در این کلاس، نحوه ساخت سایهبان در موتور بازی گودو را از طریق پروژه لامپ گدازهای فوقالعاده قابل تنظیم، یاد خواهیم گرفت! Godot Game Engine یک موتور بازی سبک وزن، رایگان و منبع باز است.
این کلاس به عنوان مقدمه ای برای سایه زن های قطعه دوبعدی عمل می کند، که اغلب در توسعه بازی برای دستیابی به جلوه های بصری منظمی استفاده می شود که به سرعت روی GPU از طریق پردازش موازی اجرا می شود، به این معنی که بسیاری از نقاط توسط کد به صورت جداگانه و همزمان پردازش می شوند. . توانایی نوشتن شیدرها یک مهارت ارزشمند است که می تواند به پروژه های بازی شما جذابیت زیادی بدهد و پس از ایجاد لامپ گدازه، درک خوبی از نحوه کار آنها خواهید داشت!
ما کد لامپ گدازهای خود را به زبان سایه گودو مینویسیم، که بسیار شبیه به GLSL، زبان پرکاربرد OpenGL سایهزنی است. در پایان کلاس، یک حلقه GIF یکپارچه از لامپ گدازه سفارشی شما ایجاد می کنیم تا در گالری پروژه به اشتراک بگذارید
به عنوان یک امتیاز، من حتی به شما نشان خواهم داد که چگونه می توانید لامپ گدازه خود را روی دسکتاپ خود اجرا کنید در حالی که کارهای دیگری انجام می دهید (شبیه به Shimeji!)
در حالی که باید بتوانید بدون تجربه آن را دنبال کنید، و من مراقب خواهم بود که هر مرحله را با جزئیات توضیح دهم، برخی از تجربیات با کدنویسی یا موتورهای بازی برای درک شما بسیار مفید خواهد بود. اگر با مشکلی مواجه شدید، لطفاً از طریق برگه بحث به من اطلاع دهید و من مطمئناً به شما کمک خواهم کرد تا آنها را پیدا کنید.
کلاس بعدی توصیه می شود:
یک یا چند GIF(های) لامپ گدازه را به دنبال دستورالعمل های کلاس ایجاد کنید و آن را در گالری پروژه آپلود کنید! این پروژه بسیار قابل تنظیم است، بنابراین من نمی توانم صبر کنم تا ببینم چگونه با:
بازی می کنیداگر به دنبال الهام گرفتن هستید، سریع انجام دهید!
منابع بیشتر:
توسعه دهنده نرم افزار و بازی
نمایش نظرات