این مجموعه 3 قسمتی شما را در طراحی یک شخصیت (به سبک نیمه واقع گرایانه، مشابه آنچه در یک بازی مدرن AAA می بینید) و همچنین اصول هنری مورد نیاز برای کار کردن به صورت حرفه ای یک طراح یا تصویرگر.
قسمت 1 این مجموعه اصول طراحی ژست، طراحی شبح دوبعدی، و ساختن طراحی با فرم های سه بعدی مانند جعبه و استوانه، و همچنین فرم های سه بعدی پیچیده تر مانند ماهیچه ها و استخوان ها هر بنیادی به طور جداگانه بررسی میشود، و سپس در شخصیت پیادهسازی میشود تا طراحی آن به سمت سطح حرفهای و تکمیل شود.
پروژه 1: ترسیم با اشاره را تمرین کنید. یا از ژست های کوتاه زندگی (1-3 دقیقه)، یا با استفاده از تایمر هنگام تماشای عکس، سعی کنید ژست ها را در "خطوط اکشن" ثبت کنید. سپس نقاط عطف اصلی بدن را ترسیم کنید (مثلاً محور شانه، محور لگن، جایی که دستها/پاها قرار دارند.) سعی نکنید خطوط خطوط کامل یا فرمهای سه بعدی را در اینجا بکشید. آن را شل و روان نگه دارید! به یاد داشته باشید که یک ژست به سادگی شکلی از نشانه گذاری است که برای راهنمایی شما به سمت هنر تمام شده استفاده می کنید. ژست به خودی خود هنر تمام شده ای نیست!
پروژه 2: با استفاده از مرجع عکاسی از چهره ها، آنها را با جعبه ها و استوانه ها ردیابی کنید تا درک کنید که هندسه سه بعدی چقدر ساده می تواند به عنوان پایه ای برای استفاده استفاده شود. تمام پیچیدگی های زندگی واقعی حتما جهت گیری سه بعدی فرم های خود را در نظر بگیرید. جعبه ها در اینجا توصیه می شوند، زیرا دارای صفحات صاف و شفاف هستند. همچنین می توانید از سیلندرها برای عناصر گردتر مانند بازوها یا پاها استفاده کنید. به یاد داشته باشید که همانطور که در درس نشان میدهم، میتوانید سیلندرها را به جعبه تبدیل کنید.
پروژه 3: بخشی از بدن مورد علاقه خود را انتخاب کنید و برخی از ماهیچهها و استخوانهای واقعی موجود در آن ناحیه را جستجو کنید. سعی کنید دریابید که چگونه ماهیچه ها در اطراف هندسه سه بعدی ساده ای که با آن طراحی کرده اید می پیچند.
پروژه 4: همه پروژه ها را با هم ترکیب کنید. ژستی را که دوست دارید (از زندگی یا از روی عکس) پیدا کنید و با استفاده از فرآیند نشان داده شده در این ویدیو آن را بکشید. با یک طراحی سریع و شل شروع کنید تا عمل ژست را به تصویر بکشید. سپس، در بالای آن، هندسه سه بعدی اولیه را قرار دهید تا آن ژست را به چیزی که به نظر می رسد عمق دارد، تبدیل کنید. برای افزایش حس سه بعدی، در این مرحله به راحتی از یک تون سایه استفاده کنید. من توصیه می کنم یک جهت نور را انتخاب کنید. اگر از جعبهها استفاده میکنید، این محاسبه از جایی که سایه میرود آسان میشود، زیرا هواپیماها رو به نور یا دور از نور خواهند بود. تمام سطوحی را که به دور از نور هستند با یک تن سایه سایه بزنید (فقط به یک تن نیاز دارید!) و رنگ طبیعی کاغذ/بوم را به عنوان نور بگذارید.
پروژه 5: تمام درس های بالا را اعمال کنید. به شخصیتی از تخیل شما شما آزاد هستید که از توضیحات ولادیمیر در اینجا استفاده کنید یا به سادگی شخصیت خود را اختراع کنید! به یاد داشته باشید که نقاشی خوب از تخیل شما ناشی از مطالعه زیاد از چیزهای واقعی است. اگر متوجه شدید که به دیوار خلاق برخورد می کنید، به احتمال زیاد باید درک خود را از زندگی تقویت کنید.
نکته کلی: به نظر من، بهترین راه برای مطالعه شکل و اصول آن این است که مستقیماً از آن استفاده کنید. زندگی، به جای عکس ترسیم از زندگی به شما نیاز دارد که واقعیت سه بعدی را به یک نمایش دو بعدی تبدیل کنید (یک عکس در حال حاضر دو بعدی است، به این معنی که فاقد اطلاعات زیادی است که در واقعیت خواهید دید). و موثرتر اگر یک استودیوی طراحی زندگی در منطقه خود دارید، سعی کنید در آنجا نقاشی کنید! در غیر این صورت، همیشه میتوانید یک دفترچه نقاشی به بیرون بیاورید و به این ترتیب از زندگی نقاشی بکشید. یا، از شریک زندگی خود بخواهید که برای شما ژست بگیرد! اگر هیچ یک از این گزینهها برای شما امکانپذیر نیست، به راحتی از مرجع عکاسی استفاده کنید.*
*استفاده از مرجع عکاسی و همچنین طراحی از زندگی، شاید ایدهآلترین ترکیب باشد.
تصویرگر و معلم حرفه ای
سلام، من مارکو هستم.
من یک هنرمند حرفه ای با 15 سال تجربه در صنعت فیلم، تلویزیون، بازی و چاپ هستم - در درجه اول به عنوان یک هنرمند مفهومی و تصویرگر. من همچنین بر این باورم که این وظیفه هنرمندان باتجربه است که آموخته های خود را بدون لیسانس و با کمترین هزینه ممکن منتقل کنند. به همین دلیل است که من یک معلم پرشور هستم. من در حال حاضر در CGMA تدریس می کنم و قبلاً در آکادمی دانشگاه هنر، کالج سنتنیال و موارد دیگر تدریس کرده ام.
نمایش نظرات