آموزش پر کردن محیط های پیچیده با استفاده از پایتون در مایا

Populating Complex Environments Using Python in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در طول این درس ها، ما روند ساخت ابزارهای تولید سفارشی را از دیدگاه یک هنرمند، نه یک مهندس، بررسی خواهیم کرد. نرم‌افزار مورد نیاز: Maya 2013. در طول این درس‌ها، فرآیند ساخت ابزارهای تولید سفارشی را از دیدگاه یک هنرمند، نه مهندس، بررسی خواهیم کرد. ما با ایجاد واژگان پایه پایتون شروع می کنیم. سپس به نحوه استفاده از دستورات پایتون برای گسترش عملکرد مجموعه ابزار موجود مایا برای ایجاد ابزارهای قدرتمند حل مسئله مخصوص کار شما خواهیم پرداخت. در پایان این آموزش، باید با روند طراحی، تحقیق و ساخت ابزارهای سفارشی خود احساس راحتی کنید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2013.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

پر کردن محیط های پیچیده با استفاده از پایتون در مایا Populating Complex Environments Using Python in Maya

  • معرفی واژگان پایتون Introducing Python Vocabulary

  • نوشتن عبارات شرطی و تبدیل متغیرها Writing Conditional Statements and Converting Variables

  • ساخت یک ابزار تولید ساده در پایتون Building a Simple Production Tool in Python

  • انجام اقدامات در مایا برای نوشتن کد در پایتون Performing Actions in Maya to Write Code in Python

  • استفاده از حلقه برای ایجاد یک سری دستورات Using a Loop to Create a Series of Commands

  • افزودن یک رابط کاربری به ابزارهای ما Adding a User Interface to Our Tools

  • با استفاده از دستورات Setattr و Getattr Using the Setattr and Getattr Commands

  • ایجاد نور جهت دار با پایتون Creating a Directional Light with Python

  • ایجاد یک دکل نوری پیش فرض بهبود یافته Creating an Improved Default Light Rig

  • ساخت یک مسیر سنگی رویه ای Building a Procedural Stone Path

  • ایجاد تنوع با حلقه "for in" برای تغییر سنگ ها Creating Variety with a 'for in' Loop to Vary the Stones

  • استفاده از یک مسیر حرکت برای قرار دادن سنگ ها Using a Motion Path to Place the Stones

  • نسبت دادن مقیاس هر سنگ برای منحرف کردن آنها از مسیر Relating the Scale of Each Stone to Offset Them from the Path

  • هدایت ارزش U مسیر حرکت با مقیاس هر سنگ Driving the Motion Path's U Value with the Scale of Each Stone

  • استفاده از حلقه "while" برای اجرای تمام طول منحنی Using a 'while' Loop to Run the Full Length of the Curve

  • انتخاب از بین انواع سنگ برای تکرار Selecting from a Variety of Stones to Duplicate

  • تصادفی کردن عرض مسیر Randomizing the Width of the Path

  • تعریف تابع پایتون Defining a Python Function

  • مدولار کردن ابزارهای ما Modularizing Our Tools

  • شکستن ابزار مسیر حرکت به دو تابع مجزا Breaking the Motion Path Tool into Two Separate Functions

  • Path Tool با یکپارچه Motion Path Tool Path Tool with Integrated Modular Motion Path Tool

  • دریافت ورودی کاربر با پنجره گفتگوی Prompt Getting User Input with the Prompt Dialog Window

  • افزودن یک پنجره گفتگوی سریع به ابزار مسیر Adding a Prompt Dialog Window to the Path Tool

  • اسکریپت تکلیف سایه بان Scripting Shader Assignment

  • بررسی نوع شی و لیست اتصالات Checking Object Type and Listing Connections

  • به هم زدن تکلیف سایه بانان ما Shuffling the Assignment of Our Shaders

  • ایجاد یک رابط کاربری سفارشی برای ابزار Grave Yard ما Creating a Custom User Interface for Our Grave Yard Tool

  • تصادفی کردن محل قرارگیری فولیکول های موی ما Randomizing the Placement of Our Hair Follicles

  • دریافت مقدار رنگ یک بافت در یک مختصات U و V داده شده Getting the Color Value of a Texture at a Given U and V Coordinate

  • یافتن بافتی که با یک قطعه هندسه مرتبط است Finding a Texture That Is Associated with a Piece of Geometry

  • شانه زدن ابزار فولیکول بافت و مقیاس Combing the Texture and Scale Follicle Tool

  • آباد کردن قبرستان Populating the Graveyard

  • ادغام Shader Shuffler در ابزار Graveyard Integrating the Shader Shuffler into the Graveyard Tool

  • شانه کردن قطعات ابزار قبرستان در یک ابزار Combing the Pieces of the Graveyard Tool into One Tool

نمایش نظرات

آموزش پر کردن محیط های پیچیده با استفاده از پایتون در مایا
جزییات دوره
5h 13m
35
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

William Dwelly William Dwelly

ویلیام دولی از سال 1990 در صنعت انیمیشن/جلوه ها کار می کند. از جمله اعتبارات وی می توان به کینگ کنگ ، آواتار و اسمورف 2 اشاره کرد. وی در حال حاضر به عنوان سرپرست CG در کمدی Seth Rogen "حزب سوسیس" کار می کند.