این دوره با جدیدترین محتوا و جدیدترین تکنیک های مورد استفاده در توسعه بازی مدرن (Unity 2021) ساخته شده است
بهترین راه برای یادگیری هر چیزی این است که آن را به روشی واقعا سرگرم کننده انجام دهید و این دوره از اینجا سرچشمه می گیرد. اگر میخواهید یاد بگیرید که چگونه این بازیهای باورنکردنی ساخته میشوند، جایی بهتر از این دوره برای شروع وجود ندارد. ما مطمئن شدیم که این دوره همه چیزهایی را دارد که شما نیاز دارید تا شما را از یک مبتدی (حتی با تجربه کدنویسی صفر) ببرد و به آرامی شما را به سطح متوسط و در نهایت حرفه ای شدن برساند.
من پروژه اصلی این دوره را انتخاب کردم که یک تیرانداز سه بعدی اول شخص به نام CyberSpy 2087 باشد. همانطور که همیشه رویای من ایجاد یک بازی مانند Call Of Duty بوده است و از زمانی که CuberPunk 2077 منتشر شد، فکر کردم که این زمان عالی برای ادامه دادن و ساختن بازی رویاهای من است. و من اینجا هستم تا دانش توسعه بازی خود را با شما به اشتراک بگذارم.
همه چیز در این دوره با دقت طراحی، بررسی و بازسازی شده است تا بهترین تجربه ممکن را برای شما فراهم کند و یادگیری خود را تا حد امکان به حداکثر برسانید. بنابراین نه تنها زمان بسیار خوبی برای یادگیری خواهید داشت، بلکه با دور شدن از این دوره با ابزارهای زیادی در زرادخانه خود برای ادامه سفر خود در غرب وحشی توسعه بازی، بیشترین ضربه را برای سرمایه خود خواهید داشت.
بخش 1 - راه اندازی مقدمه:
ما با دانلود تمام ابزارهای لازم که برای شروع سفر توسعه بازی خود به آن نیاز داریم، شروع می کنیم. یعنی آخرین نسخه یونیتی و آخرین نسخه ویژوال استودیو. ما همچنین به همه چیزهایی که نیاز دارید تا احساس کنید در خانه هستید و چگونه از این دوره برای به حداکثر رساندن پتانسیل یادگیری خود استفاده کنید، خواهیم پرداخت. ما در مورد ابزار بسیار قدرتمندی به نام Version Control آشنا خواهیم شد که نه تنها در توسعه بازی بلکه در هر تیم حرفه ای از توسعه دهندگان استفاده می شود. ما همچنین اولین کد خود را فقط برای کاهش فشار ایجاد می کنیم. و در نهایت ما دنیای خود را تنظیم خواهیم کرد و با بازی در راه هستیم.
بخش 2 - CyberSpy 2087: پخش کننده:
در این بخش میخواهیم با اصول اولیه هر FPS شروع کنیم و این حرکت پخش کننده ما است. ما میخواهیم کنترلکننده کاراکتر ابزاری را در یکپارچگی راهاندازی کنیم که به ما امکان میدهد در دنیای خود حرکت کنیم. ما ورودی های بازیکن خود را ایجاد می کنیم و شخصیت خود را در دنیای خود بر این اساس حرکت می دهیم. در نهایت ما دوربین را به شخصیت خود وصل می کنیم تا اکنون بتوانیم در جهان خود حرکت کنیم و از چشم بازیکن خود ببینیم.
بخش 3 - CyberSpy 2087: تیراندازی:
در این بخش قصد داریم تیراندازی اولیه در یک بازی را تنظیم کنیم. ما از یک مکعب به عنوان تفنگ و چند کره به عنوان گلوله استفاده خواهیم کرد، اما بعداً همه اینها تغییر خواهند کرد. ما فیزیک پشت گلوله های پرنده را ایجاد می کنیم و راهی برای افزایش دقت به گلوله های خود ایجاد می کنیم. ما همچنین چند شی در دنیای خود اضافه خواهیم کرد تا از گلوله های خود استفاده کنیم. و در نهایت به دنیای سیستم های ذرات می پردازیم و از آن برای ایجاد سوراخ های گلوله و جرقه استفاده می کنیم.
بخش 4 - CyberSpy 2087: حرکت پیشرفته:
در این بخش ما شروع به بردن همه چیز به سطح بعدی می کنیم. در این مرحله ما حرکت اولیه و حرکت اولیه دوربین را خواهیم داشت. در این قسمت به کاراکتر خود جاذبه اضافه می کنیم، توانایی پرش را اضافه می کنیم، خمیدن را اضافه می کنیم و در نهایت اگر در حین دوی سرعت خمیده باشیم، یک قابلیت دوی سرعت با لغزش اضافه می کنیم. ما همچنین با اضافه کردن چند حرکت ساده به بازیکن خود در حالی که اسلحه خود را در دست گرفته است، در دنیای انیمیشن ها کاوش خواهیم کرد.
بخش 5 - CyberSpy 2087: عکسبرداری پیشرفته:
ما تیراندازی خود را با جایگزین کردن مکعب و گویهای خود به جای تفنگها و گلولههای واقعی به سطح بعدی میبریم و در همه جا تیراندازی میکنیم. اما این فقط یک تنظیم بصری نخواهد بود. ما همچنین یک سیستم تفنگ جداگانه ایجاد خواهیم کرد و بارگذاری مجدد را اضافه می کنیم، همچنین مقدار گلوله هایی را که روی صفحه داریم نمایش می دهیم و می بینیم که در حال تغییر هستند. ما همچنین یک مکانیک هدف گیری را به تفنگ های خود اضافه خواهیم کرد.
بخش 6 - CyberSpy 2087: دشمنان:
در این بخش دشمنان جدید (هیولا غول پیکر و ربات) را معرفی می کنیم. ما هوش مصنوعی دشمن را در جایی ایجاد میکنیم که دشمن راه میرود و اگر بازیکن خیلی نزدیک شود، دشمن شروع به تعقیب ما میکند. و اگر پرداخت کننده وارد محدوده حمله شود، دشمن یا شروع به تیراندازی به بازیکن می کند یا به او حمله می کند.
بخش 7 - CyberSpy 2087: سیستم سلامت:
اکنون زمان آن است که سیستم سلامت را به دشمنان و پخش کننده خود اضافه کنیم و همه آنها را روی صفحه نمایش دهیم. ما نمیخواهیم فقط با یک ضربه دشمنانمان بمیرند و میخواهیم به بازیکنمان آسیب بزنیم. ما همچنین میخواهیم با افزودن نوار سلامت به بازیکن و دشمنانی که به دنبال کشتن آنها هستیم، همه آنها را روی صفحه نمایش خود نشان دهیم. در نهایت به جای اینکه فقط بمیریم، هر بار که می میریم، یک مکانیک تولید مجدد اضافه می کنیم.
بخش 8 - CyberSpy 2087: Weapons System:
وقت آن است که سلاح های بیشتری به بازی خود اضافه کنیم. ما یک تفنگ، یک تیرانداز از خفا و یک موشک انداز خواهیم داشت، یاد می گیریم که چگونه می توانیم سلاح ها را از روی زمین برداریم. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه بارگذاری مجدد خود را متحرک کنیم. و همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه کیتهای پزشکی و مهمات را از روی زمین برای تامین مجدد سلاحها و سلامت بازیکنان خود برداریم.
بخش 9 - CyberSpy 2087: افزودن منوهای صوتی:
در این بخش، SFX های مختلف، موسیقی پس زمینه را معرفی می کنیم و نه تنها صداها و موسیقی را اضافه می کنیم، بلکه آنها را از طریق یک میکسر صدا مدیریت می کنیم. و یاد بگیرید که چگونه SFX را از طریق کدهای موجود در اسکریپت های ما و مستقیماً از Unity پخش کنید. ما همچنین یک منوی عنوان ایجاد خواهیم کرد که در آن بیشتر به منوها می پردازیم و به گزینه ها تغییر می دهیم. و در نهایت یک منوی مکث ایجاد می کنیم.
بخش 10 - CyberSpy 2087: ساختن جهانی برای کشتن:
ما چند ویژگی آیندهنگر مانند ساختمان، پسزمینههای کهکشانی و DeLorean را معرفی میکنیم تا طعمی به بازیمان ببخشیم و آن را واقعیتر کنیم. نه تنها این، بلکه در نورپردازی و پردازش پست یونیتی عمیقتر میشویم، جایی که کنترل میکنیم و گرافیک بیشتری را به بازی خود اضافه میکنیم. ما همچنین یاد خواهیم گرفت که چگونه با استفاده از پورتال ها از سطحی به سطح دیگر برویم.
بخش پاداش: گرپلینگ هوک (واحد C# پیشرفته):
این بخش برای افراد ضعیف نیست زیرا ما فراتر از چیزی که عادی است میرویم و با ساختن یک قلاب گیر که بازیکن ما را به سراسر جهان میفرستد، به C# پیشرفته و UNITY میپردازیم
آنچه در این دوره خواهید آموخت:
پروژه شما برای این کلاس پس از اتمام تمام ویدیوهای این دوره است. برای استفاده از دارایی هایی که در اختیار شما قرار داده ام (یا هر دارایی که خودتان می توانید پیدا کنید) و بازی رویایی خود را بسازید.
تا آنجایی که دوست دارید با مکانیک ها دستکاری کنید و هر چیزی را که مناسب می دانید اضافه کنید. حتی میتوانید مکانیکهای خود را به آن اضافه کنید
در نهایت مطمئن شوید که بازی جدید خود را از طریق google drive یا هر روش دیگری به من نشان می دهید :)
مهندس نرم افزار :: توسعه دهنده بازی :: Entrepreneur سلام، اسم من مایکل مور است. من یک مهندس نرم افزار از یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه و بنیانگذار DoubleM Dev هستم. من در حدود 11 سالگی کدنویسی را شروع کردم، زمانی که پدرم اولین خطوط من از HTML را به من یاد داد، و هرگز به گذشته نگاه نکرده ام. من یک مهندس نرم افزار با بیش از 10 سال سابقه کار هستم. من بنیانگذار DoubleM GameDev، یک شرکت پیشرو نرم افزار توسعه بازی در خاورمیانه هستم. در طول سالها، من به صدها دانشآموز کمک کردهام تا بازیهای دنیای واقعی بسازند، نحوه کدنویسی را بیاموزند و زندگی خود را برای فرصتهایی در بسیاری از زمینههایی که نیاز به مهارت برنامهنویسی نرمافزاری دارند، تنظیم کنند. و من به شما کمک خواهم کرد که همین کار را انجام دهید. من به سی شارپ، جاوا، سی پلاس پلاس و پایتون تسلط کامل دارم و هدف من این است که همه اینها و موارد دیگر را به روشی سرگرم کننده به شما آموزش دهم. من نمی توانم صبر کنم تا سفر شما را با شما آغاز کنم و در هر قدم شما را همراهی کنم.
نمایش نظرات