آموزش مایا: نکات گردش کار

Maya: Workflow Tips

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: آیا می خواهید کار در مایا را آسان تر و کارآمدتر کنید؟ این مجموعه شامل بیش از 40 نکته و ترفند به شما کمک می کند تا هوشمندانه کار کنید ، نه سخت تر. آرون اف. راس نکات بهره وری خود را برای ایجاد ، ادغام و بایگانی کردن پروژه ها به اشتراک می گذارد. سفارشی کردن رابط ؛ و تنظیم تنظیمات برگزیده برای تنظیم مایا دقیقاً همانطور که دوست دارید. بیاموزید که چگونه نسخه نویسی را فعال کنید و کلیدهای داغی را تعریف کنید که دستورات غالباً پنهان را درست در نوک انگشتان شما قرار می دهد. بعلاوه ، آرون به شما نشان می دهد که چگونه با برنامه های دیگر ادغام شوید ، عملکرد مایا را بهینه کنید ، مرجع های صحنه و پروکسی ها را ایجاد کنید و صحنه های سنگین را با مجامع ارائه دهید.
موضوعات شامل:
  • مدیریت دارایی پروژه ها
  • صحنه های نسخه
  • وارد کردن ، صادر کردن و ارسال صحنه ها به برنامه های دیگر
  • پرونده های ارجاع
  • جمع آوری یک صحنه اصلی با منابع مونتاژ
  • بارگیری و بارگیری ماژول ها
  • تنظیم گزینه های صحنه های جدید
  • سفارشی کردن رابط مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. مدیریت دارایی 1. Asset Management

  • درک پوشه های پروژه مایا Understanding Maya project folders

  • ایجاد یک پروژه Creating a project

  • تنظیم یک پروژه Setting a project

  • مدیریت تصاویر منبع و سایر پرونده های وابسته Managing source images and other dependent files

  • حل مشکلات وابستگی با ویرایشگر File Path Resolving dependency issues with the File Path Editor

  • گسترش پوشه های پروژه مایا Extending the Maya project folders

  • پروژه های متحرک ، ادغام و بایگانی Moving, merging, and archiving projects

2. شخصی سازی رابط 2. Customizing the Interface

  • اعمال یک سبک رابط مایا در ویندوز Applying a Maya interface style in Windows

  • استفاده از یک سبک رابط کاربری مایا در Mac OS X Applying a Maya interface style in Mac OS X

  • کنترل منوها و نوار ابزار Controlling menus and toolbars

  • نمایش عناصر UI Displaying UI elements

  • انتخاب گزینه های صفحه نمایش هدست Choosing heads-up display options

  • اضافه کردن دستورات منو به قفسه Adding menu commands to a shelf

  • اضافه کردن دستورات MEL به یک قفسه Adding MEL commands to a shelf

  • سفارشی کردن قفسه ها با ویرایشگر قفسه Customizing shelves with the Shelf Editor

  • تغییر تنظیمات رنگ Changing color settings

  • تنظیم عرض و رنگ خط wireframe Setting wireframe line width and color

  • کنترل نمایش شی با استفاده از نقض نادیده گرفتن Controlling object display with drawing overrides

3. تنظیمات برگزیده کاربر 3. User Preferences

  • مدیریت پوشه تنظیمات Managing the preferences folder

  • یافتن کتابخانه در Mac OS X Finding the library in Mac OS X

  • فعال و غیرفعال کردن ماژول ها و افزونه ها Enabling and disabling modules and plugins

  • انتخاب واحدهای کاری برای صحنه فعلی Choosing working units for the current scene

  • تنظیم گزینه های صحنه جدید Setting new scene options

  • تعیین گزینه های شبکه Defining grid options

  • با استفاده از ویرایشگر Hotkey Using the Hotkey Editor

  • ایجاد پیش تنظیم گره در ویرایشگر Attribute Creating node presets in the Attribute Editor

4- کار با صحنه ها 4. Working with Scenes

  • صحنه‌های نسخه را با افزایش و ذخیره ذخیره کنید Versioning scenes with Increment & Save

  • حذف سابقه ساخت و ساز Deleting construction history

  • بهینه سازی اندازه صحنه Optimizing scene size

  • بایگانی صحنه Archiving a scene

  • صادر کردن صحنه ها یا اشیاء انتخاب شده Exporting scenes or selected objects

  • ارسال صحنه به برنامه های دیگر Autodesk Sending scenes to other Autodesk applications

  • وارد کردن فرمت های پرونده خارجی Importing foreign file formats

  • ادغام صحنه های مایا با دستور Import Merging Maya scenes with the Import command

  • ویرایش نامهای نام Editing namespaces

5- مجمع ارجاع و صحنه 5. Referencing and Scene Assembly

  • ایجاد مرجع پرونده Creating a file reference

  • اختصاص یک پروکسی مرجع Assigning a reference proxy

  • کار با ویرایش های مرجع Working with reference edits

  • صادرات نمایندگی ذخیره لوله خط لوله Exporting a pipeline cache representation

  • ذخیره نمایندگی جعبه محدود Saving a bounding box representation

  • ساختن صحنه تعریف مونتاژ Building an assembly definition scene

  • نمایش صحنه مستر با منابع مونتاژ Populating a master scene with assembly references

نتیجه Conclusion

  • خداحافظ Goodbye

نمایش نظرات

آموزش مایا: نکات گردش کار
جزییات دوره
2h 44m
45
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
73,529
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.