic Method Calls

  • درک وابستگی ها و تزریق وابستگی Understanding Dependencies and Dependency Injection

  • پیاده سازی تزریق وابستگی Implementing Dependency Injection

  • با استفاده از Dependency Using the Dependency

  • بیرون کشیدن یک کلاس مشتق شده Pulling Out a Derived Class

  • درک روش ها و کلاس های چکیده Understanding Abstract Methods and Classes

  • تمرین اصل جایگزینی شی Practicing Object Substitution Principle

  • جایگزینی اشیا در زمان اجرا Substituting Objects at Run Time

  • خلاصه Summary

تکرار اصول طراحی شی گرا Reiterating Principles of Object-oriented Design

  • نحوه یادگیری برنامه نویسی How to Learn Programming

  • تکرار کلاس ها و اشیا Reiterating Classes and Objects

  • تکرار طراحی شی گرا Reiterating Object-oriented Design

  • تکرار ترکیب روش Reiterating Method Composition

  • تکرار تزریق وابستگی و ترکیب شی Reiterating Dependency Injection and Object Composition

  • طراحی برای تکامل Designing for Evolution

  • Refactoring و Redesign Code Refactoring and Redesigning Code

  • خلاصه Summary

معرفی مجموعه ها و حلقه ها Introducing Collections and Loops

  • درک نیاز به مجموعه ها Understanding the Need for Collections

  • حلقه زدن از طریق آرایه Looping Through the Array

  • مقداردهی اولیه آرایه ها Initializing Arrays

  • درک چند شکلی مجموعه Understanding Collection Polymorphism

  • معرفی لیست ها Introducing Lists

  • معرفی حلقه while Introducing the While Loop

  • معرفی انواع دیگر حلقه ها Introducing Other Kinds of Loops

  • معرفی انواع عددی Introducing Numeric Types

  • خلاصه Summary

  • درس پاداش Bonus Lesson

نمایش نظرات

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.

آموزش شروع برنامه نویسی شی گرا با سی شارپ
جزییات دوره
7 hours
91
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,281
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد
Zoran Horvat
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Zoran Horvat Zoran Horvat

مدیرعامل و مشاور اصلی در Coding Helmet s.p.r.l.