در این دوره، من به شما یاد خواهم داد که چگونه با استفاده از ZBrush یک کفش ورزشی سه بعدی واقعی بسازید. ما با ایجاد مدل پایه کفش که در صنعت به آن قالب چوبی نیز میگویند، شروع میکنیم، این قسمت بسیار مهم است زیرا تمام پانلهای چرمی که کفش نهایی را میسازند از این قالب استخراج میشوند.
شما یاد خواهید گرفت که چگونه هر لایه چرمی کفش را با استفاده از قلم ماسک ZBrush و کمند و ابزار تغییر شکل باد کردن، استخراج کنید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از حلقه های پانل ZBrush ضخامت پانل های استخراج شده را ایجاد کنید.
بیش از دو ساعت مجسمه سازی عمیق کفش ورزشی با استفاده از ZBrush
این دوره همه جنبههای فرآیند مجسمهسازی کفش را پوشش میدهد، از مرجع با استفاده از ویژگی ZBrush see-through، یادگیری نحوه استفاده از ZBrush masking با استفاده از قلم و ابزارهای قلم مو، تا یادگیری نحوه استفاده از Zmodeler و حلقههای پانل برای افزودن جزئیاتی مانند دوخت و توری با استفاده از برس های منحنی و در نهایت صادرات مدل به Sketchfab بنابراین می توانیم مدل سه بعدی را به عنوان یک مجسمه سه بعدی مناسب و نه فقط یک رندر دو بعدی ارائه کنیم.
موضوعات دوره در اینجا آمده است:
استخراج و ایجاد تمام بخش های کفش با استفاده از Extract plus
آموزش نحوه افزودن ضخامت با استفاده از حلقه های پانل
استفاده از پولیش توسط ویژگی برای تمیز کردن مش های استخراج شده ما
آموزش نحوه استفاده از بولی زنده
استفاده از برس های منحنی برای افزودن جزئیاتی مانند دوخت و توری
آموزش نحوه استفاده از Zmodeler
همه فایلهای سه بعدی کفش نیز در قالبهای زیر گنجانده شدهاند
Zbrush
مایا
OBJ
FBX
من همچنین رابط کاربری سفارشی ZBrush خود را اضافه کرده ام
من برخی از پلاگین ها و منحنی های قلم موی مورد علاقه ام را با شما به اشتراک خواهم گذاشت که تقریباً در هر پروژه ای که روی آن کار می کنم استفاده می کنم.
ما پانلهای کفش سه بعدی را با استفاده از افزونهای به نام Extract + استخراج میکنیم که میتوانید از اینجا پیدا و دانلود کنید
در حالی که میتوانید این پانلها را بدون افزونه ایجاد کنید، من یک ویدیوی کوتاه ضبط کردهام تا بتوانید تفاوت بین جریانهای کاری را ببینید، ویدیوی با عنوان 11-Extract_plus_why.mp4 را در پوشه درسهای خود خواهید یافت.
وقتی همه پانلها را ایجاد کردیم، میتوانیم جزئیاتی مانند دوخت را اضافه کنیم، در حالی که راههای زیادی برای ایجاد دوخت در Zbrush وجود دارد، من از این براشهای منحنی زیبا که توسط
ایجاد شدهاند استفاده خواهم کرد.و برای اینکه آن کفشها را حتی عالیتر کنم، از مجموعهای از برسهای منحنی زیبا ساخته شده توسط Alex Vasin استفاده خواهم کرد که میتوانید از اینجا دانلود کنید
من واقعاً امیدوارم که برای شما مفید باشد!
این دوره از سه بخش اصلی تشکیل شده است، یکی ایجاد قالب چوبی که قطعات کفش از آن استخراج می شود. دو استخراج تمام لایهها یا بخشهای چرمی که باعث ایجاد کفش میشود و در نهایت سه اضافه کردن جزئیات کوچک مانند دوخت، بند و آماده کردن مدل سه بعدی برای رندر.
بنابراین فکر کردم برای پروژه شما میخواهم 3 کار را تکمیل کنید.
1. قالب برای کفش خود بسازید
2. تمام قسمت هایی که کفش نهایی را تشکیل می دهند را استخراج کنید
3. و در نهایت جزئیات را اضافه کنید و مدل خود را برای رندر در Sketchfab
آماده کنیدمجسمه ساز و طراح اسباب بازی
من اوسیم کرمیه، یک جک از همه مشاغل در صنعت خلاق هستم. صاحب یک استودیو اسباببازیهای طراح کوچک.
نمایش نظرات