سلام و به همه خوش آمد می گویم به " Blender 4 For Complete Beginners ". کلاسی عالی برای هر کسی که به دنبال شروع کار با Blender به عنوان یک مبتدی کامل است.
با بیش از 21 ساعت محتوای بسته، این دوره شما را از طریق اصول Blender از جمله مدل سازی، نورپردازی، مواد و رندر راهنمایی می کند. ما دوره را با ایجاد یک محیط حمام سه بعدی کاملاً تحقق یافته فقط با استفاده از Blender از ابتدا تا انتها به پایان خواهیم رساند — همه در این یک دوره واحد.
آنچه دریافت خواهید کرد:
این دوره در 8 بخش مختلف با بیش از 100 سخنرانی تشکیل شده است که تمام این جنبه های مختلف Blender را پوشش می دهد.
در هر بخش، ما بر جنبههای مختلف Blender مسلط میشویم - چه اصول اولیه، مدلسازی، مواد، نورپردازی یا رندر. بهتر از همه، در طول این دوره ما فقط از Blender استفاده می کنیم، بدون نیاز به نرم افزار دیگر یا افزونه های پولی.
بخش 1 – مقدمهای بر بلندر
ما دوره را با دانلود Blender و یادگیری اصول اولیه مانند رابط کاربری بلندر، طرحبندی و ناوبری شروع میکنیم. این بخش به شما اطمینان می دهد که در Blender احساس اطمینان و راحتی می کنید و پایه و اساس بقیه دوره را تنظیم می کند.
بخش 2 – ابزارهای اساسی
این بخش برخی از ابزارهای اصلی Blender مانند افزودن اشیا، تبدیل ها و انتخاب ها را پوشش می دهد. همچنین برخی از مفاهیم مهم مانند حالتهای مختلف سایه، مکاننمای سه بعدی، نقاط محوری، حالت ویرایش در بلندر، ویرایش متناسب و موارد دیگر را یاد خواهیم گرفت. این بخش شما را با مهارت های اولیه مورد نیاز برای تعامل با اشیاء سه بعدی مجهز می کند و شما را برای ابزارهای پیشرفته تر آماده می کند.
بخش 3 – ابزارهای مدلسازی در بلندر
در این بخش، مجموعه ابزار کاملی را که Blender برای مدلسازی ارائه میکند، بررسی خواهیم کرد. درک ابزارهایی مانند Extrude، Bevel، Insets، Knife tool و بسیاری موارد دیگر. همچنین با Curves و Text نوع اشیاء آشنا خواهیم شد. علاوه بر این، ما برخی از قطعات را نیز مدل خواهیم کرد که در محیط نهایی از آنها استفاده خواهیم کرد. در پایان این بخش، میتوانید مدلهای سهبعدی دقیق، اعم از ساده یا پیچیده ایجاد کنید و زمینه را برای پروژههای خلاقانه خود فراهم کنید.
بخش 4: مقدمهای بر اصلاحکنندهها در Blender
در این بخش، ما با اصلاحکنندههای Blender آشنا میشویم - یک مجموعه ابزار ضروری برای خودکارسازی و بهبود گردش کار مدلسازی شما. یاد بگیرید که چگونه از اصلاح کننده های مهم مانند Subdivision Surface، Boolean، Arrays و Mirror برای ایجاد مدل های پیچیده با حداقل تلاش استفاده کنید. این بخش به شما کمک می کند تا پتانسیل کامل ویژگی های ویرایش غیر مخرب Blender را باز کنید.
بخش 5: دوربینها در بلندر
با این بخش، اصول دوربینهای بلندر را درک خواهیم کرد. با نحوه قرار دادن و قاب دوربین ها برای ایجاد ترکیب بندی پویا آشنا شوید. به مفاهیم کلیدی مانند فاصله کانونی، عمق میدان، پرسپکتیو و دوربین املایی تسلط پیدا کنید تا صحنه های خود را مانند یک حرفه ای کادر بندی کنید.
بخش 6: نورپردازی و رندر در بلندر
در این بخش، همه چیز را در مورد نورپردازی و رندر در بلندر یاد خواهیم گرفت. ما یاد خواهیم گرفت که چگونه با انواع مختلف نور مانند Point، Area، HDRI، Sky Textures کار کنیم تا حالت را تنظیم کنیم و به صحنه های خود عمق دهیم. ما به دو موتور رندر Blender یعنی Eevee و Cycles می پردازیم که تمام ویژگی های آنها را پوشش می دهد. همچنین تکنیکهای ضروری مانند تنظیم سایهها، بازتابها و شدت نور برای دستیابی به جلوههای نورپردازی واقعی و سینمایی را یاد خواهیم گرفت.
بخش 7 – مواد در بلندر
در این بخش، سیستم متریال قدرتمند Blender را برای افزودن واقعگرایی و جزئیات به مدلهای سه بعدی شما یاد میگیریم. با شروع با شیدر BSDF اصولی، ابزارهای ضروری مانند مختصات بافت، نقشه برداری و گره های بافت را برای کنترل و سفارشی کردن مواد بررسی خواهیم کرد. شما یاد خواهید گرفت که با استفاده از سایه بان ها مانند براق، شیشه، آینه، فلز، انتشار و غیره مواد مختلفی ایجاد کنید. همچنین در مورد گره های حجمی یاد خواهیم گرفت، در حالی که بعداً با نقشه های عادی و نقشه های جابجایی کار می کنیم تا جزئیات سطح را افزایش دهیم. در پایان، مطمئن خواهید بود که همه چیز را از بافتهای اولیه گرفته تا مواد پیچیده و واقعی با استفاده از بافتهای سفارشی و گرههای پیشرفته ایجاد میکنید.
بخش 8: محیط نهایی
در این بخش پایانی، با ایجاد یک محیط حمام سه بعدی کامل از ابتدا تا انتها، همه چیزهایی را که یاد گرفته اید، گرد هم می آورید. این پروژه عملی تمام جنبه های کلیدی Blender از جمله مدل سازی، استفاده از متریال، تنظیم نور و رندر را پوشش می دهد. در پایان، یک صحنه 3 بعدی با کیفیت حرفه ای و صیقلی برای نمایش در نمونه کار خود خواهید داشت و مهارت ها و اعتماد به نفس شما را در خلق سه بعدی تقویت می کند.
ما چیزهای زیادی یاد خواهیم گرفت، بنابراین امیدوارم شما را آنجا در کلاس ببینم!
هنرمند سه بعدی
سلام به همه، نام من آنیکت راوات است و من یک هنرمند سه بعدی هستم که دوست دارد خلق واقعی کند. و لوازم و دارایی های سه بعدی با کیفیت بالا. برنامه های اصلی سه بعدی که من در آنها کار می کنم Blender، Substance Painter، Zbrush و Unreal Engine هستند. من در مدل سازی سه بعدی و تکسچر مهارت دارم.
از اینکه به نمایه من سر زدید متشکرم، امیدوارم دوره های آموزشی من بتوانند به شما کمک کنند چیزهای جدید یاد بگیرید.
نمایش نظرات