3ds Max 2017 آموزش

3ds Max 2017 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: 3ds Max بیشتر به دلیل مدل سازی و ابزار ارائه شناخته شده است. این نقاط قوت در معماری ، ساخت ، بازی سازی ، طراحی صنعتی و موشن گرافیک به چشم می خورند. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد ، از مجسمه سازی و بافت تا نور و رندر. 3ds Max 2017 Essential Training "Max" را از ابتدا تحت پوشش قرار می دهد ، و نمای کلی از کل بسته و همچنین مهارت های اساسی را که هنرمندان 3D برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای نیاز دارند ، فراهم می کند.

بیاموزید که چگونه از رابط 3ds Max استفاده کنید و آن را متناسب با خط تولید خود تنظیم کنید. نحوه مدلسازی اشیا different مختلف را با استفاده از splines ، NURBS ، چند ضلعی ها ، سطوح تقسیم و ابزارهایی مانند Paint Deform کشف کنید. سپس چگونگی ساخت سلسله مراتب ، افزودن دوربین و چراغ به یک صحنه و متحرک سازی با فریم های کلیدی را بیاموزید. نویسنده Aaron F. Ross همچنین نگاهی عمیق به نقشه برداری از مواد و بافت و همچنین گزینه های ارائه در 3ds Max 2017 ، از جمله ارائه دهنده جدید Autodesk Raytracer (ART) دارد.
موضوعات شامل:
  • سفارشی سازی و پیکربندی رابط
  • انتخاب ، تکثیر و ویرایش اشیا
  • کار با اشیا sub فرعی در پشته اصلاح کننده
  • انجام مدل سازی سطح چند ضلعی و زیربخش
  • مدل سازی و مجسمه سازی Freeform
  • مدل سازی با splines و NURBS
  • پیوند دادن اشیا in در سلسله مراتب
  • عکس های کادر بندی شده با دوربین
  • ایجاد و ویرایش کلیدهای فریم
  • کنترل نورها و سایه ها
  • مصالح ساختمانی
  • نگاشت بافتها
  • توالی رندر

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • انتخاب یک فضای کاری Choosing a workspace

  • شخصی سازی رابط کاربری و پیش فرض ها Customizing user interface and defaults

  • تنظیم تنظیمات برگزیده Setting preferences

  • با استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

2. 3ds حداکثر رابط 2. 3ds Max Interface

  • آشنایی با رابط Getting familiar with the interface

  • با استفاده از پانل های ایجاد و اصلاح Using the Create and Modify panels

  • پیمایش در منظره ها Navigating in viewports

  • تبدیل اشیاء با Move و Rotate Transforming objects with Move and Rotate

  • با استفاده از کلیدهای میانبر Using hotkeys

  • مشخص کردن واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • تعیین واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعیین شبکه خانگی Defining the home grid

  • انتخاب حالت های سایه زنی Choosing shading modes

  • پیکربندی منظره ها Configuring viewports

  • سفارشی کردن رنگها و کلیدهای میانبر Customizing colors and hotkeys

  • سفارشی کردن کلیدهای میانبر Customizing hotkeys

3. دستکاری اشیاء 3. Manipulating Objects

  • انتخاب یک سیستم مختصات Choosing a coordinate system

  • انتخاب یک مرکز تبدیل Choosing a transform center

  • تکثیر اشیاء با Array Duplicating objects with Array

  • تکثیر اشیاء با کلون Duplicating objects with Clone

  • با استفاده از انتخاب ایزوله و انتخاب قفل Using Isolate Selection and Lock Selection

  • همکاری با Scene Explorer Working with the Scene Explorer

  • انتخاب با پنجره / عبور Selecting with Window/Crossing

  • جمع آوری اشیاء در گروه ها Collecting objects in groups

4- با استفاده از Modified Stack 4. Using the Modifier Stack

  • درک سطح جزئیات Understanding level of detail

  • حرکت یک نقطه محوری Moving a pivot point

  • انتخاب سوژه ها Selecting subobjects

  • ساختن یک پشته اصلاح کننده Building a modifier stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • با استفاده از یک اصلاح کننده انتخاب صدا Using a Volume Select modifier

  • پاک کردن انتخاب در پشته Clearing a selection in the stack

  • جمع کردن پشته اصلاح کننده Collapsing the modifier stack

5- مدل سازی اسپلین 5. Spline Modeling

  • ایجاد یک خط Creating a line

  • ویرایش انواع vertex Editing vertex types

  • چرخش یک سطح با اصلاح کننده تراش Revolving a surface with a Lathe modifier

  • ویرایش splines Editing splines

  • تنظیم سطح جزئیات با Interpolation Adjusting level of detail with Interpolation

  • درک NURBS Understanding NURBS

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • ردیف خطوط Rendering splines

  • اضافه کردن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • ایجاد یک TextPlus اولیه Creating a TextPlus primitive

  • Lofting با اصلاح Sweep Lofting with the Sweep modifier

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • ایجاد یک صفحه تصویر Creating an image plane

  • ردیابی یک صفحه تصویر Tracing an image plane

  • ایجاد هندسه جامد با اصلاح کننده Extrude Creating solid geometry with the Extrude modifier

  • اضافه کردن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • تصحیح توپولوژی با QuickSlice Correcting topology with QuickSlice

  • تهیه اپراتورهای بولی Preparing Boolean operands

  • برش با Booleans Cutting with Booleans

  • ایجاد درب و پنجره Creating doors and windows

7. ویرایش چند ضلعی Sub-Object 7. Sub-Object Polygon Editing

  • محدود کردن تبدیلهای فرعی Constraining sub-object transforms

  • جزئیات با چمفر Detailing with Chamfer

  • شاخه با Extrude Branching with Extrude

  • هندسه ساده با حذف Simplifying geometry with Remove

  • راسهای جوشکاری Welding vertices

8- مدل سازی سطح زیربخش 8. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح زیربخش Understanding subdivision surfaces

  • آماده سازی برای سطوح فرعی Preparing for subdivision surfaces

  • اضافه کردن اصلاح کننده OpenSubDiv Adding the OpenSubDiv modifier

  • شکل دادن با ابزارهای نوار قابل ویرایش پلی Shaping with Editable Poly ribbon tools

  • واحدهای پخت Baking subdivisions

9. مدل سازی Freeform 9. Freeform Modeling

  • مجسمه سازی با تغییر شکل رنگ Sculpting with Paint Deform

  • با استفاده از برس Pform Deform Using Paint Deform brushes

  • تنظیم گزینه های Paint Setting Paint options

  • کنترل گزینه های قلم مو Controlling Brush options

  • تطبیق یک شیء با دیگری Conforming one object to another

  • مجسمه سازی با Conform Transform Sculpting with Conform Transform

10. سلسله مراتب 10. Hierarchies

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • تبدیل نقاط محوری Transforming pivot points

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم سفارش محور چرخش Setting rotation Axis Order

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • قفل تبدیل می شود Locking transforms

  • اجتناب از مشکلات در مقیاس بندی اشیاء مرتبط Avoiding problems with scaling linked objects

11- چیدمان و دوربین 11. Layout and Camera

  • صحنه های ادغام Merging scenes

  • ارجاع صحنه با اشیاء XREF Referencing scenes with XREF objects

  • مدیریت لایه های نمایشگر Managing display layers

  • ایجاد یک دوربین هدف Creating a target camera

  • ایجاد یک دوربین رایگان Creating a free camera

  • قابهای ایمن را فعال کنید Enabling Safe Frames

  • انتخاب نسبت ابعاد در Render Setup Choosing aspect ratio in Render Setup

12. انیمیشن Keyframe 12. Keyframe Animation

  • تنظیم تنظیمات زمان Setting up Time Configuration

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت کلید اصلی Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش انیمیشن در جدول زمانی Editing animation in the timeline

  • ویرایش انیمیشن در Dope Sheet Editing animation in the Dope Sheet

  • کلیدهای میانبر در عملکرد ویرایشگر منحنی Interpolating keys in the function Curve Editor

  • حرکت کلیدهای موقعیت با مسیرها Moving position keys with trajectories

13. نورپردازی 13. Lighting

  • ایجاد چراغ های فتومتریک Creating photometric lights

  • کنترل کیفیت منظره چراغ ها Controlling viewport quality for lights

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light intensity and color

  • تنظیم کنترل قرار گرفتن در معرض Adjusting exposure control

  • با استفاده از رندر هنری Using the art renderer

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • تنظیم توزیع نور Adjusting light distribution

  • ایجاد آفتاب و آسمان Creating a sun and sky

  • پیش نمایش رندرها با ActiveShade Previewing renders with ActiveShade

  • با استفاده از Explorer Light Using the Light Explorer

14. مواد 14. Materials

  • با استفاده از ویرایشگر مواد کامپکت Using the Compact Material Editor

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • مدیریت مواد صحنه و شیارهای نمونه Managing scene materials and sample slots

  • تنظیم پارامترهای استاندارد مواد Adjusting standard material parameters

  • تنظیم پارامترهای ماده فیزیکی Adjusting physical material parameters

  • اختصاص چند ماده / Sub-Object Assigning Multi/Sub-Object materials

15. بافت نقشه برداری 15. Mapping Textures

  • قرار دادن نقشه های رویه ای 3D Placing 3D procedural maps

  • نقشه برداری از فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • پیگیری دارایی های صحنه Tracking scene assets

  • پیش بینی UV با نقشه UVW Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه در دنیای واقعی Using Real-World Map Size

  • نقاشی روی اشیاء با بوم Viewport Painting on objects with Viewport Canvas

16. ارائه 16. Rendering

  • انتخاب یک ارائه دهنده Choosing a renderer

  • ارائه چراغ های استاندارد Rendering standard lights

  • کنترل سایه ها Controlling shadows

  • تنظیم گزینه های ارائه رندر Setting scanline render options

  • تنظیم گزینه های ارائه اشعه ذهنی Setting mental ray render options

  • ارائه دنباله تصویر Rendering an image sequence

  • پخش توالی تصویر در RAM Player Playing image sequences in the RAM Player

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

3ds Max 2017 آموزش
جزییات دوره
9h 50m
120
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
365,180
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.