آموزش اصول بازی بافت محیط زیست

Game Environment Texturing Fundamentals

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره: بافت محیطی یک قسمت مهم در ایجاد سطح بازی است. این دوره اصول توپولوژی مجدد ، نقشه برداری UV ، پخت و رنگ آمیزی بافت را در فتوشاپ به شما آموزش می دهد. نرم افزار مورد نیاز: 3DS Max ، zBrush ، Photoshop ، xNormal اختیاری: Topogun. ایجاد بافت برای بازی ها گاهی اوقات می تواند یک فرآیند بسیار درگیر و گیج کننده باشد. در این دوره ، Game Environment Texturing Fundamentals شما در حال ساخت یک محیط بازی هستید که از مواد مختلفی تشکیل شده است. ابتدا مش های چند ضلعی کم ایجاد می کنید تا به عنوان پایه کار شما استفاده شود. در مرحله بعدی ، شما UV می گیرید و نقشه ها را روی آن مش ها می پزید تا زمینه ایجاد بافت را فراهم کنید. سرانجام ، شما سبک های سبک شده خود را در فتوشاپ ایجاد خواهید کرد. وقتی این دوره بافت را به پایان رسانید ، نه تنها می توانید محیط بازی مورد نظر را بافت کنید ، بلکه در آینده مهارت کافی برای بافتن مواد و محیط های مختلف را خواهید داشت. نرم افزار مورد نیاز: 3DS Max ، zBrush ، Photoshop ، xNormal اختیاری: Topogun.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

مبانی Retopology Retopology Fundamentals

  • بهینه سازی مش چند ضلعی بالا در zBrush Optimizing High Polygon Mesh in zBrush

  • ایجاد مش چند ضلعی کم با استفاده از 3ds Max Creating Low polygon Mesh Using 3ds Max

  • ایجاد مش چند ضلعی کم با استفاده از Topgun Creating Low Polygon Mesh Using Topgun

  • تمیز کردن مش با استفاده از 3ds Max Cleaning up the Mesh Using 3ds Max

  • ایجاد مش چند ضلعی کم zBrush Creating Low Polygon Mesh zBrush

مبانی ایجاد UV UV Creation Fundamentals

  • ایجاد UVs با استفاده از 3ds Max Creating UVs Using 3ds Max

  • ایجاد نقشه های UV با استفاده از Zbrush Creating UV Maps Using Zbrush

  • تمیز کردن نقشه های UV با استفاده از حداکثر 3DS Cleaning up UV Maps Using 3DS max

  • آماده سازی مش برای پخت متقارن Preparing the Mesh for Symmetrical Baking

جزئیات پخت و پز Detail Baking Fundamentals

  • آماده سازی مش در 3ds Max Preparing the Mesh in 3ds Max

  • راه اندازی xNormal Setting up xNormal

  • ایجاد قفس و پخت در xNormal Creating a Cage and Baking in xNormal

مبانی بافت سنگ Rock Texturing Fundamentals

  • ایجاد اقدامات در فتوشاپ ، تنظیم Marmoset Creating Actions in Photoshop, Setting up Marmoset

  • نقاشی اساسی سنگ آلبدو در فتوشاپ Basic Albedo Rock Painting in Photoshop

  • افزودن جزئیات به بافت Rock Albedo Adding Details to Rock Albedo Texture

  • نهایی کردن بافت آلبدو برای صخره Finalizing the Albedo Texture for the Rock

  • ایجاد نقشه زبری در فتوشاپ Creating the Roughness Map in Photoshop

  • افزودن جزئیات به نقشه عادی در فتوشاپ Adding Details to the Normal Map in Photoshop

  • ایجاد بافت خاص در فتوشاپ Creating Specular Texture in Photoshop

مبانی بافت فلزی Metal Texturing Fundamentals

  • ایجاد بافت Albedo برای فلز Creating Albedo Texture for the Metal

  • ایجاد نقشه عادی برای فلزات Creating Normal Map for the Metal

  • ایجاد نقشه فلزات برای فلزات Creating Metalness Map for the Metal

  • ایجاد نقشه ناهمواری برای بافت های فلزی و پرداخت Creating Roughness Map for the Metal and Polishing textures

مبانی بافت پارچه ای Cloth Texturing Fundamentals

  • ایجاد ماسک آلفا برای پارچه Creating Alpha Mask for Cloth

  • ایجاد بافت Albedo برای پارچه Creating Albedo Texture for Cloth

  • ایجاد یک نقشه عادی دقیق Creating a Detailed Normal Map

  • ایجاد یک نقشه ناهمواری برای پارچه Creating a Roughness Map for Cloth

  • بررسی اجمالی صحنه و سخنان نهایی Scene Overview and Final Remarks

نمایش نظرات

آموزش اصول بازی بافت محیط زیست
جزییات دوره
2h 57m
29
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
21
4.8 از 5
دارد
دارد
دارد
Alex Jerjomin
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Alex Jerjomin Alex Jerjomin

الکس در لتونی شوروی به دنیا آمد. از کودکی او عاشق ساختن و خلق کردن بود و او را به سمت عشق به معماری سوق داد. الکس در نوجوانی با اولین نرم افزار CAD آشنا شد و در آنجا طرح ها و نقشه های مختلف ساختمان را آموخت. وی سپس تصمیم گرفت که اشتیاق خود را می تواند به عنوان یک هنرمند سه بعدی ترکیب کند. او به انگلستان نقل مکان کرد و در آنجا با همسر فوق العاده خود ، ناتاشا آشنا شد و برای تحصیل در انیمیشن سه بعدی و بازی هنر در دانشگاه Herefordshire حضور یافت. او بین کار در صنعت VFX یا صنعت بازی درگیر بود تا اینکه فرصت کار در استودیوی Blitz Games ، اولین شغل خود در صنعت ، ارائه شد. او سپس یک پیشنهاد شگفت انگیز برای کار در Microsoft Game Studios به دست آورد که منجر به استودیوی Rare و Lionhead شد که در حال حاضر با یک تیم شگفت انگیز از مردم کار می کند. او هم اکنون در حال کار بر روی قسمت بعدی سری Fable است.