آموزش دوره Ultimate C# و Unity برای مبتدیان

The Ultimate C# and Unity course for beginners

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: کدنویسی و توسعه بازی C# و Unity را بیاموزید. اگر از قبل برنامه نویسی می دانید، می توانید از ادامه کار رد شوید و از یکی از قسمت های پیشرفته تر شروع کنید. برنامه نویسی سی شارپ را از ابتدا یاد خواهید گرفت. هیچ دانش قبلی از هیچ زبان برنامه نویسی لازم نیست. ما با یادگیری تمام اصول اولیه شروع خواهیم کرد. برنامه نویسی شی گرا را یاد خواهید گرفت. ما با یادگیری در مورد کلاس ها و اشیاء از سی شارپ تا پتانسیل کامل آن استفاده خواهیم کرد. با ساختن بازی دو بعدی خود با اسپرایت های متحرک بدون کمک هیچ موتور بازی، در مورد هسته توسعه بازی یاد خواهید گرفت. شما خواهید آموخت که در یک موتور بازی مانند Unity در پشت صحنه چه اتفاقی می افتد. شما یاد خواهید گرفت که چگونه ایده های خود را در موتور بازی یونیتی زنده کنید. پیش نیازها: مک یا رایانه شخصی با قابلیت اجرای یونیتی یک کپی از آخرین نسخه یونیتی به صورت رایگان در دسترس است یک نسخه از ویژوال استودیو به صورت رایگان در دسترس است.

اگر می خواهید نحوه ایجاد بازی در یونیتی را یاد بگیرید، این دوره تنها چیزی است که نیاز دارید. شما نمی‌توانید بدون دانستن نحوه کدنویسی، بازی‌ها را در یکپارچگی بسازید، به همین دلیل است که ما قسمت اول دوره را به یادگیری نحوه کدنویسی C# اختصاص می‌دهیم.

مهم!

این دوره بهترین شیوه ها را به شما آموزش می دهد و نحوه برنامه نویسی را به شما آموزش می دهد. در این دوره شما نه تنها یاد خواهید گرفت که چگونه کارها را انجام دهید، بلکه چرایی انجام کارها را نیز یاد خواهید گرفت.

هیچ دانش قبلی لازم نیست زیرا همه چیزهایی را که باید بدانید در اینجا یاد خواهید گرفت! وقتی این دوره را تمام کردید، می‌توانید ایده‌های بازی خود را در یونیتی زنده کنید.

این دوره به 3 بخش اصلی تقسیم می شود:

بخش 1 - برنامه نویسی پایه

در این بخش با ابزارهای خود آشنا می‌شویم و به درک اولیه C# می‌پردازیم. ما این بخش را با ایجاد اولین بازی کامل خود در کنسول به پایان خواهیم رساند.

بخش 2 - برنامه نویسی شی گرا

در این بخش با کلاس ها و اشیاء آشنا می شوید. اینها اجزای سازنده هر بازی هستند. وقتی کار با این بخش تمام شد، قبل از اینکه وارد دنیای Unity شویم، همه چیزهایی را که باید در مورد C# بدانید، خواهید دانست.

این بخش را با ساختن بازی کامل خودمان با جن‌های متحرک، بدون استفاده از موتور بازی یا فریم، به پایان می‌رسانیم. ما از تمام دانشی که در بخش 1 و 2 به دست آورده ایم برای ایجاد این بازی استفاده خواهیم کرد.

بخش 3 - وحدت

در این بخش با موتور و ویرایشگر بازی Unity آشنا می شویم. از آنجایی که ما هر آنچه را که باید در مورد سی شارپ در بخش قبل بدانیم آموخته ایم، می توانیم تمام تلاش خود را روی Unity متمرکز کنیم.

این بخش را با ایجاد یک بازی کامل در یونیتی به پایان خواهیم رساند.


سرفصل ها و درس ها

معرفی Introduction

  • من کی هستم؟ Who am I?

مبانی Basics

  • ساختار دوره Course structure

  • مقدمه مبانی Basics introduction

  • 1.0 ویژوال استودیو 1.0 Visual studio

  • 1.1 نوشتن کد 1.1 Writing code

  • 1.2 اولین برنامه ما 1.2 Our first program

  • 1.3 لیست خطاها 1.3 Error list

  • 1.4 متغیرهای رشته 1.4 String variables

  • 1.5 خواندن ورودی 1.5 Reading input

  • 1.6 انواع داده های عددی 1.6 Numeric datatypes

جریان برنامه Program flow

  • معرفی جریان برنامه Program flow introduction

  • 2.0 کنترل جریان 2.0 Flow control

  • 2.1 اظهارات دیگر 2.1 Else statements

  • 2.2 منطق و 2.2 Logic and

  • 2.3 منطق یا 2.3 Logic or

  • 2.4 کیس سوئیچ 2.4 Switch cases

  • 2.5 برای حلقه ها 2.5 For loops

  • 2.6 حلقه های while 2.6 While loops

  • 2.7 حلقه های تو در تو 2.7 Nested loops

  • 2.8 Foreach و آرایه ها 2.8 Foreach & arrays

انواع داده ها Datatypes

  • معرفی انواع داده ها Datatypes introduction

  • 3.0 Enums 3.0 Enums

مواد و روش ها Methods

  • 3.1 تبدیل نوع 3.1 Type conversion

  • معرفی روش ها Methods introduction

  • 4.0 روش ها 4.0 Methods

  • 4.1 پارامترها 4.1 Parameters

  • 4.2 انواع برگشت 4.2 Return types

  • 4.3 Ref and out 4.3 Ref and out

  • 4.4 مقدار چند برابری 4.4 Value tuple

  • 4.5 روش اضافه بار 4.5 Method overloading

اولین بازی کامل شما Your first complete game

  • 5.0 جلاد 5.0 Hangman

شی گرا Object oriented

  • معرفی شی گرا Object oriented introduction

  • 6.0 کلاس ها و اشیاء 6.0 Classes and objects

  • 6.1 زمینه ها و خواص 6.1 Fields and properties

  • 6.2 روش ها و سازنده ها 6.2 Methods and constructors

  • 6.3 اعضای ثابت 6.3 Static members

وراثت Inheritance

  • 7.0 ارث 7.0 Inheritance

  • 7.1 محافظت شده 7.1 Protected

  • 7.2 نادیده گرفتن 7.2 Overriding

  • 7.3 چکیده 7.3 Abstract

  • 7.4 سازندگان پایه 7.4 Base Constructors

  • 7.5 چند شکلی 7.5 Polymorphism

  • 7.6 رابط ها 7.6 Interfaces

  • 7.7 رابط - چالش 7.7 Interfaces - Challenge

مجموعه ها Collections

  • معرفی مجموعه ها Collections introduction

  • 8.0 لیست ها 8.0 Lists

  • 8.1 فهرست چالش 8.1 List Challenge

  • 8.2 فرهنگ لغت 8.2 Dictionary

ساخت بازی در فرم های ویندوز Creating a game in Windows forms

  • معرفی بازی Game introduction

  • 9.0 کشیدن یک جن 9.0 Drawing a sprite

  • 9.1 Game Object 9.1 GameObject

  • 9.2 GameWorld 9.2 GameWorld

  • 9.3 حرکت بازیکن و بافر دوگانه 9.3 Player movement and Double buffering

  • 9.4 تبدیل 9.4 Transform

  • 9.5 الگوی جزء 9.5 Component pattern

  • 9.6 SpriteRenderer 9.6 SpriteRenderer

  • 9.7 بازیکن 9.7 Player

  • 9.8 حرکت بازیکن 9.8 Player movement

  • 9.9 دلتا تایم 9.9 DeltaTime

  • 9.10 دشمن 9.10 Enemy

  • 9.11 جنبش دشمن 9.11 Enemy Movement

  • 9.12 لیزر 9.12 Laser

  • 9.13 برخورد 9.13 Collision

  • 9.14 نابود کنید 9.14 Destroy

  • 9.15 محدودیت های صفحه نمایش 9.15 Screen limits

  • 9.16 پس زمینه 9.16 Background

  • 9.17 پس زمینه بی نهایت 9.17 Infinit Background

  • 9.18 انیمیشن 9.18 Animation

  • 9.19 انفجار 9.19 Explosion

  • 9.20 بازیکن زندگی می کند 9.20 Player lives

  • 9.21 حذف عمر 9.21 Remove life

  • 9.22 حذف پخش کننده 9.22 Removing the player

  • 9.23 بازی به پایان رسید 9.23 Game Over

  • 9.24 امتیاز 9.24 Scoring points

  • 9.25 جعبه تامین 9.25 Supply crate

  • 9.26 سپر 9.26 Shield

  • 9.27 جاودانگی 9.27 Immortality

وحدت - مبانی Unity - Basics

  • Unity 01 - ایجاد اولین پروژه شما Unity 01 - Creating your first project

  • Unity 02 - راه اندازی صحنه Unity 02 - Setting up the scene

  • Unity 03 - اسکریپت ها Unity 03 - Scripts

  • Unity 04 - مراجع کامپوننت Unity 04 - Component references

  • Unity 05 - انیمیشن ها Unity 05 - Animations

  • یونیتی 06 - سیستم ورودی Unity 06 - Input System

  • Unity 07 - انیمیشن‌های فعال Unity 07 - Triggering Animations

  • Unity 08 - Player Movement Unity 08 - Player Movement

یونیتی - دوربین Unity - The Camera

  • معرفی دوربین Camera introduction

  • Unity 09 - دوربین دنبال کنید Unity 09 - Camera follow

  • Unity 10 - چرخش بازیکن Unity 10 - Player rotation

  • Unity 11 - چرخش دوربین Unity 11 - Camera rotation

  • Unity 12 - مدار دوربین Unity 12 - Camera orbit

یونیتی - انیمیشن Unity - Animation

  • معرفی انیمیشن Animation introduction

  • Unity 13 - راه اندازی انیمیشن ها Unity 13 - Setting up animations

  • Unity 14 - AnyStateAnimator Unity 14 - AnyStateAnimator

  • Unity 15 - AnyStateAnimation Unity 15 - AnyStateAnimation

  • Unity 16 - Blend Trees Unity 16 - Blend Trees

  • Unity 17 - انیمیشن را اجرا کنید Unity 17 - Run animation

  • Unity 18 - انیمیشن پرش Unity 18 - Jump animation

  • Unity 19 - ماسک آواتار Unity 19 - Avatar mask

  • Unity 20 - انیمیشن شلیک کنید Unity 20 - Shoot animation

وحدت - فیزیک Unity - Physics

  • وحدت 21 - جاذبه Unity 21 - Gravity

  • یونیتی 22 - پرش Unity 22 - Jumping

  • Unity 23 - Jump Animation ثابت شد Unity 23 - Jump Animation fixed

وحدت - برخورد Unity - Collision

  • یونیتی 24 - انواع برخورد Unity 24 - Collision types

  • Unity 25 - OnTriggerEnter Unity 25 - OnTriggerEnter

  • یونیتی 26 - برجک Unity 26 - Turret

  • وحدت 27 - پرتابه Unity 27 - Projectile

  • یونیتی 28 - برجک تیراندازی Unity 28 - Shooting turret

  • یونیتی 29 - ماشین Unity 29 - Car

  • یونیتی 30 - بمیر Unity 30 - Die

  • Unity 31 - کلکسیونی Unity 31 - Collectables

Singleton یا Static Singleton or Static

  • یونیتی 32 - سینگلتون Unity 32 - Singleton

UI UI

  • Unity 33 - UI Intro Unity 33 - UI Intro

  • یونیتی 34 - منو Unity 34 - Menu

  • Unity 35 - منوی باز و بسته Unity 35 - Open & Close menu

  • یونیتی 36 - دکمه ها Unity 36 - Buttons

  • یونیتی 37 - NPC Unity 37 - NPC

  • یونیتی 38 - حباب گفتار Unity 38 - Speech bubble

  • یونیتی 39 - چالش امتیاز Unity 39 - Score challenge

کوروتین ها Coroutines

  • Unity 40 - کوروتین ها چیست؟ Unity 40 - What are coroutines?

  • وحدت 41 - استفاده از کوروتین ها Unity 41 - Using coroutines

Unity - Raycasting & Particles Unity - Raycasting & Particles

  • نمای کلی بخش Section overview

  • 42 - سیستم ذرات 42 - Particle system

  • 43 - هواپیما 43 - Airplane

  • 44 - Raycasting 44 - Raycasting

نمایش نظرات

آموزش دوره Ultimate C# و Unity برای مبتدیان
جزییات دوره
30 hours
124
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
1,476
4.5 از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Kenneth Andersen Kenneth Andersen

inScopeStudios - برنامه نویس و معلم بازی