آموزش Blender and Substance Painter: تجسم معماری

Blender and Substance Painter: Architectural Visualization

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: علاقه مند به ایجاد محیط های واقعی برای انیمیشن ، تجسم معماری یا بازی ها هستید؟ این دوره می تواند به شما در شروع کار کمک کند. با Darrin Lile ، مربی ، همراه باشید تا مراحل ساخت صحنه با Blender و Substance Painter را دنبال کند. دارین نحوه مدل سازی اتاق ها را نشان می دهد ، و نحوه ایجاد دیوارها ، درها و پنجره های یک فضای همکار را توضیح می دهد. وی به چگونگی ایجاد مبلمان و لوازم خانگی با استفاده از ابزارهای کلیدی مدل سازی و اصلاح کننده ها در مخلوط کن و همچنین نحوه نقشه برداری میزهای اداری ، چهارپایه ها ، صندلی ها و سایر اشیا 3D سه بعدی در صحنه با UV پرداخته است. سپس Darrin در مورد چگونگی وارد کردن پرونده های خود به Substance Painter و استفاده از بافت های واقع گرایانه در مدل های شما بحث می کند. برای بسته بندی کردن ، او نشان می دهد که چگونه می توان با استفاده از موتورهای رندر Eevee و Cycles در Blender چراغ اضافه کرد و صحنه شما را رندر کرد.

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خط لوله Blender and Substance Painter A Blender and Substance Painter pipeline

  • اهداف دوره Course goals

  • وارد کردن یک تصویر مرجع Importing a reference image

  • تنظیم مقیاس مناسب Setting the proper scale

1. مدل سازی اتاق ها 1. Modeling the Rooms

  • شروع دیوارها Beginning the walls

  • ایجاد دیوارهای داخلی Creating the interior walls

  • ترفندهایی برای ترازبندی دیوارها Tricks for aligning the walls

  • ادامه با دیوارها Continuing with the walls

  • با استفاده از اصلاح کننده Boolean Using the Boolean modifier

  • ایجاد منافذ درب Creating the openings for the doors

  • باز کردن پنجره های پنجره Finishing the window openings

  • شروع قاب های پنجره Beginning the window frames

  • به پایان رساندن قاب های پنجره Finishing the window frames

  • شروع فریم های دفتر Starting the office frames

  • در حال اتمام فریم های دفتر Finishing the office frames

  • ایجاد قاب درب Creating the door frame

  • قرار دادن قاب های درب Inserting the door frames

  • شروع درها Beginning the doors

  • ایجاد دستگیره درب Creating the door handle

  • ایجاد قفل درب Creating the door lock

  • قرار دادن درها و سازماندهی صحنه Placing doors and organizing the scene

  • ایجاد درهای کمد Creating the closet doors

  • اتمام درهای کمد Finishing the closet doors

  • شروع جزیره آشپزخانه Beginning the kitchen island

  • مدل سازی دسته های کابینت Modeling the cabinet handles

  • شروع پیشخوان آشپزخانه Beginning the kitchen counter

  • اضافه کردن کابینت و کشوهای آشپزخانه Adding the kitchen cabinets and drawers

  • ایجاد دستگیره های آشپزخانه Creating the kitchen handles

  • رفع خطاهای روان سازی Fixing smoothing errors

  • سازماندهی صحنه Organizing the scene

2. ایجاد مبلمان 2. Creating the Furniture

  • مدل سازی جداول پایان Modeling the end tables

  • مدل سازی مبل Modeling the sofa

  • شروع مدفوع Beginning the stools

  • ادامه مدفوع Continuing the stools

  • اتمام مدفوع Finishing the stools

  • مدل سازی صندلی اول Modeling the first chair

  • ادامه صندلی Continuing the chair

  • کار بیشتر روی صندلی More work on the chair

  • صندلی را تمام کنید Finishing the chair

  • شروع جدول Beginning the table

  • اتمام میز و فرش Finishing the table and rug

  • شروع صندلی دوم Beginning the second chair

  • ادامه صندلی دوم Continuing the second chair

  • مدل سازی بازوهای صندلی Modeling the chair arms

  • ایجاد پایه های صندلی Creating the legs of the chair

  • کار روی چرخ های صندلی Working on the wheels of the chair

  • صندلی دوم را تمام کنید Finishing the second chair

  • تغییر نام دسته ای از چندین شی Batch renaming multiple objects

  • شروع صندلی سوم Beginning the third chair

  • ایجاد بازو استراحت و پشت Creating the arm rests and back

  • مدل سازی قاب پشت و پاها Modeling the back frame and legs

  • تنظیم نسبت صندلی Adjusting proportions of the chair

  • صندلی سوم را تمام کنید Finishing the third chair

  • جمعیت دفاتر Populating the offices

  • شروع یخچال و فریزر Beginning the refrigerator

  • اتمام یخچال Finishing the refrigerator

  • اکسترودر در امتداد یک مسیر Extruding along a path

  • شیر آب را به پایان می رسانید Finishing the faucet

  • شروع دستگاه قهوه Beginning the coffee machine

  • اتمام دستگاه قهوه Finishing the coffee machine

  • ایجاد سقف های قطره ای Creating the drop ceilings

  • مدل سازی چراغ های آویز آشپزخانه Modeling the kitchen hanging lights

  • ایجاد چراغ های بزرگ آویز Creating the large hanging lights

  • مدلسازی دریچه های هوا Modeling the air vents

  • قرار دادن چراغ های کنیستر Placing the canister lights

  • مدل سازی شیشه اتاق کنفرانس Modeling the conference room glass

  • افزودن لیوان برای دفاتر Adding the glass for the offices

3. نقشه برداری UV از صحنه 3. UV Mapping the Scene

  • نقشه برداری UV از میزهای دفتر UV mapping the office desks

  • نقشه برداری مدفوع از طریق UV UV mapping the stools

  • نقشه برداری UV از صندلی های اتاق کنفرانس UV mapping the conference room chairs

  • ایجاد UV برای جداول انتهایی Creating the UVs for the end tables

  • کار روی صندلی و مبل Working on the chair and sofa

  • صندلی ، چراغ ها و سقف افتاده Chair, lights, and drop ceiling

  • چراغ آشپزخانه و چراغ قوطی Kitchen lights and canister lights

  • نقشه برداری اشعه ماورا بنفش از آشپزخانه UV mapping the kitchen

  • پایان دادن به نقشه برداری UV Finishing the UV mapping

4. بافت با Substance Painter 4. Texturing with Substance Painter

  • صادرات به نقاش مواد Exporting to Substance Painter

  • واردات در نقاش مواد Importing in Substance Painter

  • صادرات بافت از Substance Painter Exporting textures out of Substance Painter

  • میز آخر را تمام کنید و صندلی را شروع کنید Finishing the end table and beginning the chair

  • بافت صندلی Texturing the chair

  • آماده سازی دستگاه قهوه برای صادرات Preparing the coffee machine for export

  • بافت قهوه ساز Texturing the coffee machine

  • افزودن یک بافت تصویر در مواد ساز Adding an image texture in substance painter

  • ایجاد رنگهای راس برای چراغ های آویزان Creating the vertex colors for hanging lights

  • ایجاد و استفاده از یک بافت گسیل کننده Creating and applying an emissive texture

  • جهت نرمال ها The direction of normals

  • استفاده از یک کانال کدری در Substance Painter Using an opacity channel in Substance Painter

  • استفاده از یک کانال آلفا در بلندر Using an alpha channel in Blender

  • تنظیم میزان تحمل ماسک در Substance Painter Adjusting mask tolerances in Substance Painter

  • نمونه برداری از رنگها در Substance Painter Sampling colors in Substance Painter

  • صادر کردن چندین شی به صورت FBX واحد Exporting multiple objects as a single FBX

  • بافت پیشخوان آشپزخانه و لوازم خانگی Texturing the kitchen counter and appliances

  • صادرات بافت برای چندین شی Exporting textures for multiple objects

  • استفاده از بافت برای اشیا kitchen آشپزخانه Applying textures to the kitchen objects

  • ترفندهای انتخاب هنگام استفاده از رنگ های راس Selection tricks when applying vertex colors

  • لایه ها را در Substance Painter کپی و جای گذاری کنید Copy and paste layers in Substance Painter

  • با استفاده از افزودنی Node Wrangler در بلندر Using the Node Wrangler add-on in Blender

  • آماده سازی طبقات برای بافت Preparing the floors for texturing

  • بافت طبقه ها Texturing the floors

5. نورپردازی و نمایش صحنه 5. Lighting and Rendering the Scene

  • افزودن چراغ به صحنه Adding lights to the scene

  • افزودن یک ماده شیشه ای Adding a glass material

  • ارائه با چرخه Rendering with cycles

  • با استفاده از گره Denoise Using the Denoise node

  • رندر با Eevee Rendering with Eevee

  • نتیجه Conclusion

6. سخنرانی های جایزه 6. Bonus Lectures

  • سخنرانی جایزه: Cubemaps Maps in Eevee Bonus lecture: Reflection Cubemaps in Eevee

  • سخنرانی جایزه: باز کردن UV UV خودکار در Substance Painter Bonus lecture: Auto UV Unwrap in Substance Painter

نمایش نظرات

آموزش Blender and Substance Painter: تجسم معماری
جزییات دوره
16h 31m
108
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
1,650
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Darrin Lile
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Darrin Lile Darrin Lile

مدرس معتبر Blender Foundation