آموزش بلندر 4 برای مبتدیان کامل

دانلود Blender 4 for Complete Beginners

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

سلام و به همه خوش آمد می گویم به " Blender 4 For Complete Beginners ". کلاسی عالی برای هر کسی که به دنبال شروع کار با Blender به عنوان یک مبتدی کامل است.

با بیش از 21 ساعت محتوای بسته، این دوره شما را از طریق اصول Blender از جمله مدل سازی، نورپردازی، مواد و رندر راهنمایی می کند. ما دوره را با ایجاد یک محیط حمام سه بعدی کاملاً تحقق یافته فقط با استفاده از Blender از ابتدا تا انتها به پایان خواهیم رساند — همه در این یک دوره واحد.

آنچه دریافت خواهید کرد:

  • 104 ویدیوی FHD با بیش از 21 ساعت محتوا
  • تمام فایل های منابع مورد نیاز برای تکمیل دوره از جمله مدل ها، فایل های مخلوط کن، بافت ها، تصاویر مرجع و غیره

این دوره در 8 بخش مختلف با بیش از 100 سخنرانی تشکیل شده است که تمام این جنبه های مختلف Blender را پوشش می دهد.

در هر بخش، ما بر جنبه‌های مختلف Blender مسلط می‌شویم - چه اصول اولیه، مدل‌سازی، مواد، نورپردازی یا رندر. بهتر از همه، در طول این دوره ما فقط از Blender استفاده می کنیم، بدون نیاز به نرم افزار دیگر یا افزونه های پولی.

بخش 1 – مقدمه‌ای بر بلندر
ما دوره را با دانلود Blender و یادگیری اصول اولیه مانند رابط کاربری بلندر، طرح‌بندی و ناوبری شروع می‌کنیم. این بخش به شما اطمینان می دهد که در Blender احساس اطمینان و راحتی می کنید و پایه و اساس بقیه دوره را تنظیم می کند.

بخش 2 – ابزارهای اساسی
این بخش برخی از ابزارهای اصلی Blender مانند افزودن اشیا، تبدیل ها و انتخاب ها را پوشش می دهد. همچنین برخی از مفاهیم مهم مانند حالت‌های مختلف سایه، مکان‌نمای سه بعدی، نقاط محوری، حالت ویرایش در بلندر، ویرایش متناسب و موارد دیگر را یاد خواهیم گرفت. این بخش شما را با مهارت های اولیه مورد نیاز برای تعامل با اشیاء سه بعدی مجهز می کند و شما را برای ابزارهای پیشرفته تر آماده می کند.

بخش 3 – ابزارهای مدل‌سازی در بلندر
در این بخش، مجموعه ابزار کاملی را که Blender برای مدل‌سازی ارائه می‌کند، بررسی خواهیم کرد. درک ابزارهایی مانند Extrude، Bevel، Insets، Knife tool و بسیاری موارد دیگر.  همچنین با Curves و Text نوع اشیاء آشنا خواهیم شد. علاوه بر این، ما برخی از قطعات را نیز مدل خواهیم کرد که در محیط نهایی از آنها استفاده خواهیم کرد. در پایان این بخش، می‌توانید مدل‌های سه‌بعدی دقیق، اعم از ساده یا پیچیده ایجاد کنید و زمینه را برای پروژه‌های خلاقانه خود فراهم کنید.

بخش 4: مقدمه‌ای بر اصلاح‌کننده‌ها در Blender
در این بخش، ما با اصلاح‌کننده‌های Blender آشنا می‌شویم - یک مجموعه ابزار ضروری برای خودکارسازی و بهبود گردش کار مدل‌سازی شما. یاد بگیرید که چگونه از اصلاح کننده های مهم مانند Subdivision Surface، Boolean، Arrays و Mirror برای ایجاد مدل های پیچیده با حداقل تلاش استفاده کنید. این بخش به شما کمک می کند تا پتانسیل کامل ویژگی های ویرایش غیر مخرب Blender را باز کنید.

بخش 5: دوربین‌ها در بلندر
با این بخش، اصول دوربین‌های بلندر را درک خواهیم کرد. با نحوه قرار دادن و قاب دوربین ها برای ایجاد ترکیب بندی پویا آشنا شوید. به مفاهیم کلیدی مانند فاصله کانونی، عمق میدان، پرسپکتیو و دوربین املایی تسلط پیدا کنید تا صحنه های خود را مانند یک حرفه ای کادر بندی کنید.

بخش 6: نورپردازی و رندر در بلندر
در این بخش، همه چیز را در مورد نورپردازی و رندر در بلندر یاد خواهیم گرفت. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه با انواع مختلف نور مانند Point، Area، HDRI، Sky Textures کار کنیم تا حالت را تنظیم کنیم و به صحنه های خود عمق دهیم. ما به دو موتور رندر Blender یعنی Eevee و Cycles می پردازیم که تمام ویژگی های آنها را پوشش می دهد. همچنین تکنیک‌های ضروری مانند تنظیم سایه‌ها، بازتاب‌ها و شدت نور برای دستیابی به جلوه‌های نورپردازی واقعی و سینمایی را یاد خواهیم گرفت.

بخش 7 – مواد در بلندر
در این بخش، سیستم متریال قدرتمند Blender را برای افزودن واقع‌گرایی و جزئیات به مدل‌های سه بعدی شما یاد می‌گیریم. با شروع با شیدر BSDF اصولی، ابزارهای ضروری مانند مختصات بافت، نقشه برداری و گره های بافت را برای کنترل و سفارشی کردن مواد بررسی خواهیم کرد. شما یاد خواهید گرفت که با استفاده از سایه بان ها مانند براق، شیشه، آینه، فلز، انتشار و غیره مواد مختلفی ایجاد کنید. همچنین در مورد گره های حجمی یاد خواهیم گرفت، در حالی که بعداً با نقشه های عادی و نقشه های جابجایی کار می کنیم تا جزئیات سطح را افزایش دهیم. در پایان، مطمئن خواهید بود که همه چیز را از بافت‌های اولیه گرفته تا مواد پیچیده و واقعی با استفاده از بافت‌های سفارشی و گره‌های پیشرفته ایجاد می‌کنید.

بخش 8: محیط نهایی
در این بخش پایانی، با ایجاد یک محیط حمام سه بعدی کامل از ابتدا تا انتها، همه چیزهایی را که یاد گرفته اید، گرد هم می آورید. این پروژه عملی تمام جنبه های کلیدی Blender از جمله مدل سازی، استفاده از متریال، تنظیم نور و رندر را پوشش می دهد. در پایان، یک صحنه 3 بعدی با کیفیت حرفه ای و صیقلی برای نمایش در نمونه کار خود خواهید داشت و مهارت ها و اعتماد به نفس شما را در خلق سه بعدی تقویت می کند.

 ما چیزهای زیادی یاد خواهیم گرفت، بنابراین امیدوارم شما را آنجا در کلاس ببینم!


سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • نقشه های عادی و جابجایی Normal and Displacement Maps

  • برش حلقه و اسلاید لبه Loop Cuts and Edge Slide

  • BSDF براق Glossy BSDF

  • استفاده از مواد اصلاح کننده و مرمر Applying the Modifier and Marble Material

  • جوش Weld

  • نورپردازی در بلندر Lighting in Blender

  • ابزارهای متن Text Tools

  • منحنی ها Curves

  • مدلسازی با استفاده از تصاویر مرجع - روی ضربه بزنید Modelling Using Reference Images - Tap

  • صاف و تصادفی Smooth and Randomize

  • BSDF منتشر Diffuse BSDF

  • تکراری و پیوندی تکراری Duplicate and Linked Duplicate

  • پیچ Screw

  • پراکندگی حجم Volume Scatter

  • Eevee - بازتاب ها و انکسارهای فضای صفحه نمایش Eevee - Screen Space Reflections and Refractions

  • مقدمه دوره Introduction to Course

  • ابزارهای اسنپ Snapping Tools

  • بولی Boolean

  • ایجاد چهره ها و لبه ها Creating Faces and Edges

  • مجموعه ها Collections

  • اتمام مدلسازی Finishing the Modelling

  • تبدیل نقطه محوری و مبدا Transform Pivot Point and Origins

  • آینه Mirror

  • حلقه های لبه پل Bridge Edge Loops

  • فرزندپروری Parenting

  • ابزارهای تبدیل Transform Tools

  • مدل سازی وان حمام Modelling the Bathtub

  • ویرایش متناسب Proportional Editing

  • ایجاد اتاق Creating the Room

  • افزودن مواد دیوار و چوب Adding the Wall and Wood Material

  • بپیوندید، جدا کنید و ادغام کنید Join, Separate and Merge

  • حالت های سایه نما درگاه Viewport Shading Modes

  • اضافه کردن قالب دیواری Adding the Wall Moulding

  • سایه بان های شفاف و شفاف Translucent and Transparent Shaders

  • مدل سازی سینک شستشو Modelling the Wash Basin

  • حالت ویرایش Edit Mode

  • مدلسازی با استفاده از تصاویر مرجع - قسمت صندلی توالت - 2 Modelling Using Reference Images - Toilet Seat Part - 2

  • ابزارهای صورت Face Tools

  • درج شده Inset

  • اضافه کردن Arch و Windows Adding the Arch and Windows

  • آموزش رابط بلندر Learning Blender's Interface

  • سطح زیربخش Subdivision Surface

  • جزئیات اتاق Detailing the Room

  • عمق میدان Depth of Field

  • آرایه Array

  • انتخاب پیشرفته در حالت ویرایش Advanced Selection in Edit Mode

  • مدلسازی با استفاده از تصاویر مرجع - قسمت صندلی توالت - 1 Modelling Using Reference Images - Toilet Seat Part - 1

  • مختصات بافت و گره های نقشه برداری Texture Coordinate and Mapping Nodes

  • اریب Bevel

  • مدل سازی سر دوش Modelling the Showerheads

  • جامد کردن Solidify

  • روشنایی محیط Lighting the Environment

  • ابزار چرخش Spin Tool

  • رندر کردن و ذخیره رندرهای شما Rendering and Saving Your Renders

  • مشبک Lattice

  • نورپردازی بافت آسمان Sky Texture Lighting

  • معرفی Eevee Introduction to Eevee

  • مبانی اصلاح کننده Modifier Basics

  • BSDF شیشه ای Glass BSDF

  • دوربین فعال Active Camera

  • اتمام مواد Finishing up the Materials

  • انکسار BSDF Refraction BSDF

  • تنظیم بافت های سفارشی در بلندر Setting Up Custom Textures in Blender

  • اکسترود کردن Extrude

  • Snap Base Tool Snap Base Tool

  • Cycles Render Properties Cycles Render Properties

  • ابزارهای انتخاب Selection Tools

  • افزودن شیشه های شیشه ای Adding Glass Panes

  • راه اندازی دوربین ها Setting Up Cameras

  • مقدمه ای بر رندرینگ Introduction to Rendering

  • راس های اکسترودینگ Extruding Vertices

  • میکس در مقابل افزودن شیدر Mix vs Add Shader

  • گره رنگی را مخلوط کنید Mix Color Node

  • انواع دوربین در بلندر Types of Cameras in Blender

  • وایرفریم Wireframe

  • اضافه کردن اشیا Adding Objects

  • پیمایش از طریق صحنه سه بعدی Navigation through 3D Scene

  • تنظیمات دوربین Camera Settings

  • اریب Bevel

  • سایه صاف، صاف و خودکار Smooth, Flat and Auto Shading

  • رندر و کامپوزیت Rendering and Compositing

  • تبدیل محور عادی Normal Axis Transform

  • مناطق امن، تصاویر پس زمینه و نمایش پورت دید Safe Areas, Background Images and Viewport Display

  • جذب حجمی Volume Absorption

  • پوست Skin

  • مکان نما سه بعدی 3D Cursor

  • ریپ منطقه Rip Region

  • سایه انداز انتشار Emission Shader

  • گره های بافت Texture Nodes

  • در حال دانلود Blender Downloading Blender

  • BSDF اصولی Principled BSDF

  • افزودن شیشه و مواد اولیه Adding the Glass and Basic Materials

  • مقدمه ای بر مواد Introduction to Materials

  • گره رمپ رنگی Color Ramp Node

  • تبدیل محور جهانی و محلی Global and Local Axis Transform

  • Eevee - Ambient Occlusion and Shadows Eevee - Ambient Occlusion and Shadows

  • تنظیمات، تنظیمات برگزیده و افزونه ها Settings, Preferences and Add-ons

  • Eevee - نور غیر مستقیم و سایر ویژگی ها Eevee - Indirect Lighting and Other Features

  • چاقو، پروژه چاقو و Bisect Knife, Knife Project and Bisect

  • برش Shear

  • HDRI ها و نورپردازی جهانی HDRIs and World Lighting

  • آینه و پنجره Mirror and Windows

  • اعمال مقیاس و تبدیل Applying Scale and Transforms

نمایش نظرات

آموزش بلندر 4 برای مبتدیان کامل
جزییات دوره
21h
103
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
3
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aniket Rawat
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aniket Rawat Aniket Rawat

هنرمند سه بعدی

سلام به همه، نام من آنیکت راوات است و من یک هنرمند سه بعدی هستم که دوست دارد خلق واقعی کند. و لوازم و دارایی های سه بعدی با کیفیت بالا. برنامه های اصلی سه بعدی که من در آنها کار می کنم Blender، Substance Painter، Zbrush و Unreal Engine هستند. من در مدل سازی سه بعدی و تکسچر مهارت دارم.

از اینکه به نمایه من سر زدید متشکرم، امیدوارم دوره های آموزشی من بتوانند به شما کمک کنند چیزهای جدید یاد بگیرید.