آموزش مایا: نکات گردش کار

Maya: Workflow Tips

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: آیا می خواهید کار در مایا را آسان تر و کارآمدتر کنید؟ این مجموعه شامل بیش از 40 نکته و ترفند به شما کمک می کند تا هوشمندانه کار کنید ، نه سخت تر. آرون اف. راس نکات بهره وری خود را برای ایجاد ، ادغام و بایگانی کردن پروژه ها به اشتراک می گذارد. سفارشی کردن رابط ؛ و تنظیم تنظیمات برگزیده برای تنظیم مایا دقیقاً همانطور که دوست دارید. بیاموزید که چگونه نسخه نویسی را فعال کنید و کلیدهای داغی را تعریف کنید که دستورات غالباً پنهان را درست در نوک انگشتان شما قرار می دهد. بعلاوه ، آرون به شما نشان می دهد که چگونه با برنامه های دیگر ادغام شوید ، عملکرد مایا را بهینه کنید ، مرجع های صحنه و پروکسی ها را ایجاد کنید و صحنه های سنگین را با مجامع ارائه دهید.
موضوعات شامل:
  • مدیریت دارایی پروژه ها
  • صحنه های نسخه
  • وارد کردن ، صادر کردن و ارسال صحنه ها به برنامه های دیگر
  • پرونده های ارجاع
  • جمع آوری یک صحنه اصلی با منابع مونتاژ
  • بارگیری و بارگیری ماژول ها
  • تنظیم گزینه های صحنه های جدید
  • سفارشی کردن رابط مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. مدیریت دارایی 1. Asset Management

  • درک پوشه های پروژه مایا Understanding Maya project folders

  • ایجاد یک پروژه Creating a project

  • تنظیم یک پروژه Setting a project

  • مدیریت تصاویر منبع و سایر پرونده های وابسته Managing source images and other dependent files

  • حل مشکلات وابستگی با ویرایشگر File Path Resolving dependency issues with the File Path Editor

  • گسترش پوشه های پروژه مایا Extending the Maya project folders

  • پروژه های متحرک ، ادغام و بایگانی Moving, merging, and archiving projects

2. شخصی سازی رابط 2. Customizing the Interface

  • اعمال یک سبک رابط مایا در ویندوز Applying a Maya interface style in Windows

  • استفاده از یک سبک رابط کاربری مایا در Mac OS X Applying a Maya interface style in Mac OS X

  • کنترل منوها و نوار ابزار Controlling menus and toolbars

  • نمایش عناصر UI Displaying UI elements

  • انتخاب گزینه های صفحه نمایش هدست Choosing heads-up display options

  • اضافه کردن دستورات منو به قفسه Adding menu commands to a shelf

  • اضافه کردن دستورات MEL به یک قفسه Adding MEL commands to a shelf

  • سفارشی کردن قفسه ها با ویرایشگر قفسه Customizing shelves with the Shelf Editor

  • تغییر تنظیمات رنگ Changing color settings

  • تنظیم عرض و رنگ خط wireframe Setting wireframe line width and color

  • کنترل نمایش شی با استفاده از نقض نادیده گرفتن Controlling object display with drawing overrides

3. تنظیمات برگزیده کاربر 3. User Preferences

  • مدیریت پوشه تنظیمات Managing the preferences folder

  • یافتن کتابخانه در Mac OS X Finding the library in Mac OS X

  • فعال و غیرفعال کردن ماژول ها و افزونه ها Enabling and disabling modules and plugins

  • انتخاب واحدهای کاری برای صحنه فعلی Choosing working units for the current scene

  • تنظیم گزینه های صحنه جدید Setting new scene options

  • تعیین گزینه های شبکه Defining grid options

  • با استفاده از ویرایشگر Hotkey Using the Hotkey Editor

  • ایجاد پیش تنظیم گره در ویرایشگر Attribute Creating node presets in the Attribute Editor

4- کار با صحنه ها 4. Working with Scenes

  • صحنه‌های نسخه را با افزایش و ذخیره ذخیره کنید Versioning scenes with Increment & Save

  • حذف سابقه ساخت و ساز Deleting construction history

  • بهینه سازی اندازه صحنه Optimizing scene size

  • بایگانی صحنه Archiving a scene

  • صادر کردن صحنه ها یا اشیاء انتخاب شده Exporting scenes or selected objects

  • ارسال صحنه به برنامه های دیگر Autodesk Sending scenes to other Autodesk applications

  • وارد کردن فرمت های پرونده خارجی Importing foreign file formats

  • ادغام صحنه های مایا با دستور Import Merging Maya scenes with the Import command

  • ویرایش نامهای نام Editing namespaces

5- مجمع ارجاع و صحنه 5. Referencing and Scene Assembly

  • ایجاد مرجع پرونده Creating a file reference

  • اختصاص یک پروکسی مرجع Assigning a reference proxy

  • کار با ویرایش های مرجع Working with reference edits

  • صادرات نمایندگی ذخیره لوله خط لوله Exporting a pipeline cache representation

  • ذخیره نمایندگی جعبه محدود Saving a bounding box representation

  • ساختن صحنه تعریف مونتاژ Building an assembly definition scene

  • نمایش صحنه مستر با منابع مونتاژ Populating a master scene with assembly references

نتیجه Conclusion

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

آموزش مایا: نکات گردش کار
جزییات دوره
2h 44m
45
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
73,529
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.