آیا تا به حال سعی کرده اید فیلمنامه بنویسید اما در نهایت به یک صفحه خالی نگاه کرده اید؟ یا شاید شما شروع به نوشتن کرده اید اما در این فرآیند گیر کرده اید. یاد بگیرید که داستان خود را با رویکرد سکانسی فرانک دانیل ساختار دهید و فراموش کنید که وقت خود را با بلاک نویسنده تلف کنید.
به من در این کلاس بپیوندید، جایی که من فیلمنامه "ورود" را تجزیه می کنم تا نحوه نوشتن فیلم های اکشن را به شما نشان دهم. با روش هایی که در این کلاس آموزش داده می شود، همیشه می توانید یک قدم به عقب بردارید و ببینید در کجای داستان قرار دارید. من خودم از این روش ها برای نوشتن فیلم های خودم استفاده می کنم.
درس های ساده برای دنبال کردن عبارتند از:
بهعلاوه، به پیوتر بپیوندید تا او فیلمنامه جوکر را تجزیه و تحلیل میکند و در عین حال دیدگاه کارگردانانش را در مورد همه چیزهای جالبی که کشف کرده است، به اشتراک میگذارد، مانند صحنههایی که هرگز به قسمت نهایی فیلم راه پیدا نکردند.
هر دانش آموزی در هر سطحی که در مسیر نوشتن فیلمنامه خود باشد می تواند از این کلاس بیاموزد. در حالی که فیلمنامه نویسان باتجربه تر از روش من برای ترسیم داستان سود خواهند برد، این کلاس با در نظر گرفتن افراد مبتدی ایجاد شده است. حتی اگر در مورد داستانهای 3 پرده، داستانهای داستانی/شخصیت محور نشنیده باشید، من با توضیح سریع این تعاریف اولیه شما را تحت پوشش قرار دادم.
----------
من کی هستم؟
اسم من پیوتر است - من فیلمنامهنویس و کارگردانی هستم که در لهستان کار میکنم، و اخیراً در کنار آن شروع به مشاوره با فیلمنامههای نویسندگان دیگر کردم تا به آنها کمک کنم داستانهایشان را کامل کنند. من متوجه شدم که بهترین راه برای بیان نکته این است که عملاً به آنها نشان دهم که چگونه در فیلم دیگری انجام شده است. من عمدتاً با ذکر مثال هایی از کاربردهای عملی تدریس می کنم. من این سری گسترده از کلاس های Skillshare را آماده کرده ام تا دانش خود را در زمینه ساخت سینما به اشتراک بگذارم و امیدوارم در نوشتن داستان به شما کمک کنم، بنابراین تولید و تبدیل به فیلم می شود.
نقاط عطف فیلمی را که انتخاب میکنید، مشخص کنید. عناوین پیشنهادی عبارتند از:
برای راحتی شما می توانید نمودار صفحه دوازدهم کتاب راهنما را پر کنید. لطفاً کار خود را بارگذاری کنید تا دیگران بتوانند از آن بهره ببرند.
فیلمنامه نویس و کارگردان
در سال 2005، من قبلاً یک مهندس تحصیل کرده بودم. فکر می کردم سینما همیشه فقط یک سرگرمی برای من خواهد بود. من تازه در یک کارخانه شروع به کار کرده بودم و همه چیز عالی بود. اما من مدام همین سوالات را از خودم می پرسیدم: آیا این شغل واقعا برای من است؟ آیا روزی نویسندگی و کارگردانی می تواند کار من باشد؟
من یک جهش ایمانی انجام دادم و برای امتحانات ورودی مدرسه ملی فیلم لهستان ثبت نام کردم. این بسیار ترسناک بود زیرا قبلاً در مورد این مدرسه در بیوگرافی کارگردانان مورد علاقه ام خوانده بودم. در آن زمان، من هیچ تجربه هنری واقعی نداشتم - فقط چند فیلم کوتاه که با دوستانم در شهر کوچکی که در آن بزرگ شدم ساختم. من حتی کسی را که یک هنرمند حرفه ای باشد نمی شناختم. می توانید تصور کنید که وقتی مرا پذیرفتند چقدر تعجب کردم! من کارم را رها کردم و برای تحصیل در رشته کارگردانی به لودز نقل مکان کردم.
اکنون، وقتی به زمانی که داشتم سفرم را آغاز می کردم نگاه می کنم، فکر می کنم دیوانه کننده است که یکی از فیلم های من در جشنواره بین المللی فیلم لوکارنو به نمایش درآمد و جایزه دریافت کرد. من مجبور شدم با خانواده ام فیلم هایم را در تلویزیون لهستان ببینم. من هنوز از اینکه موفق شدم اولین فیلم بلندم را به نمایش بگذارم شگفت زده هستم و در حال حاضر در حال آماده شدن برای فیلمبرداری دومین فیلم هستم. هنوز هم برای من دیوانه کننده است که در یکی از معتبرترین تئاترهای اینجا در لهستان بازی کردم. من همچنین به عنوان مشاور فیلمنامه کار می کنم و به نویسندگان دیگر کمک می کنم فیلمنامه هایشان را اصلاح کنند. و علاوه بر آن، من یک معلم آکادمیک در مدرسه ملی فیلم لهستان هستم.
گاهی اوقات هنوز نمی توانم باور کنم که سینما زندگی من را تسخیر کرده است و دیگر فقط یک سرگرمی نیست. آیا من خاص هستم؟ جواب منفی. من فقط یک پسر با اشتیاق و ابزار مناسب هستم.
من Cinema Explained را ایجاد کردم تا این را به شما ارائه دهم. من 15 سال کسب دانش و تجربه عملی خود را به خدمت به دیگران تبدیل می کنم: مجموع مبتدیان یا حرفه ای هایی که می خواهند sy دانش خود را بنیادی کنند و به ترفندهای راهنمایی از همکار دیگری گوش دهند. سوابق مهندسی من به من کمک می کند دوره هایم را بهینه کنم، بدون اینکه شما را با چیزهایی که مهم نیستند، به شما اطلاعات درست بدهم، بنابراین می توانید رشد خود را به عنوان یک فیلمساز تسریع کنید.
دنیا از ابتدای سفر من تغییر کرده است. این روزها با دسترسی به تجهیزات ویدئویی، فیلمبرداری فیلم تقریباً هیچ هزینه ای ندارد. من فیلمهایی را دیدهام که با تلفنهای همراه در مقابل تماشاگران جشنواره نمایش داده میشوند. هرگز زمان بهتری برای شروع ساخت فیلم وجود نداشت.
اگر به دنبال حقیقتی در مورد چگونگی نوشتن فیلمنامههای تاثیرگذار و کارگردانی فیلمهایی هستید که مخاطبانتان نمیتوانند آنها را فراموش کنند، پس روش تفکر و آموزش من را دوست خواهید داشت.
نمایش نظرات