آموزش ایجاد یک محیط بازی در مخلوط کن و وحدت

Creating a Game Environment in Blender and Unity

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بلندر: محیط های داخلی برای بازی ها یک دوره مبتنی بر پروژه است که گردش کامل کار برای ایجاد محیط های تمیز ، بهینه و قابل استفاده مجدد برای موتورهای بازی مانند Unity را نشان می دهد. این دوره با هدف استفاده از کاربران میانی مخلوط کن ، شامل پیکربندی و آماده سازی صحنه ، تکنیک های مدلسازی برای ساخت قطعات واقعی در محیط ، کار کردن با اشعه ماورا بنفش و روند کار بافت و نکات مهم در مورد واردات و صادرات برای انتقال دارایی های نهایی شما به یک موتور بازی در زمان واقعی است. نویسنده Alan Thorn همچنین یک فصل را در Unity می گذراند ، جایی که برخی از نکات پایان را مانند کنترل کننده اول شخص و جلوه های دوربین اعمال می کند.

با پایان این دوره ، شما یک زمینه مستحکم برای ساخت سریع و موثر محیط های غوطه وری ایجاد خواهید کرد که با بسیاری از موتورهای بازی معاصر به خوبی کار می کنند.
موضوعات شامل:
  • فعال کردن کنترل های مایا
  • وارد کردن منابع
  • ایجاد یک پایگاه بدوی
  • مدل سازی دیوارها ، پنجره ها و کف ها
  • ایجاد وسایل جانبی مانند لوله ها
  • باز کردن یک مجموعه UV
  • پیکربندی برس و بافت
  • بافت پایه و لایه های جزئیات نقاشی
  • پخت بافت و نورپردازی
  • تقویت بافت در فتوشاپ و وحدت
  • افزودن نکات مهم در Unity

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • آنچه باید بدانید What you should know

  • با استفاده از فایل های تمرینی Using exercise files

1. برنامه ریزی و آماده سازی 1. Planning and Preparation

  • فعال کردن کنترل های مایا Activating the Maya controls

  • مایا نمای کلی را کنترل می کند Maya controls overview

  • پیکربندی تنظیمات برگزیده کاربر Configuring user preferences

  • وارد کردن منابع Importing references

  • ایجاد یک پایگاه بدوی Creating a primitive base

  • مسدود کردن محیط زیست Blocking out the environment

  • آزمایش در وحدت Testing in Unity

1. کار در مقیاس 1. Working in Scale

  • مقیاس در مخلوط کن و وحدت Scale in Blender and Unity

  • مقیاس محیط آزمایش Testing environment scale

  • تست مقیاس ساختمانها Testing the scale of the buildings

2. مدل سازی 2. Modeling

  • ایجاد طرح UI مدل سازی Creating a modeling UI layout

  • پیکربندی دوربین پیش نمایش Configuring a preview camera

  • جداسازی دیوارها Separating walls

  • مسدود کردن دیوار پنجره Blocking out the window wall

  • تصفیه دیوار پنجره Refining the window wall

  • جزئیات پنجره Detailing the window

  • ایجاد تاقچه پنجره Creating a window ledge

  • کپی کردن دیوار پنجره Duplicating the window wall

  • ادغام مقاطع دیواری Merging wall sections

  • رفع کف Fixing the floor

  • حذف N-gons Removing N-gons

  • مجسمه سازی جزئیات کف Sculpting floor detail

  • چند ضلعی ها را کاهش می دهد Reducing polygons

  • ایجاد یک پایه لوله Creating a pipe prop

  • تکمیل پایه لوله Completing the pipe prop

2. مدل سازی ساختمانها و لوله ها 2. Modeling the Buildings and Pipes

  • مدل سازی ساختمان ها Modeling the buildings

  • ادامه ساختمانها Continuing the buildings

  • اتمام ساختمانها Finishing the buildings

  • مدل سازی لوله ها Modeling the pipes

  • مدل سازی دریچه ها Modeling the vents

  • مدل سازی چراغ خیابان و نقاط محوری Modeling the street lamp and pivot points

3. باز کردن بسته بندی 3. Unwrapping

  • باز کردن یک مجموعه UV Unwrapping a UV set

  • آماده شدن برای نقاشی بافت Preparing for texture painting

  • پیکربندی برس نقاش Configuring a painter brush

  • بارگیری بافت های تصویر Loading image textures

  • نقاشی یک بافت پایه Painting a base texture

  • صرفه جویی در بافت Saving textures

  • لایه ای که کف را رنگ می کند Layer painting the floor

  • پیکربندی ترکیب لایه Configuring layer blending

  • نقاشی یک لایه جزئیات Painting a detail layer

  • لایه های بافت پخت Baking texture layers

  • پخت انسداد محیط Baking ambient occlusion

  • پیکربندی ماده چرخه ها Configuring a cycles material

  • پیکربندی چرخه مواد آسمان Configuring a cycles sky material

  • نورپردازی صحنه ساختمان Building scene lighting

  • تصفیه مواد محیطی Refining the environment material

  • پخت یک بافت ترکیبی Baking a composite texture

3. مدل سازی مسیرهای پیاده روی 3. Modeling the Walkways

  • ایجاد راهروها Creating the walkways

  • مدل سازی حیاط Modeling the courtyard

4. ایجاد بافت 4. Texture Creation

  • افزایش بافت در فتوشاپ Texture enhancing in Photoshop

  • صادرات از بلندر به یونیتی Exporting from Blender to Unity

  • ایجاد پروژه وحدت و واردات دارایی Unity project creation and asset importing

  • ایجاد یک ماده محیطی Creating an environment material

  • ایجاد یک ماده حمایت کننده Creating a prop material

  • ایجاد یک skybox Creating a skybox

  • افزودن کنترل کننده اول شخص Adding a first-person controller

  • نهایی شدن پروژه Finalizing the project

4. نقشه برداری اشعه ماوراء بنفش صحنه 4. UV Mapping the Scene

  • UV نقشه برداری ساختمان UV mapping the building

  • اشعه ماوراء بنفش لوله ها و تهویه را ترسیم می کند UV mapping the pipes and vent

  • ماوراء بنفش نقشه برداری از گذرگاه ها UV mapping the walkways

5- ایجاد مواد و بافت 5. Creating Materials and Textures

  • ایجاد بافت برای ساختمان Creating textures for the building

  • ایجاد بافت برای مسیر Creating texture for the pathway

  • ایجاد نقشه های رنگی و معمولی برای لوله ها Creating color and normal maps for the pipes

  • ایجاد بافتهای یکپارچه Creating seamless textures

6. وارد کردن صحنه به وحدت 6. Importing the Scene into Unity

  • صادرات مدل از Blender Exporting models from Blender

  • ترتیب صحنه در وحدت Arranging the scene in Unity

  • تبدیل، برخورد دهنده ها، و مواد Transforms, colliders, and materials

  • ایجاد یک زمین در وحدت Creating a terrain in Unity

نتیجه Conclusion

  • نتیجه گیری و مراحل بعدی Conclusion and next steps

  • حرکت رو به جلو Moving forward

نمایش نظرات

آموزش ایجاد یک محیط بازی در مخلوط کن و وحدت
جزییات دوره
3h 13m
74
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
55,739
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Alan Thorn Alan Thorn

بازی ساز ، نویسنده ، مربی Alan Thorn یک توسعه دهنده ، نویسنده و مربی بازی چند رشته ای با 17 سال تجربه صنعت است.

Alan بازی هایی را برای رایانه های شخصی ، موبایل و واقعیت مجازی می سازد. وی Wax Lyrical Games را تأسیس کرد و بازی برنده جایزه Baron Wittard: Nemesis of Ragnarok را ایجاد کرد و به عنوان طراح ، برنامه ریز و هنرمند کار می کرد. او 23 کتاب فنی در زمینه ساخت بازی نوشت و بسیاری از دوره های آموزشی ویدئویی ، شامل برنامه نویسی گیم ، توسعه Unity ، مدل سازی 3D و انیمیشن را ارائه داده است. وی در آموزش بازی سازی به عنوان مدرس ارشد دانشگاه Teesside ، یک معلم اصلی مدرسه Uppingham و یک مدرس مدعو دانشگاه South South Bank London کار کرده است. وی در حال حاضر رئیس گروه طراحی و توسعه بازی ها در مدرسه ملی فیلم و تلویزیون است.

Darrin Lile Darrin Lile

مدرس معتبر Blender Foundation