آموزش یادگیری بوم HTML

Learning HTML Canvas

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: توسعه دهندگان جاوا اسکریپت می توانند گرافیک های فرم آزاد را روی یک سطح طراحی معروف به Canvas ایجاد کنند. Canvas توانایی ایجاد برنامه های وب غنی و بومی با گرافیک 2D و 3D را باز می کند. در این دوره ، مربی جو مارینی مفاهیم فنی پشت Canvas را معرفی می کند و نحوه انجام عملیات طراحی را مستقیماً در یک صفحه وب نشان می دهد. نحوه ترسیم اشکال اساسی و پیچیده ، تنظیم رنگها و سبک ها و افزودن سایه ، الگوها و شیب ها را بیاموزید. سپس تکنیک های پیشرفته تری مانند مقیاس گذاری ، چرخش و ترکیب مواد را کشف کنید. به علاوه ، نحوه استفاده از عناصر Canvas را برای ساخت نمایش اسلایدی با امکانات کامل و انیمیشن دو بافر کشف کنید.
موضوعات شامل:
  • نمونه های بوم
  • رسم اشکال ، کمان ها ، مسیرها و منحنی ها
  • طراحی متن
  • ترسیم سایه ها ، الگوها و شیب ها
  • استفاده از مسیرهای قطع
  • نمایش تصاویر و فیلم
  • تبدیل اشیا با مقیاس گذاری و چرخش
  • دستکاری پیکسلهای خام
  • اعمال انتقال
  • ایجاد انیمیشن

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • برنامه نویسی گرافیک با JavaScript Graphics programming with JavaScript

  • آنچه باید بدانید What you should know

1. بررسی اجمالی بوم 1. Overview of Canvas

  • نمونه های بوم جالب Interesting canvas examples

  • عنصر بوم The canvas element

  • زمینه ترسیم بوم The canvas drawing context

2. تکنیک های پایه نقاشی بوم 2. Basic Canvas Drawing Techniques

  • رنگ ها و سبک ها Colors and styles

  • مستطیل Rectangles

  • خطوط Lines

  • حالت بوم The canvas state

  • قوس ها Arcs

  • راه ها Paths

  • منحنی های بزیر و درجه دوم Bezier and quadratic curves

  • رسم متن Drawing text

3. طراحی بوم پیچیده 3. Complex Canvas Drawing

  • رسم سایه ها Drawing shadows

  • با استفاده از الگوهای Using patterns

  • با استفاده از شیب Using gradients

  • تصاویر و فیلم Images and video

  • مسیرهای قطع Clipping paths

4- API های پیشرفته ترسیم 4. Advanced Drawing APIs

  • با استفاده از ترجمه Using translate

  • با استفاده از مقیاس گذاری Using scaling

  • با استفاده از چرخش Using rotation

  • تحولات سفارشی Custom transformations

  • آهنگساز و جهانی Alpha Compositing and globalAlpha

  • نمونه آهنگساز و جهانی Alpha Compositing and globalAlpha example

  • دستکاری پیکسل های خام Manipulating raw pixels

5- نمونه های عملی 5. Practical Examples

  • ساخت نمایش پرده ای تصویر Building an image slideshow

  • با استفاده از انتقال صاف Using smooth transitions

  • انیمیشن پایه Basic animation

  • دو انیمیشن بافر Double-buffered animation

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش یادگیری بوم HTML
جزییات دوره
2h 10m
30
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
34,464
- از 5
دارد
دارد
دارد
Joe Marini
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Joe Marini Joe Marini

وکیل ارشد توسعه دهنده در گوگل، توسعه دهنده

جو مارینی یک مدافع ارشد توسعه‌دهنده در Google و توسعه‌دهنده Dreamweaver و Windows Phone است.

جو بیش از 20 سال در صنایع وب و نرم‌افزار کار کرده است. او یکی از اعضای اصلی تیم مهندسی Dreamweaver در Macromedia بود و نقش‌های برجسته‌ای در تولید محصولاتی مانند QuarkXPress، Microsoft Expression Blend، mTropolis mFactory و Extensis QX-Tools داشت. او به طور منظم یک سخنران برجسته در کنفرانس‌های صنعتی است و چندین نشریه در زمینه توسعه وب و نرم‌افزار تألیف کرده یا در نویسندگی مشترکی دارد. قبل از گوگل، جو مسئول پلت فرم توسعه دهنده وب موبایل برای ویندوز فون 7 در مایکروسافت بود. کتاب او، مدل شیء سند، به طور گسترده ای به عنوان منبع قطعی برای کار با DOM در نظر گرفته می شود.