زمانی که طراح ماسیمو بانزی در سال 2005 آردوینو را ایجاد کرد، نمیدانست که میکروکنترلر کوچک و منبع باز او انقلابی را به راه خواهد انداخت.
امروزه هزاران غیرمهندس با استفاده از این قطعه سخت افزاری ساده پروژه های شگفت انگیز، آزمایش های تعاملی و اصلاحات هوشمندانه ایجاد کرده اند.
در این کلاس Skillshare، Mark Frauenfelder، بنیانگذار Boing Boing و مجله MAKE، به شما نشان میدهد که چگونه با چند پروژه ساده آردوینو شروع به کار کنید و به شما اعتماد به نفس و مهارت میدهد تا به تنهایی پروژهها را آزمایش کنید!
>هیچ دانشی در زمینه برنامه نویسی، مهندسی یا الکترونیک لازم نیست و همه از آن استقبال می کنند. این کلاس روی سخت افزار تمرکز می کند تا شما را فوراً از برد استفاده کنید.
بهترین راه برای یادگیری، انجام دادن است، و بهترین راه برای رویاپردازی، رویاهای بزرگ است. از این کلاس برای شروع مهارت های آردوینو خود استفاده کنید. به انقلاب DIY بپیوندید.
کاری که شما انجام خواهید داد
در یک ساعت، Mark شما را از طریق اجزای سختافزار آردوینو، نصب نرمافزار و پنج آزمایش سطح مبتدی راهنمایی میکند.
آنچه خواهید ساخت
به اطلاعات بیشتر علاقه دارید؟
برای یک نمای کلی از ساخت، کلاس مکمل مارک را نیز بررسی کنید.
5 آزمایش ساده آردوینو را با استفاده از نور، حرکت و خروجی صدا تنظیم کنید.
مقدمه
«پروژههای آردوینو» را بهصورت آنلاین برای مقالات و ویدیوهای پروژههای جالب جستجو کنید، سپس موارد دلخواه خود را در انجمن Skillshare به اشتراک بگذارید!
چند پیوند برای شروع:
برای دیدن ماشین فروش آدامس مخفی در حال کار (البته با استفاده از آردوینو)، .
علاوه بر لپ تاپ یا رایانه، به تعدادی مواد نیز نیاز دارید.
همه این قطعات نسبتاً ارزان هستند و به راحتی به صورت آنلاین در دسترس هستند.
پیوندهای زیر را بررسی کنید، و سایتهایی مانند کاوش کنید، که اغلب این بخشها و بخشهای مشابه را در کیتهای آسان و مقرون به صرفه قرار میدهند!
اگر به تهیه مواد برای پروژهها و کلاسهای آینده علاقه دارید، میتوانید این را نیز بررسی کنید، که تقریباً همه مواد برای انجام آزمایشها در این کلاس و همچنین بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد.
نصب
به بروید و Arduino IDE را برای رایانه خود (ویندوز، مک، یا لینوکس) دانلود کنید.
از کابل USB خود برای اتصال آردوینو به رایانه خود استفاده کنید.
پس از اتصال، آن را با دو فرمان روی صفحه پیکربندی کنید:
Arduino شما اکنون آماده استفاده است!
آزمایشات I
در این آزمایش، ورودی طرح است، پردازش توسط آردوینو انجام میشود و خروجی چراغ چشمکزن روی برد مدار است.
1. در رایانه خود، به طرح Blink ("File"> "Examples"> "01 Basics"> "Blink") بروید و برنامه را در Arduino آپلود کنید.
2. LED روی برد آردوینو باید چشمک بزند!
3. دستورات "تاخیر" را در کد پیدا کنید و با اعداد مختلف آزمایش کنید و هر بار طرح را دوباره آپلود کنید. آیا می توانید LED را کندتر چشمک زنید؟ سریعتر چطور؟
در این آزمایش، ورودی طرح است، پردازش توسط آردوینو انجام میشود و خروجی LED چشمکزن است.
1. یک سیم زمین بین آردوینو و برد برد وصل کنید. برای انجام این کار، یک سر سیم جامپر را در یک پایه زمین در آردوینو (با علامت "GND") قرار دهید. سر دیگر سیم را داخل ریل آبی تخته نان قرار دهید.
2. از یک مقاومت برای محدود کردن جریان برق به چراغ LED استفاده کنید تا نسوزد. مقاومت 220Ω را به پین شماره 13 در آردوینو و J18 در برد برد اضافه کنید.
3. سرب کوتاه LED را در هر نقطه از ریل منفی تخته نان وارد کنید و سیم بلند آن را در همان ردیف مقاومت (H18) قرار دهید.
4. ایست بازرسی! اکنون LED باید با همان سرعتی که نور کمی در آردوینو دارد چشمک بزند.
5. مانند قبل، زمان های مختلف پلک زدن را در طرح آردوینو آزمایش کنید. آیا می توانید تأثیر خود را بر روی LED ببینید؟
در این آزمایش، ورودی پتانسیومتر است، پردازش توسط آردوینو انجام میشود و خروجی LED چشمکزن است.
1. با تنظیم LED چشمک زن از درس قبل شروع کنید.
2. پتانسیومتر را در پایه های تخته نان 1، 3 و 5 در ستون J قرار دهید. کاملاً جا می شود!
3. اکنون 3 سیم جامپر را وصل کنید:
4. در رایانه خود، به طرح ورودی آنالوگ ("File"> "Examples"> "03 Analog"> "Analog Input") بروید و برنامه را در Arduino آپلود کنید.
5. با پتانسیومتر آزمایش کنید تا بر سرعت چشمک زدن تأثیر بگذارد و مانند درس ویدیویی، طرح را بررسی کنید و اعداد مختلف را امتحان کنید. تغییرات شما چگونه بر مدار شما تأثیر می گذارد؟
آزمایشات II
در این آزمایش، ورودی پتانسیومتر است، پردازش توسط آردوینو انجام میشود و خروجی موتور سروو (حرکت) است.
1. پتانسیومتر را داخل تخته نان در J1، J3 و J5 قرار دهید.
2. سیم های جامپر خود را وصل کنید:
3. سروو موتور را در ردیف H قرار دهید تا سیم مشکی در 10، سیم قرمز در 11 و سیم زرد در 12 قرار گیرد.
4. سیم های جامپر خود را وصل کنید:
5. در رایانه خود، به طرح این آزمایش ("File"> "Examples"> "Servo"> "Knob") بروید و برنامه را در آردوینو آپلود کنید.
6. آزمایش کنید! دستگیره پتانسیومتر را بچرخانید تا سروو موتور را کنترل کنید. آیا می توانید سرعت را تغییر دهید؟ جهت را چطور؟ چه اقلام، تصاویر یا ریزه کاری هایی را می توانید به بازوی سروو موتور وصل کنید، فقط برای سرگرمی؟ چگونه می توانید از این کنترل از راه دور برای ارسال پیام استفاده کنید؟ مسیرهای جدیدی را برای این پروژه در نظر بگیرید و نظرات خود را در انجمن Skillshare به اشتراک بگذارید!
در این آزمایش، ورودی مقاومت عکس است، پردازش توسط آردوینو انجام میشود و خروجی آن بلندگو (صدا) است.
1. مقاومت 100Ω (قهوهای-مشکی-قهوهای) را از پین دیجیتال آردوینو شماره 9 به ردیف 14 برد برد وصل کنید. (درس ویدیویی از J14 استفاده میکند.)
2. بلندگو را به تخته نان وصل کنید: سیم مشکی آن را در ریل زمین آبی و سیم قرمز آن را در I14 قرار دهید.
3. مقاومت عکس را به تخته نان وصل کنید: یکی از سرنخهای آن را در J20 قرار دهید و سیم دیگر را در ریل قرمز قرار دهید.
4. مقاومت عکس را به آردوینو وصل کنید: یک کابل جامپر از ردیف 20 برد برد به پین آنالوگ آردوینو "0" ("A0") وصل کنید.
5. مقاومت 4.7kΩ (زرد-بنفش-قرمز) را از H20 به ریل زمین آبی وصل کنید.
6. یک سیم جامپر را از ریل زمین آبی تخته نان به پین زمین آردوینو ("GND") وصل کنید.
7. یک سیم جامپر را از ریل زمین قرمز تخته نان به پین 5 ولتی آردوینو وصل کنید.
8. در رایانه خود، به طرح این آزمایش ("File"> "Examples"> "Digital"> "Tone Pitch Follower") بروید و برنامه را در آردوینو آپلود کنید.
9. آزمایش کنید! با مقادیر مختلف نوری که به مقاومت عکس برخورد می کند بازی کنید. نور چگونه روی صدای بلندگو تأثیر میگذارد؟ آیا می توانید صدا را به طور کامل لغو کنید؟ یک زمین بسیار بالا ایجاد کنید؟ صدای خیلی کم؟ ریتم آهنگ مورد علاقه شما؟
نتیجه گیری
به یادگیری ادامه دهید! برای شروعی عالی، یک کپی از ماسیمو بانزی، خالق آردوینو را انتخاب کنید.
نمونههایی از کدهایی را که میتوانید در طرحها کپی، جایگذاری و ویرایش کنید، کاوش کنید. بهترین راه برای یادگیری برنامه نویسی آردوینو استفاده از آن در پروژه های واقعی است.
برای بررسی بیشتر در مورد پروژه مخلوط کن شیشه بادام زمینی، کلاس Skillshare Mark در مورد ساخت را بررسی کنید، .
مهمتر از همه، حتی اگر در مراحل اولیه تسلط بر آردوینو هستید، از فکر بزرگ دریغ نکنید. طوفان فکری از آردوینو استفاده می کند که روز شما را کمی آسان تر، جالب یا سرگرم کننده می کند. ایده ها، تصاویر و سوالات خود را در انجمن Skillshare و انجمن پروژه به اشتراک بگذارید و به یادگیری ادامه دهید!
نویسنده | سازنده | موسس، MAKE & Boing Boing
Mark Frauenfelder سردبیر موسس مجله، مؤسس و سردبیر Cool-Tools.org است. او از 1993 تا 1998 ویراستار موسس Wired.com بود و نویسنده هفت کتاب است. آخرین کتاب او .
استمارک بهعنوان سازنده اشیاء، گیتار جعبه سیگار، اسکیتبرد، آلات موسیقی الکترونیک، مرغخانه، مجسمههای جنبشی، و میمونهای روباتیک ساخته است که گربهها را از پریدن روی مبلمان باز میدارد. او کارگاههایی برگزار کرده است که به مردم یاد میدهد چگونه کلم ترش درست کنند، میکروکنترلرهای آردوینو را برنامهریزی کنند، بردهای مدار لحیم کاری، ساخت ماشینهای مسواک ارتعاشی، و ساخت ماندولین از قوطی ماهی تن.
مارک همچنین یک هنرمند و طراح است و آثار او در نمایشگاههای گروهی و گالریهای انفرادی در سراسر ایالات متحده به نمایش درآمده است. او جلد سی دی "سایبرپانک" بیلی آیدل، جعبه ویدئویی و تبلیغات چاپی را طراحی کرد.
او در «کولبر ریپورت» (دوبار) و «نمایش مارتا استوارت» ظاهر شده است، و برای مجله نیویورک تایمز، آتلانتیک، ساینس محبوب، بیزنس ویک، هالیوود ریپورتر، وایرد و سایر نشریات ملی نوشته است.
او با همسرش کارلا سینکلر و دو دختر خود در لس آنجلس زندگی می کند.
نمایش نظرات