آموزش خلقت دیجیتال در ZBrush Photoshop و Maya

Digital Creature Creation in ZBrush Photoshop and Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: به عنوان نویسنده رایان کیتلسون مهارت هایی را که هنرمندان دیجیتال برای ایجاد موجودات سه بعدی واقعی برای تولید فیلم ، فیلم و بازی به آنها نیاز دارند ، معرفی کنید این دوره شامل طراحی اساسی ، مجسمه سازی ، بافت ، عکس و نورپردازی است و روند کار در دنیای واقعی را نشان می دهد ، با شروع ساخت مجسمه اساسی در ZBrush و انتقال آن به مایا ، ضمن ویرایش بافت در فتوشاپ.
موضوعات شامل:
  • طوفان فکری و تصحیح مفهوم شخصیت
  • نصب برس های سفارشی
  • بهینه سازی تنظیمات رایانه لوحی
  • قرار دادن ZSpheres در ZBrush
  • مجسمه سازی عضلات و اشکال متوسط
  • کار با DynaMesh
  • استفاده از GoZ بین ZBrush و Maya
  • ایجاد توپولوژی برای انیمیشن
  • مجسمه سازی جزئیات خوب
  • تمیز کردن مش در مایا
  • ایجاد طرح ماورا بنفش
  • روشنایی و سایه انداختن
  • نقاشی نقشه های بافت
  • ژست گرفتن با ابزار Transpose در ZBrush
  • ارائه انیمیشن دوار به صورت دسته ای

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • مقدمه Introduction

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. آماده سازی فضای کاری خود 1. Preparing Your Workspace

  • نصب برس های سفارشی Installing custom brushes

  • آماده سازی GoZ Preparing GoZ

  • تنظیمات رایانه لوحی Optimizing tablet settings

2. طراحی مخلوق 2. Designing the Creature

  • طوفان مغزی Brainstorming

  • تصحیح یک مفهوم Refining a concept

  • جمع آوری تصاویر مرجع Gathering reference images

3. مجسمه سازی اساسی در ZBrush 3. Basic Sculpting in ZBrush

  • شروع با ZSpheres Starting with ZSpheres

  • در حال نمایش ZSpheres Posing the ZSpheres

  • مجسمه سازی اشکال اساسی Sculpting the basic forms

  • با استفاده از DynaMesh Using DynaMesh

  • عضلات مجسمه سازی و شکل های متوسط Sculpting muscles and mid-size shapes

  • تعریف مفاصل Defining joints

  • صفحات استخوانی مجسمه سازی Sculpting bony plates

  • مجسمه سازی پوست چرمی Sculpting leathery skin

4. مدل سازی اساسی در مایا 4. Basic Modeling in Maya

  • با استفاده از GoZ بین ZBrush و Maya Using GoZ between ZBrush and Maya

  • ایجاد ابرو Making an eyeball

  • ایجاد سنبله های دم Creating tail spikes

  • مدل کردن دندان Modeling a tooth

  • تکثیر دندان ها Duplicating the teeth

  • دندان ها را تمام می کنید Finishing the teeth

5- ایجاد توپولوژی برای انیمیشن 5. Creating Topology for Animation

  • ترسیم دستورالعمل های مربوط به آسیب شناسی Drawing guidelines for retopology

  • رهنمودهای ریزولوژی را رها کنید Fleshing out the retopology guides

  • ایجاد توپولوژی جدید Creating new topology

  • مش جدید تولید می کند Generating the new mesh

  • تمیز کردن مش در مایا Cleaning up the mesh in Maya

  • مدل سازی دم در مایا Modeling the tail in Maya

  • مدل سازی پنجه ها Modeling the claws

  • آماده سازی برای جزئیات پروژه Preparing to project detail

  • ارائه جزئیات به توپولوژی جدید Projecting detail to new topology

  • تمیز کردن مشکلات طرح ریزی Cleaning up projection problems

6. ایجاد طرح UV 6. Creating the UV Layout

  • برش درزهای ماوراء بنفش Cutting UV seams

  • آماده سازی پوسته های UV برای UV Master Prepping UV shells for UV Master

  • استفاده از UV Master برای آشکارسازی ماوراء بنفش Using UV Master to unfold UVs

  • ترتیب اشعه ماوراء بنفش در مایا Arranging UVs in Maya

7. ایجاد یک محیط پایه 7. Creating a Pedestal Environment

  • ایجاد یک پایه پایه با Spotlight Creating a pedestal with Spotlight

  • تقسیم هندسه Decimating the geometry

  • پایان دادن به پایه Finishing the pedestal

8- روشنایی و سایه زنی 8. Lighting and Shading

  • تنظیم صحنه برای رندر Setting up the scene for rendering

  • ایجاد چراغ اصلی Making a key light

  • ایجاد یک نور آسمان نرم Making a soft sky light

  • ایجاد چراغ لبه Making a rim light

  • یک سایه بان پوست ساده SSS تنظیم کنید Setting up a simple SSS skin shader

  • تنظیم کننده سایه پوست Adjusting the skin shader

  • اضافه کردن انسداد محیط به سایه بانها Adding ambient occlusion to the shaders

9. بافت 9. Texturing

  • رنگ آمیزی در ZBrush Polypainting colors in ZBrush

  • استخراج نقشه های بافت Extracting texture maps

  • سازماندهی نقشه ها در لایه های فتوشاپ Organizing the maps into Photoshop layers

  • ترکیب نقشه های رنگی در فتوشاپ Compositing the color maps in Photoshop

  • ترکیب نقشه های خاص در فتوشاپ Compositing the specular maps in Photoshop

  • وارد کردن نقشه ها به مایا Importing the maps into Maya

  • اتصال نقشه ها به سایه بان ها Connecting the maps to the shaders

  • تنظیم گره های مقدار Remap Setting up remap value nodes

  • در حال ویرایش گره های ارزش برداشت Editing remap value nodes

10. ارائه مدل 10. Posing the Model

  • طراحی پوز Designing the pose

  • اتصال subtool ها به بدنه اصلی Linking subtools to the main body

  • نمایش با ابزار انتقال Posing with transpose tools

  • صیقل دادن Polishing the pose

  • لمس پایان در ZBrush Finishing touches in ZBrush

  • لمس پایان در مایا Finishing touches in Maya

11- ارائه 11. Rendering

  • تنظیمات نور و تنظیمات رندر Fine-tuning lights and render settings

  • دسته ای یک انیمیشن گردان را ارائه می دهد Batch rendering a turnable animation

  • پرداخت رندرها در فتوشاپ Polishing the renders in Photoshop

نتیجه Conclusion

  • بعد چی؟ What's next?

نمایش نظرات

آموزش خلقت دیجیتال در ZBrush Photoshop و Maya
جزییات دوره
5h 11m
66
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
122,828
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ryan Kittleson Ryan Kittleson

رایان کیتلسون یک هنرمند CG است که مدل سازی سه بعدی، مجسمه سازی و چاپ را با 3ds Max و ZBrush آموزش می دهد.

رایان از زمانی که هنر را با هم ترکیب کرده بود، دوست داشت. یک کودک خردسال با VIC-20 و لذت بردن از تصاویر غنی بصری توسط هنرمندانی مانند دالی و اسچر. او در نوجوانی به خود فتوشاپ و سپس 3ds Max را در اوایل 20 سالگی آموخت. او برای مدتی به عنوان یک هنرمند بازی در رالی، کارولینای شمالی کار کرد و سپس به مدرسه بازگشت و مدرک لیسانس هنرهای زیبا را در رشته تصویرسازی از دانشگاه کارولینای شرقی به پایان رساند، و در تمام این مدت هنر گرافیک دیجیتال را با پروژه‌های شخصی و آزاد تمرین می‌کرد. او سپس به اورلاندو، فلوریدا نقل مکان کرد و در آنجا به مدت 6 سال در دانشگاه فول سیل به تدریس مدلینگ شخصیت پرداخت. رایان در حال حاضر در شهر نیویورک زندگی می کند و در آنجا به عنوان یک هنرمند مستقل CG کار می کند.