کدگذاری برای زبان آموزان بصری: آموزش جاوا اسکریپت از Scratch

Coding for Visual Learners: Learning JavaScript from Scratch

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: کاملاً جدید برای کدگذاری هستید؟ این دوره جذاب می تواند به شما در انتخاب زبان برنامه نویسی محبوب JavaScript و همچنین یک کتابخانه برنامه نویسی به نام p5.js کمک کند. مهندس ارسلان در حالی که اصول JavaScript را مرور می کند - در مورد همه چیز از اپراتورها گرفته تا آرایه ها بحث می کند - او در درجه اول روی برنامه نویسی با استفاده از JavaScript و p5.js و در مرحله دوم بر ایجاد تصاویر تجسم دارد. و برخلاف بسیاری از دوره های برنامه نویسی سنتی ، تمام مطالب ارائه شده در اینجا به روشی سرگرم کننده و جذاب ارائه می شود که به زبان آموزان کمک می کند تا مطالب را درک کنند. برای خاتمه دادن به این دوره ، Engin نشان می دهد که چگونه می توانید از مهارت های جدید برنامه نویسی خود برای ساخت یک بازی تعاملی استفاده کنید که می تواند به صورت آنلاین مستقر شود.
موضوعات شامل:
  • چرا جاوا اسکریپت یاد بگیریم؟
  • انواع داده ها در JavaScript
  • توابع رنگ در p5.js
  • اپراتورها و متغیرها
  • گزاره های مشروط
  • حلقه ها ، توابع و اشیا
  • کار با آرایه ها
  • رویدادها

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • شروع شدن Getting started

  • چرا جاوا اسکریپت را یاد می گیرید؟ Why learn JavaScript?

  • یادگیری JavaScript با p5.js Learning JavaScript with p5.js

1. شروع کار 1. Getting Started

  • تنظیم محیط Environment setup

  • شروع به کار با JavaScript Getting started with JavaScript

  • متغیرها Variables

  • انواع داده ها در JavaScript Data types in JavaScript

  • شروع با p5.js Getting started with p5.js

  • سیستم مختصات در p5.js Coordinate system in p5.js

2. رنگ 2. Colors

  • توابع رنگ در p5.js Color functions in p5.js

  • تنظیم رنگ اشکال Setting the color of the shapes

3. عملگرها و متغیرها 3. Operators and Variables

  • تقدم عملگر Operator precedence

  • متغیرها ، ادامه یافت Variables, continued

  • دامنه متغیر Variable scope

  • متغیرهای از پیش تعریف شده در p5.js Predefined variables in p5.js

4- بیانیه های شرطی و اپراتورهای مقایسه 4. Conditional Statements and Comparison Operators

  • قاب ، frameRate ، frameCount frame, frameRate, frameCount

  • شرایط Conditionals

  • بلوک دیگر Else block

5. متغیرهای p5.js بیشتر 5. More p5.js Variables

  • موس mouseIsPressed

  • موس و موس mouseX and mouseY

6. حلقه ها 6. Loops

  • برای حلقه For loop

  • حلقه های تو در تو Nested loops

  • عملکرد تصادفی Random function

  • عملکرد نویز Noise function

7. توابع 7. Functions

  • ایجاد توابع Creating functions

  • کلید واژه بازگشت Return keyword

8- اشیاء 8. Objects

  • آشنایی با اشیاء جاوا اسکریپت Introduction to JavaScript objects

  • روش های شی و کلمه کلیدی "این" Object methods and the 'this' keyword

  • عملکرد سازنده Constructor function

9. آرایه ها 9. Arrays

  • کار با آرایه ها Working with arrays

  • ویژگی Array.l طول Array.length property

  • اپراتور باقی مانده Remainder operator

10. وقایع 10. Events

  • عملکرد رویداد موس mousePressed event function

  • عملکرد رویداد keyPress keyPressed event function

11. بیشتر p5.js 11. More p5.js

  • چرخش و ترجمه Rotate and translate

  • توابع فشار و پاپ Push and pop functions

12. پروژه نهایی 12. Final Project

  • بیایید یک بازی بسازیم Let's build a game

  • ایجاد یک شیء عددی Creating a number object

  • متن متحرک Animating text

  • تعامل بازیکن Player interaction

  • بازخورد بازیکن Player feedback

  • راه اندازی مجدد بازی Restarting the game

  • بهبود تجربه بازیکن Improving the player experience

  • رفع اشکالات Fixing bugs

نتیجه Conclusion

  • تبریک می گویم Congratulations

نمایش نظرات

کدگذاری برای زبان آموزان بصری: آموزش جاوا اسکریپت از Scratch
جزییات دوره
5h 4m
45
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
74,139
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Engin Arslan
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Engin Arslan Engin Arslan

Engin Arslan یک توسعه دهنده مقدماتی با لیسانس علوم مهندسی مواد و یک درجه تحصیلات تکمیلی در جلوه های بصری است. او قبل از اینکه به عنوان یک توسعه دهنده جلویی تبدیل شود ، به عنوان یک هنرمند جلوه های بصری/کارگردان فنی در فیلم ها و نمایش های تلویزیونی از جمله Resident Evil ، Tron ، Mama ، Pompeii ، Vikings و Strain کار می کرد. وی برای کار جلوه های بصری در نمایش تلویزیونی وایکینگ ها نامزدی امی را دریافت کرد و برنده جایزه صفحه کانادایی شد. در طول مدت حضور در VFX ، او عاشق پایتون و به طور کلی برنامه نویسی شد. در نتیجه او شغل خود را تغییر داد تا بتواند خود را کاملاً درگیر توسعه نرم افزار کند. Engin در حال حاضر در Myplanet ، یک شرکت خدمات دیجیتال مستقر در تورنتو کار می کند ، جایی که او به توسعه راه حل هایی برای مشتریان مختلف از 500 شرکت Fortune تا مارک های برتر فناوری کمک می کند. او همچنین در کالج Seneca به عنوان استاد نیمه وقت کار می کند.