آموزش SketchUp: رندر با V-Ray 3

SketchUp: Rendering with V-Ray 3

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: V-Ray 3 برای SketchUp از فناوری رندر تعاملی برخوردار است که به کاربران امکان می دهد نتایج را بلافاصله پس از تغییر مدل مشاهده کنند. در این دوره ، برایان بردلی هم توانایی شما را در استفاده از ابزارها و ویژگی های موجود در راه حل قدرتمند ارائه V-Ray برای SketchUp معرفی می کند و هم به شما کمک می کند. بعد از اینکه او شما را با رابط V-Ray آشنا کرد ، برایان نشان می دهد که چگونه با استفاده از ابزارهای متنوع نورپردازی برنامه ، به صحنه های خود نور اضافه کنید. وی نحوه کار با انواع مختلف نور را برای افزودن نور مصنوعی و نور طبیعی روز نشان می دهد. علاوه بر این ، وی دوربین V-Ray ، مواد ، انواع نقشه ، عناصر رندر ، ابزار FX و موارد دیگر را پوشش می دهد.
موضوعات شامل:
  • مدیریت گاما در V-Ray 3 برای SketchUp
  • کار با ارائه تعاملی
  • انواع نور V-Ray
  • کار با نقشه برداری تابش
  • ارائه انیمیشن
  • کار با دوربین V-Ray
  • استفاده از UI مواد
  • ابزارهای V-Ray FX
  • ارائه سه بعدی استریوسکوپی
  • استفاده از اشیا-V-Ray

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • نسخه های نرم افزار مورد استفاده در این دوره Software versions used in this course

  • آنچه باید قبل از تماشا بدانید What you should know before watching

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • تنظیم تنظیمات برگزیده SketchUp Setting SketchUp preferences

  • یک کلمه در مورد HDRIs A word about HDRIs

  • کنترل گاما در V-Ray 3 برای SketchUp Gamma handling in V-Ray 3 for SketchUp

ویژگی های بروزرسانی V-Ray 3.6 V-Ray 3.6 Update Features

  • معرفی 3.60.03 ویژگی های جدید Introduction to 3.60.03 new features

  • نسخه های نرم افزاری مورد استفاده و اطلاعات مهم Software versions used and important information

  • ارائه گزارش Viewport rendering

  • رندر ترکیبی Hybrid rendering

  • ابزارهای ماوراء بنفش UV tools

  • انتخابگر رنگ V-ray V-Ray Color Picker

  • واردات صحنه V-ray (.vrscene) V-Ray Scene (.vrscene) import

  • مه محیط زیست Environment Fog

  • نمایشگر مش V-ray V-Ray Mesh Viewer

  • ویرایشگر مسیر فایل File Path Editor

  • منکر بهبود یافته Improved denoiser

  • Multimatte ، قسمت 1 Multimatte, part 1

  • Multimatte ، قسمت 2 Multimatte, part 2

1. آشنایی با V-ray 1. Introduction to V-Ray

  • یافتن ابزارهای V-Ray در UI SketchUp Finding V-Ray tools in the SketchUp UI

  • V-Ray for نوار ابزار SketchUp The V-Ray for SketchUp toolbar

  • نوار ابزار Lights and Objects The Lights and Objects toolbars

  • بررسی اجمالی بافر قاب V-Ray V-Ray frame buffer overview

  • تاریخچه بافر فریم V-Ray را کنترل می کند V-Ray frame buffer history controls

  • V-ray گزینه های خروجی را ارائه می دهد V-Ray render output options

  • کار با رندر تعاملی Working with interactive rendering

2. نورپردازی محل بالا 2. Lighting the Place Up

  • انواع نور V-ray: نور خورشید V-Ray light types: Sunlight

  • انواع نور V-ray: مستطیل V-Ray light types: Rectangle

  • انواع نور V-ray: کره V-Ray light types: Sphere

  • انواع نور V-ray: Spot V-Ray light types: Spot

  • انواع نور V-ray: IES V-Ray light types: IES

  • انواع نور V-ray: Omni V-Ray light types: Omni

  • انواع نور V-ray: گنبد V-Ray light types: Dome

  • انواع نور V-ray: مش V-Ray light types: Mesh

  • انواع نور V-ray: چراغ قوه GI V-Ray light types: GI skylight

3. تندرست نور در اطراف 3. Bouncing Light Around

  • کار با نقشه برداری تابش ، قسمت 1 Working with irradiance mapping, part 1

  • کار با نقشه برداری تابش ، قسمت 2 Working with irradiance mapping, part 2

  • ایجاد یک راه حل کش آسان Creating a light cache solution

  • با استفاده از موتور نیروی بی رحم Using the brute force engine

  • ارائه انیمیشن Rendering animations

4- کار با دوربین V-Ray 4. Working with the V-Ray Camera

  • نمای کلی از گزینه های دوربین فیزیکی Overview of the physical camera options

  • آغازگر مقادیر نوردهی (EVs) A primer on exposure values (EVs)

  • یک نگاه دقیق تر به کنترل های قرار گرفتن در معرض A closer look at the exposure controls

  • رسیدگی به تصحیح دیدگاه Handling perspective correction

  • تنظیم یک اثر عمق میدان Setting up a depth-of-field effect

  • کار با کنترل تراز سفیدی Working with the white balance controls

5- دنیای مادی است 5. It's a Material World

  • با استفاده از UI Material Using the Materials UI

  • آشنایی با مواد V-ray ، قسمت 1 Introduction to V-Ray materials, part 1

  • آشنایی با مواد V-ray ، قسمت 2 Introduction to V-Ray materials, part 2

  • آشنایی با مواد V-ray ، قسمت 3 Introduction to V-Ray materials, part 3

  • ایجاد سطوح پراکنده Creating diffuse surfaces

  • بازتاب بازتاب Adding reflectivity

  • ایجاد شیشه Creating glass

  • ساخت شیشه های رنگی و یخ زده Making colored and frosted glass

  • ایجاد یک اثر شفاف Creating a translucency effect

  • درک رنگ روی مواد SSS Understanding color on the SSS material

  • گرفتن اثر SSS Tweaking the SSS effect

  • نگاهی به مواد مو A look at the hair material

  • با استفاده از مواد رنگ اتومبیل Using the car paint material

  • مواد بسته بندی The wrapper material

  • کتابخانه مواد V-Ray The V-Ray material library

  • با استفاده از VRmats Using VRmats

6. انواع نقشه V-Ray 6. V-Ray Map Types

  • آشنایی با انتخاب نقشه V-ray Introduction to V-Ray map selection

  • انواع نقشه های V-ray: Bitmap V-Ray map types: Bitmap

  • انواع نقشه های V-ray: Triplanar V-Ray map types: Triplanar

  • انواع نقشه V-ray: کامپوزیت V-Ray map types: Composite

  • انواع نقشه V-ray: خاک V-Ray map types: Dirt

  • انواع نقشه V-ray: MultiSub Tex V-Ray map types: MultiSub Tex

7. گروه کنترل کیفیت 7. The Quality Control Department

  • نمونه گیری تصویر توضیح داده شده است Image sampling explained

  • نمونه مترقی The progressive sampler

  • نمونه سطل The bucket sampler

  • رویکرد ارجمند Vlado در نمونه گیری Vlado's preferred approach to sampling

8. کار با عناصر رندر 8. Working with Render Elements

  • عناصر ارائه دهنده توضیح داده شده است Render elements explained

  • تصمیمات مربوط به خط لوله Pipeline decisions

  • گردش کار و تنظیم عناصر ارائه دهنده Render elements workflow and setup

  • عناصر خروجی Outputting elements

  • عناصر تشکیل دهنده Compositing elements

  • ویژگی Denoiser The Denoiser feature

9. ابزارهای V-Ray FX 9. V-Ray FX Tools

  • اثر سوزاننده ایجاد می کند Generating a caustic effect

  • رندر سه بعدی استریوسکوپی Stereoscopic 3D rendering

  • VR آسان ساخته شده است VR made easy

  • استفاده از اشیاء V-ray: خز Using V-Ray objects: Fur

  • استفاده از اشیاء V-ray: Proxies Using V-Ray objects: Proxies

  • استفاده از اشیاء V-Ray: گیربکس V-Ray Using V-Ray objects: The V-Ray clipper

  • کار با جابجایی Working with displacement

  • صادرات صحنه V-Ray V-Ray scene export

  • اضافه کردن چشم انداز هوایی Adding aerial perspective

نتیجه Conclusion

  • بعد چی؟ What's next?

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش SketchUp: رندر با V-Ray 3
جزییات دوره
4h 56m
89
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
115,999
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Brian Bradley
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Brian Bradley Brian Bradley

هنرمند سه بعدی ، صاحب مشاغل برایان بردلی یک هنرمند سه بعدی و صاحب مشاغل خودآموخته است.

برایان از اواخر سال 1993 آزمایش نرم افزارهای خلاقانه و برنامه های سه بعدی را آغاز کرد و از خود پرسید که آیا می تواند با کار با چنین ابزارهای جالبی امرار معاش کند یا نه! تا سال 1998 وی تجارت چندرسانه ای خود را آغاز کرده بود ، و در پروژه هایی از آرم های پرنده گرفته تا طراحی گرافیکی برای لباس و وسایل نقلیه تا کل محصولات و پروژه های تجسم معماری کار می کرد.

برایان در حالی که ابزار تجارت خود را فرا گرفت ، مشتاقانه علاقه مند شد آگاهی از نیاز به آموزش کاملاً توضیح یافته و با کیفیت که بتواند ابزارهای نرم افزاری را برای هر کسی که می خواهد آنها را یاد بگیرد در دسترس و باز کند. در سال 2007 وی توجه شغل خانوادگی خود را به سمت آموزش تمام وقت ابزار طراحی و طراحی گرافیک که دوست دارد به دیگران معطوف کرد.