در چند سال گذشته، توسعه بازی به چیزی تبدیل شده است که هر کسی می تواند انجام دهد. مانع ورود به طور مداوم در حال کاهش است و با ابزارهای بسیار برای آسانتر کردن فرآیند، هیچ چیز مانع از شروع کار شما نمیشود! در این دوره آموزشی، اصول ساخت بازی با استفاده از MonoGame را یاد می گیریم، یک چارچوب بازی با تاریخچه ای غنی که ریشه در توسعه مستقل دارد. صدها عنوان موفق منتشر شده است که از این نرم افزار استفاده می کنند، از جمله Stardew Valley، Celeste، Fez، Axiom Verge و Bastion که هر کدام بیش از یک میلیون فروش در Steam دارند. زبان برنامه نویسی مورد استفاده ما سی شارپ است که یکی از پرکاربردترین زبان ها در صنعت است. ترکیبی از یک موتور بازی جامد و یک زبان برنامه نویسی مستند، همه چیزهایی را که برای ایجاد هر بازی که می توانید تصور کنید نیاز دارید، فراهم می کند.
این یک دوره آموزشی مبتنی بر پروژه است: ما اصول برنامه نویسی و توسعه بازی را که در مورد آنها بحث می کنیم برای ایجاد پروژه های MonoGame خود به کار خواهیم برد. سخنرانیها هیچ دانش فنی قبلی را فرض نمیکنند و چه قبلاً برنامهنویسی کرده باشید یا نه، محتوایی در این دوره وجود دارد که میتواند توسط هر کسی استفاده شود. پس از بخش مقدماتی، دوره به سه بخش در مورد برنامه نویسی C# و سه بخش که مراحل توسعه با MonoGame را طی می کند، تقسیم می شود. ما بین بخش های برنامه نویسی و بخش های توسعه بازی به طور متناوب به منظور شروع ساخت بازی ها در سریع ترین زمان ممکن.
ما سه بازی را از ابتدا با استفاده از MonoGame در این دوره توسعه خواهیم داد، که با یک بازی Shooting Gallery شروع می شود که در آن روی اهدافی که روی صفحه ظاهر می شوند کلیک می کنید. سپس یک بازی سفینه فضایی ایجاد میکنیم که در آن با استفاده از کلیدهای جهتنما در اطراف صفحه حرکت میکنید تا از سیارکهای ورودی جلوگیری کنید، و سپس با ایجاد یک RPG اکشن از بالا به پایین مسیر را کامل میکنیم، جایی که بازیکنی را کنترل میکنیم که میتواند راه برود. و پرتابه به سمت دشمنان شلیک کنید. هر بازی جدیدی که ما توسعه میدهیم بر اساس چیزهایی است که در بازی قبلی آموختهایم، و در پایان، درک خوبی از آنچه برای توسعه بازیهای خود نیاز دارید، خواهید داشت که شامل موارد زیر است:
ایجاد یک شخصیت قابل بازی
ورودی صفحه کلید و ماوس
نمایش تصاویر روی صفحه
تشخیص برخورد
پرتابه های تیراندازی
دشمنان
امتیاز و سلامت بازیکن
انیمیشن ها
تایمر
دوربین
برای اجرای موفقیتآمیز این جنبههای بازیهایمان، به درک کاملی از چندین مفهوم C# نیاز داریم. در طول هر سه بخش برنامه نویسی، موضوعات متنوعی از جمله:
را پوشش خواهیم دادمتغیرها و انواع داده
بیانیه های مشروط
کلاس ها و وراثت
روش ها
حلقه ها
تغییر بیانیه ها
ساختارهای داده
اگرچه این مفاهیم در زمینه سی شارپ توضیح داده خواهند شد، اما در اکثر زبان های برنامه نویسی رایج هستند و می توان آنها را در موضوعاتی خارج از محدوده دوره به کار برد. همانطور که گفته شد، اگر از قبل سابقه برنامه نویسی دارید، یک سخنرانی «بررسی نحوی» وجود دارد، که در آن به بررسی نحوه انجام این وظایف برنامه نویسی ساده در سی شارپ به طور خاص خواهیم پرداخت. بنابراین، اگر از قبل میدانید اینها چیست، میتوانید به سرعت در مورد استفاده از آن در این زمینه سرعت بگیرید.
با تمام مهارتهای بهدستآمده از این دوره، همه چیزهایی را که برای شروع پروژههای خودتان با استفاده از MonoGame نیاز دارید، خواهید داشت. با کدنویسی همراه با سخنرانیها، در حین مرور مطالب، اطلاعات با شما همراه میشود و پروژههایی را که ما کامل میکنیم در رایانهتان در دسترس خواهید داشت که میتوانید به آنها نگاه کنید و به آنها مراجعه کنید. با درک کاملی از C# و MonoGame، هیچ چیز شما را از توسعه هر چیزی که فکرش را بکنید باز نمی دارد!
مهندس نرم افزار
نمایش نظرات