آموزش بازی پازل Match-Three را در Unity بسازید

Make a Match-Three Puzzle Game in Unity

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: یک بازی مسابقه سه از ابتدا بسازید! بازی پازل مسابقه سه خود را بسازید تا در رایانه شخصی/مک یا دستگاه تلفن همراه آن ها اجرا شود! ایجاد یک بازی دوبعدی مبتنی بر کاشی در یونیتی پیش نیازها: Unity 3d (سخنرانی‌های ضبط شده در یونیتی 5.5 اما پروژه‌ها را می‌توان به 2018 به‌روزرسانی کرد) Mac یا PC OPTIONAL Photoshop یا برنامه ویرایش تصویر برای سفارشی‌سازی دارایی‌های هنری (دارایی‌های قابل دانلود ارائه شده)

توجه: اگرچه بیشتر دوره با نسخه قدیمی‌تر Unity ضبط شده است، پروژه نهایی برای استفاده از Unity 2019 به‌روزرسانی شده است.

اگرچه تفاوت‌های جزئی در رابط کاربری وجود دارد، اما باید بتوانید دوره را با استفاده از Unity 2019 تکمیل کنید.

ما چندین ویژگی پیشرفته ایجاد کرده‌ایم تا این دوره کامل‌ترین دوره طراحی دوره Match-Three در Unity باشد:

  • پوست بازی خود را با استفاده از Sprites خود تغییر دهید

  • در حال بررسی وضعیت بن بست (هیچ حرکت دیگری در دسترس نیست)

  • به هم زدن قطعات تابلو (به جای حذف آنها و پر کردن مجدد تابلو)

  • ساختن یک، دو یا سه ستاره امتیاز سنج

  • ایجاد اهداف سطح جدید (امتیاز، زمان بندی و جمع آوری شده)

این دوره اکنون در یک ماراتن بیش از 16 ساعت در توسعه بازی وزن دارد. صرفه جویی در هفته ها کار در ساخت بازی سه مسابقه خود را.

به صفوف رو به رشد کلاس ما بپیوندید و ببینید امروز چه چیزی می توانید بسازید!

در این دوره، ما:

  • با یک پروژه خالی Unity شروع کنید و یک سطح بازی کاملاً کارآمد را ایجاد کنید

  • برخی تکنیک‌های اساسی برای ایجاد بازی پازل سه‌گانه مطابق با کاشی خود را بیاموزید

  • چند اسکریپت C# را خط به خط دنبال کنید و یاد بگیرید که چگونه اسکریپت های خود را به طور منطقی و تمیز سازماندهی کنید

آنچه پوشش داده شده است:

  1. تنظیمات و محیط پروژه ما را تنظیم کنید

  2. یک کلاس تخته برای ذخیره کاشی ها و قطعات بازی ما ایجاد کنید

  3. یک دوربین املایی با مرکز خودکار ایجاد کنید

  4. یک کلاس GamePiece بسازید که بتواند با درون یابی حرکت کند

  5. کاشی ها را برای دریافت ورودی ماوس تنظیم کنید

  6. مطابقات را در یک آرایه دو بعدی جستجو کنید

  7. برای پاک کردن و پر کردن مجدد تابلوی ما، تماس های بازگشتی را مدیریت کنید

  8. افزودن جلوه های صوتی به رویدادهای بازی

  9. از جلوه‌های ذره‌ای برای افزودن مقداری ضربه به گرافیک ما استفاده کنید

  10. ایجاد مدیر امتیاز برای پیگیری پیشرفت بازیکن

به دموکراتیک سازی توسعه بازی بپیوندید! مهارت های Unity 3D خود را ارتقا دهید و همین امروز بازی match-3 خود را بسازید!

وقتی کلاس را کامل می‌کنید، باید یک مجموعه کامل از کد منبع را به عنوان نقطه شروع بازی پازل match-3 خود داشته باشید!



سرفصل ها و درس ها

مقدمه Intro

  • معرفی Introduction

  • پیش نیازها Prerequisites

  • نحوه استفاده از این دوره How to Use this Course

  • تنظیم و قراردادهای نامگذاری Setup and Naming Conventions

  • کاربران macOS لطفاً بخوانید macOS users PLEASE READ

مکانیک بازی های پایه Basic Game Mechanics

  • هیئت بازی The Game Board

  • راه اندازی دوربین Camera Setup

  • کاشی Tiles

  • قطعات بازی Game Pieces

  • GamePiece Movement GamePiece Movement

  • درون یابی Interpolation

  • ورودی ماوس Mouse Input

  • تعویض GamePieces Switching GamePieces

  • پیدا کردن مسابقات Finding Matches

  • مسابقات افقی و عمودی Horizontal and Vertical Matches

  • مسابقات بیشتر More Matches

  • پاک کردن GamePieces Clearing GamePieces

  • FillBoard FillBoard

  • ستون های در حال فرو ریختن Collapsing Columns

  • روال پاک کردن و جمع کردن Clear and Collapse Routine

  • تنظیمات جمع کن Collapse Adjustments

  • پر کردن مجدد تابلو Refilling the Board

گسترش گیم پلی Extending Gameplay

  • کاشی های مانع Obstacle Tiles

  • کاشی های شکستنی Breakable Tiles

  • تصحیح: BreakTileRoutine Correction: BreakTileRoutine

  • جلوه های Clear and Break Clear and Break Effects

  • مدیریت ذرات قسمت 1 Particle Management Part 1

  • مدیریت ذرات قسمت 2 Particle Management Part 2

  • شروع GamePieces Starting GamePieces

  • قطعات بمب قسمت 1 Bomb Pieces Part 1

  • قطعات بمب قسمت 2 Bomb Pieces Part 2

  • پرتاب بمب Dropping Bombs

  • روش تغییر رنگ ChangeColor Method

  • زنجیرزنی بمب Chaining Bombs

  • بمب اف ایکس Bomb FX

  • بمب های رنگی Color Bombs

  • کلکسیونی قسمت 1 Collectibles Part 1

  • کلکسیونی قسمت 2 Collectibles Part 2

  • کلکسیونی قسمت 3 Collectibles Part 3

  • مسدود کننده ها Blockers

مدیریت بازی Game Management

  • الگوی سینگلتون The Singleton pattern

  • توجه: مجردهای ماندگار Note: Persistent Singletons

  • The ScoreManager قسمت 1 The ScoreManager Part 1

  • The ScoreManager قسمت 2 The ScoreManager Part 2

  • ScreenFader ScreenFader

  • GameManager قسمت 1 The GameManager Part 1

  • GameManager قسمت 2 The GameManager Part 2

  • پنجره پیام قسمت 1 The Message Window Part 1

  • پنجره پیام قسمت 2 The Message Window Part 2

  • پنجره پیام قسمت 3 The Message Window Part 3

  • برنده شدن در بازی Winning the Game

  • The SoundManager قسمت 1 The SoundManager Part 1

  • The SoundManager قسمت 2 The SoundManager Part 2

دستگاه های موبایل Mobile Devices

  • دستگاه های تلفن همراه (iOS/Android) Mobile Devices (iOS/Android)

  • راه اندازی برای iOS Setup for iOS

  • راه اندازی برای اندروید Setup for Android

  • تنظیمات Unity Player (iOS/Android) Unity Player Settings (iOS/Android)

  • ساخت و اجرا (iOS) Build and Run (iOS)

  • ساخت و اجرا (اندروید) Build and Run (Android)

ویژگی های اضافی Additional Features

  • نظرات کد Code Comments

  • پوست اندازی مجدد Reskinning

  • WaitForBoardRoutine WaitForBoardRoutine

  • به روز رسانی هیئت مدیره Board Updates

  • BoardDeadlock قسمت 1 BoardDeadlock Part1

  • BoardDeadlock قسمت 2 BoardDeadlock Part 2

  • BoardDeadlock قسمت 3 BoardDeadlock Part 3

  • BoardShuffler قسمت 1 BoardShuffler Part 1

  • BoardShuffler قسمت 2 BoardShuffler Part 2

  • LevelGoal LevelGoal

  • LevelGoalScored LevelGoalScored

  • رابط کاربری ScoreMeter ScoreMeter UI

  • ScoreStar ScoreStar

  • امتیاز سنج ScoreMeter

  • LevelGoalTimed LevelGoalTimed

  • تایمر UI قسمت 1 Timer UI Part 1

  • تایمر UI قسمت 2 Timer UI Part 2

  • پاداش زمانی قسمت 1 Time Bonus Part 1

  • TimeBonus قسمت 2 TimeBonus Part 2

  • پاداش زمانی قسمت 3 Time Bonus Part 3

  • CollectionGoal CollectionGoal

  • هدف سطح جمع آوری شد Level Goal Collected

  • بروزرسانی روتین SwitchTiles Board SwitchTilesRoutine Update

  • CollectionGoalPanel CollectionGoalPanel

  • UImanager قسمت 1 UIManager Part 1

  • UImanager قسمت 1: تصحیح UIManager Part 1: Correction

  • UImanager قسمت 2 UIManager Part 2

  • UImanager قسمت 3 UIManager Part 3

  • تصحیح UImanager قسمت 3 UIManager Part 3 Correction

  • به روز رسانی پنجره پیام قسمت 1 Message Window Update Part 1

  • به روز رسانی پنجره پیام قسمت 2 Message Window Update Part 2

  • به روز رسانی پنجره پیام قسمت 3 Message Window Update Part 3

  • به روز رسانی پنجره پیام قسمت 4 Message Window Update Part 4

تقویت کننده ها Boosters

  • معرفی تقویت کننده ها Boosters Introduction

  • رابط کاربری تقویت کننده Booster User Interface

  • کلاس تقویت کننده قسمت 1 Booster Class Part 1

  • کلاس تقویت کننده قسمت 2 Booster Class Part 2

  • کلاس تقویتی قسمت 3 Booster Class Part 3

به روز رسانی پرسش و پاسخ Q&A Updates

  • به روز رسانی بمب رنگی Color Bomb Update

  • به روز رسانی برد Refactor Board Refactor Update

  • توجه داشته باشید در مورد پرسش و پاسخ سخنرانی NOTE ABOUT Q&A LECTURES

  • مسدود کننده های پرسش و پاسخ Q&A Blockers

  • پیکربندی سطح پرسش و پاسخ Q&A Level Configuration

  • پرسش و پاسخ: به‌روزرسانی SwitchTiles Q&A: SwitchTiles Update

  • پرسش و پاسخ: حلقه موسیقی Q&A: Looping Music

  • پرسش و پاسخ: استفاده از PlayerPrefs Q&A: PlayerPrefs Usage

  • پرسش و پاسخ: کشیدن دوربین Q&A: Camera Drag

  • پرسش و پاسخ: BoardHint Q&A: BoardHint

نمایش نظرات

آموزش بازی پازل Match-Three را در Unity بسازید
جزییات دوره
16 hours
107
Udemy (یودمی) Udemy (یودمی)
(آخرین آپدیت)
5,825
4.6 از 5
دارد
دارد
دارد
Wilmer Lin
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Wilmer Lin Wilmer Lin

هنرمند فنی و توسعه دهنده بازی