در این دوره کوتاه، ما یاد می گیریم که چگونه ویژگی های مواد نیمه شفاف را تقلید کنیم که کاملاً شفاف نیستند اما همچنان به نور اجازه عبور می دهند. نرم افزار مورد نیاز: Maya.
در این آموزش مایا ما یاد خواهیم گرفت که چگونه ظاهر پراکندگی نور یک توری پراش را شبیه سازی کنیم، که با نگاه کردن به سطح یک CD یا DVD قابل مشاهده است. نرم افزار مورد نیاز: Maya.
در این سری از درس ها، روش های مختلفی را برای شبیه سازی سطوح فلزی برس خورده واقع گرایانه در مایا خواهیم آموخت. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2010 یا بالاتر.
در این دوره، یاد خواهیم گرفت که چگونه از Mental Ray Production Shaders می توان برای رساندن رندرهای مایا به سطح جدیدی از واقع گرایی و کارایی استفاده کرد. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2008 و بالاتر.
اصول شیدرهای بلادرنگ و یک گردش کار صرفه جویی در زمان برای ایجاد شیدرهای بلادرنگ با XNA را بیاموزید. نرم افزار مورد نیاز: XNA Game Studio 2.0.