لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش Advanced Unity 2D: حرکت پلتفرمر پلیر
Advanced Unity 2D: Platformer Player Movement
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
اساس حرکت بازیکن را در بازی های platformer 2d بیاموزید. این دوره تجزیه و تحلیل رفتارهای رایج بازیکنان و همچنین برخی از تکنیک های پیشرفته را برای زنده کردن platformer 2D خود ارائه می دهد. جسی فریمن نشان می دهد که چگونه می توان ورودی از صفحه کلید و کنترل را تشخیص داد ، بازیکن را وادار به راه رفتن و دویدن کرد و رفتارهای حرکتی پیشرفته تری مانند اردک ، جهش دور و دور و کشویی پایین دیواره ها را به آن اضافه کرد. به علاوه ، بیاموزید که چگونه شخصیت خود را به عنوان گلوله های آتشین به وسایل و پرتابه های آتش سوزی انتخاب کنید.
موضوعات شامل:
ایجاد یک مدیر ورودی برای صفحه کلید و کنترل کننده ها li>
تنظیم پخش کننده li>
ساخت اسکریپتهای رفتارهای قابل استفاده مجدد ، خودبخود و مدولار li>
افزودن رفتارها: راه رفتن ، دویدن و پریدن li>
مدیریت حالت های انیمیشن و برخوردهای پخش کننده li>
افزودن انیمیشن اردک li>
تشخیص برخورد دیوارها li>
چسبیدن به پایین ، لغزش به پایین و پریدن از روی دیوارها li>
برداشتن موارد li>
شلیک گلوله ها li>
سرفصل ها و درس ها
مقدمه
Introduction
خوش آمدی
Welcome
با استفاده از پرونده های تمرینی
Using the exercise files
1. کار با ورودی
1. Working with Input
معرفی ورودی
Input introduction
ایجاد یک مدیر ورودی
Building an input manager
ورودی محور
Abstracting axis input
ساخت یک کلاس حالت ورودی
Building an input state class
حالت انتشار دکمه ردیابی
Tracking button release states
خواندن از کلاس حالت ورودی
Reading from the input state class
ایجاد چندین مدیر ورودی برای بازی های چند نفره
Building multiple input managers for multi-player games
2. پیاده روی و دویدن
2. Walking and Running
تنظیم شخصیت اول
Setting up the first character
ساختن سطح تست
Building a test level
ایجاد رفتار بازیکن انتزاعی
Building the abstract player behavior
تغییر جهت پخش کننده
Changing the direction the player is facing
حالت صرفه جویی در جهت
Saving direction state
راه رفتن به بازیکن اضافه می شود
Adding walking to the player
اجرای پخش کننده
Making the player run
3. انیمیشن های پخش کننده
3. Player Animations
حالات انیمیشن پخش کننده را مدیریت کنید
Managing player animation states
اتصال به حالت های انیمیشن پخش کننده
Connecting player animation states
4. مدیریت برخورد بازیکن
4. Managing Player Collisions
کار با دستور اجرای اسکریپت
Working with script execution order
ایجاد یک مدیر دولت تصادف
Building a collision state manager
اشکال زدایی وضعیت برخورد بازیکن
Debugging player collision state
5- پریدن
5. Jumping
پرش بازیکن
Making the player jump
محدود کردن پرش
Limiting jump
اضافه کردن انیمیشن پرش
Adding the jump animation
اضافه کردن پرش دوگانه
Adding double jump
ایجاد یک اثر پرش دوتایی
Building a double jump effect
اضافه کردن پرش طولانی
Adding long jump
6. مرغابی
6. Ducking
اضافه کردن اردک به بازیکن
Adding ducking to the player
اضافه کردن انیمیشن اردک
Adding the ducking animation
سایر رفتارهای بازیکن را هنگام اردک غیرفعال کنید
Disable other player behaviors when ducking
7. برخورد دیوار
7. Wall Collision
دیوارهای ساختمان برای سطح آزمایش
Building walls for the test level
تشخیص برخورد دیوار بازیکن
Detecting player wall collisions
اضافه کردن انیمیشن برخورد دیواری
Adding wall collision animation
8. کشویی دیوارها
8. Sliding Down Walls
چسبیده به دیوار
Sticking to walls
دیوارهای کشویی
Sliding down walls
افزایش سرعت اسلاید دیواری
Speeding up wall slide
افزودن جلوه اسلاید دیواری
Adding a wall slide effect
9. پرش از دیوارها
9. Jumping Off Walls
باعث می شود بازیکن از دیوارها پرش کند
Making the player jump off walls
تمیز کردن پرش دیوار
Cleaning up the wall jump
آزمایش پرش از دیوار به دیوار
Testing out wall-to-wall jumping
10. موارد
10. Items
چیدن وسایل
Picking up items
تجهیز وسایل
Equipping items
تغییر انیمیشن بر اساس مورد
Changing animation based on item
حالات انیمیشن مورد اضافی را اضافه کنید
Adding additional item animation states
11. پرتابه های آتش
11. Firing Projectiles
ایجاد یک آتش بازی
Creating a fireball
از بین بردن آتش بازی
Destroying the fireball
تیراندازی با پرتاب توپ آتشین
Shooting the fireball projectile
تمیز کردن پرتابه آتش بس
Cleaning up the fireball projectile
جسی فریمن رئیس بازاریابی شریک و چارچوب در آمازون و یک متخصص بازاریابی توسعه دهنده است.
جسی در این زمینه فعالیت داشته است. لبه برش توسعه تعاملی، با تمرکز بر پلتفرم های وب و موبایل، برای بیش از پانزده سال. جسی به عنوان یک متخصص در زمینه خود، برای آمازون، مایکروسافت، MLB، HBO، نیویورک جتس، فولکس واگن، تامی هیلفیگر، هوی و بسیاری دیگر کار کرده است. جسی علاوه بر توسعه، پیشینه ای در هنرهای زیبا دارد و در هنر تعاملی کامپیوتر از دانشکده هنرهای تجسمی استاد است.
نمایش نظرات