نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیویی برای نمایش وجود ندارد.
توضیحات دوره:
این دوره نشان می دهد که چگونه می توان با استفاده از کارآمدترین تکنیک های پوست در مایا ، یک مدل را به یک دکل متصل کرد. تغییر شکل خود را با افزودن اشکال ترکیبی افزایش دهید و اجازه دهید با خواندن موقعیت های مناسب دکل شما هدایت شوند. نرم افزار ... ایجاد یک دکل شخصیت فقط نیمی از مراحل تقلب است و به راحتی با استفاده از دکل های خودکار انجام می شود. با این حال ، اتصال یک دکل به مدل شخصیت شما قسمت چالش برانگیزی است. در این دوره ، تکنیک های پوست نویسی موثر در مایا ، خواهید آموخت که چگونه یک مدل شخصیت انسان نما به دکل سریع مایا متصل می شود تا یک تکنیک پوست اندازی را نشان دهد که به طور موثر منجر به تغییر شکل جذاب می شود. ابتدا ، شما در تعیین محل مفصل و مواردی که باید هنگام تعیین موقعیت مفاصل خود مراقب باشید ، کاوش خواهید کرد. در مرحله بعدی ، گردش کاری را کشف خواهید کرد که به شما امکان می دهد پوستی کاملاً کارا را همراه با نگاهی به نحوه پیچ خوردن مفاصل ایجاد کنید. سرانجام ، شما به اشکال مخلوط اصلاحی فرو خواهید رفت ، که برای کارایی تغییر شکل در آن اعمال می شود. با پایان این دوره ، شما دانش لازم را برای ایجاد تغییر شکل در یک ژست مورد نظر در مایا خواهید داشت. نرم افزار مورد نیاز: مایا
سرفصل ها و درس ها
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
-
بررسی اجمالی دوره
Course Overview
ایجاد دکل با استفاده از HumanIK مایا
Creating a Rig Using Maya's HumanIK
-
مواد درسی
Course Materials
-
ایجاد و تنظیم اسکلت IK انسان
Creating and Adjusting the Human IK Skeleton
-
نکات و نکاتی برای آماده شدن برای کار با مفاصل
Tips and Tricks for Preparing to Work with Joints
-
قرار دادن اتصالات به طور مناسب برای اطمینان از تغییر شکل مناسب
Placing the Joints Properly to Ensure a Proper Deformation
-
دکل HumanIK را تمام کنید
Finish the HumanIK Rig
پوست اندازی
Skinning
-
اتصال هندسه به اسکلت
Binding the Geometry to the Skeleton
-
وزن سر و گردن را با ابزار Paint Skin Weights تعریف کنید
Define Head and Neck Weights with the Paint Skin Weights Tool
-
وزن سبک در منطقه انتقال
Smooth Weighting in the Transition Area
-
کنترل پوست خود را حفظ کنید
Keep Control Over Your Skinning
-
استفاده از حالت انتخاب در ابزار Paint Skin Weights
Using the Selection Mode in the Paint Skin Weights Tool
-
برای یک گردش کار پوست بی عیب و نقص آماده شوید
Prepare for a Flawless Skinning Workflow
-
یک وزنه سخت برای تمام مفاصل پا ایجاد کنید
Create a Hard-weighting for All Joints of the Leg
-
مناطق انتقال پا را صاف کنید
Smooth the Transition Areas of the Leg
-
این گردش کار را روی بقیه قسمتهای بدن اعمال کنید
Apply this Workflow to the Rest of the Body
-
مناطقی را شناسایی کنید که در آنجا به روشهای دیگری از پوست نیاز است
Identify Areas, Where Other Methods Than Skinning Will Be Needed
تغییر شکل پیچش
Twisting Deformation
-
اتصالات Roll/Twist را با HumanIK Rig ایجاد کنید
Create Roll/twist Joints with the HumanIK Rig
-
اتصالات Twist را به پوست اضافه کرده و برای ویرایش وزن آماده شوید
Add the Twist Joints to the Skin and Prepare for Weight Editing
-
وزن دهی برای اتصالات پیچشی را ویرایش کنید
Edit the Weighting for the Twist Joints
-
اتصال Twist را به صورت دستی برای بازو پایین ایجاد کنید
Manually Create the Twist Joint for the Lower Arm
-
اولین مفصل پیچ خوردگی را برای بازوی بالا ایجاد کنید
Create the First Twist Joint for the Upper Arm
-
دومین Twist Joint را برای پوست اندازی ایجاد کنید
Create the Second Twist Joint for the Skinning
اشکال ترکیبی اصلاحی
Corrective Blend Shapes
-
یک شکل اصلاحی برای زانو ایجاد کنید
Create a Corrective Shape for the Knee
-
اجازه دهید این شکل ترکیبی توسط چرخش زانو هدایت شود
Let This Blend Shape Be Driven by the Knee Rotation
-
چرا شکل ترکیبی با چرخش لگن قابل هدایت نیست
Why a Blend Shape Can Not Be Driven by the Rotation of the Hip
-
با استفاده از ویرایشگر Pose اشکال اصلاحی را بهم متصل کنید
Connect the Corrective Shapes by Using the Pose Editor
-
نکات منفی استفاده از ویرایشگر Pose
Downsides of Using the Pose Editor
-
استفاده از گره های فاصله برای اتصال اشکال اصلاحی
Using Distance Nodes to Connect the Corrective Shapes
-
ایجاد یک شکل اصلاحی برای حرکات لگن جانبی
Creating a Corrective Shape for Sideways Hip Movements
نمایش نظرات