آموزش مایا 2016

Maya 2016 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: آیا نیاز به یادگیری مایا دارید؟ از اینجا شروع کنید این دوره جدیدترین ویژگی ها را در مایا 2016 پوشش می دهد ، در حالی که شما در تمام ابزارهای اصلی ، از جمله مدل سازی سه بعدی ، تکسچر ، رندر ، انیمیشن و موارد دیگر ، بنیانی محکم به شما می دهد. با یادگیری رابط کاربری و بررسی ویژگی های مایا ، با اصول انتخاب و دستکاری اشیا و سازماندهی صحنه ها شروع می شود. نویسنده George Maestri سپس شما را با مدل سازی چند ضلعی ، ایجاد و تصفیه مش ، مجسمه سازی و مدل سازی NURBS راهنمایی می کند. بعد از شروع درک مدل سازی ، جورج به شما نشان می دهد چگونه مواد را روی سطوح ایجاد کنید و به آنها بمالید - رنگ ، بافت و بازتاب را اضافه کنید. سپس او دوربین ها ، نور و جلوه های عمق میدان را در روند رندر ادغام می کند و در آخر ، نشان می دهد که چگونه با ابزار انیمیشن مایا حرکت و زندگی را به کار خود اضافه کنید.
موضوعات شامل:
  • آشنایی با رابط کاربری مایا
  • انتخاب و دستکاری اشیا
  • ایجاد سلسله مراتب و لایه ها در صحنه ها
  • ایجاد اشیا poly چند ضلعی
  • اکسترود کردن مش
  • کار با سطوح زیربخش
  • مجسمه سازی یک منظره اساسی
  • مدل سازی NURBs
  • ایجاد و استفاده از مواد و بافت ها
  • افزودن چراغ و دوربین به یک صحنه
  • افزودن عمق میدان و تاری حرکت
  • ارائه
  • متحرک سازی در مایا

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • الزامات سیستم System requirements

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

1. رابط مایا 1. The Maya Interface

  • نمای کلی رابط مایا Overview of the Maya interface

  • کار با پرونده ها و پروژه های مایا Working with files and Maya projects

  • پیکربندی منظره ها Configuring viewports

  • جهت یابی Navigation

  • با استفاده از جعبه گرم و منوهای مارک Using the hotbox and marking menus

  • سفارشی کردن رابط Customizing the interface

2. انتخاب و دستکاری اشیاء 2. Selecting and Manipulating Objects

  • انتخاب اشیاء Selecting objects

  • با استفاده از ابزار Move Using the Move tool

  • چرخش و مقیاس Rotating and scaling

  • محورهای دستکاری Manipulating pivots

  • تکثیر اشیاء Duplicating objects

  • درک جعبه کانال Understanding the Channel Box

  • همکاری با ویرایشگر Attribute Working with the Attribute Editor

  • تنظیم مجدد و تحولات انجماد Resetting and freezing transformations

  • در حال جابجایی اشیاء Snapping objects

3. سازماندهی صحنه های مایا 3. Organizing Maya Scenes

  • کار با Outliner Working with the Outliner

  • ایجاد سلسله مراتب Creating hierarchies

  • گروه بندی اشیاء Grouping objects

  • استفاده از گروه ها به عنوان محوری Using groups as pivots

  • درک Hypergraph Understanding the Hypergraph

  • پنهان کردن و نشان دادن اشیاء Hiding and showing objects

  • ایجاد لایه ها Creating layers

  • کار با ماسک انتخاب Working with selection masks

4- ایجاد مدلهای چند ضلعی 4. Creating Polygonal Models

  • تفاوت بین NURBS و چند ضلعی ها Differences between NURBS and polygons

  • ایجاد اشیاء چند ضلعی Creating polygonal objects

  • انتخاب اجزای چند ضلعی Selecting polygonal components

  • با استفاده از انتخاب نرم و بازتاب Using Soft Select and Reflection

  • مدل سازی یک درخت چند طبقه کم Modeling a low poly tree

  • ترکیب و جدا Combine and Separate

  • ابزارهای بولی Boolean tools

5. مدل سازی مش های چند ضلعی 5. Modeling Polygonal Meshes

  • تنظیم مرجع Setting up reference

  • مدل سازی در برابر مرجع Modeling against reference

  • با استفاده از ابزار Extrude Using the Extrude tools

  • با استفاده از ابزارهای Bevel Using the Bevel tools

  • کار با حلقه های لبه Working with edge loops

  • مدل سازی اشیاء متقارن Modeling symmetrical objects

  • ترکیب اجزاء و جوش هدف Merging components and target weld

  • هندسه آینه کاری Mirroring geometry

  • در طول مسیر اکسترود می شود Extruding along a path

  • با استفاده از ابزار Polygon Bridge Using the Polygon Bridge tool

6. پالایش مشهای چند ضلعی 6. Refining Polygonal Meshes

  • با استفاده از جعبه ابزار مدل سازی Using the Modeling Toolkit

  • کار با سطوح فرعی Working with subdivision surfaces

  • ایجاد چین و چروک در سطوح صاف Creating creases in smooth surfaces

  • صاف کردن مدل ها و مدیریت جزئیات Smoothing models and managing detail

  • با استفاده از Edge Flow برای صاف کردن هندسه Using Edge Flow to smooth geometry

  • مدل سازی با تغییر شکل غیرخطی Modeling with nonlinear deformers

  • مدل سازی با مشبک Modeling with lattices

  • مدیریت تاریخچه شی Managing object history

7. مجسمه سازی مجسمه 7. Sculpting Meshes

  • درک رابط برس Understanding the brush interface

  • مجسمه سازی از یک منظره اساسی Sculpting a basic landscape

8. تکنیک های مدل سازی NURBS 8. NURBS Modeling Techniques

  • معرفی مدل سازی و ویرایش NURBS Introducing NURBS modeling and editing

  • NURBS اولیه NURBS primitives

  • با استفاده از ابزار منحنی NURBS Using the NURBS curve tools

  • ایجاد سطوح شعاعی با Revolve Creating radial surfaces with Revolve

  • با استفاده از انبار NURBS Using NURBS loft

  • باز و بسته شدن منحنی ها و سطوح Opening and closing curves and surfaces

  • ایجاد اشکال با NURBS مسطح Creating shapes with NURBS planar

  • با استفاده از NURBS اکسترود Using NURBS extrude

9. اصلاح مدلهای NURBS 9. Refining NURBS Models

  • استفاده از ایزوپارم ها برای تصفیه سطوح NURBS Using isoparms to refine NURBS surfaces

  • استخراج منحنی های NURBS از سطوح Extracting NURBS curves from surfaces

  • ایجاد منحنی روی یک سطح Creating curves on a surface

  • ایجاد منحنی روی سطوح Projecting curves on surfaces

  • پیرایش سطوح NURBS Trimming NURBS surfaces

  • تبدیل NURBS به چند ضلعی Converting NURBS to polygons

10. ایجاد مواد 10. Creating Materials

  • بررسی اجمالی از ارائه مایا Overview of Maya rendering

  • شناخت انواع اولیه سایه بان Understanding the basic shader types

  • ایجاد و استفاده از نقشه ها Creating and applying maps

  • استفاده از bitmaps به عنوان بافت Using bitmaps as texture

  • کار با پنجره Hypershade Working with the Hypershade window

  • ایجاد مواد در پنجره Hypershade Creating materials in the Hypershade window

  • با استفاده از مواد رمپ Using the Ramp material

  • با استفاده از نقشه برداری جابجایی و دست انداز Using displacement and bump mapping

  • مواد اشعه ذهنی mental ray materials

11- استفاده از مواد و بافت ها 11. Applying Materials and Textures

  • اعمال چندین ماده در اشیاء چند ضلعی Applying multiple materials to polygonal objects

  • نقشه برداری UV اولیه برای اشیاء چند ضلعی Basic UV mapping for polygonal objects

  • استفاده از پیش بینی های استوانه ای بر روی چند ضلعی ها Using cylindrical projections on polygons

  • درک ویرایشگر UV Understanding the UV Editor

  • نقشه برداری اشیاء در ویرایشگر UV Mapping objects in the UV Editor

  • پیش بینی بافت در سطوح NURBS Projecting textures on NURBS surfaces

  • نقاشی سه بعدی 3D painting

12. ارائه در مایا 12. Rendering in Maya

  • منوی تنظیمات ارائه دهید Render Settings menu

  • انواع چراغ ها و انواع روشنایی در مایا Lights and lighting types in Maya

  • ایجاد سایه ها Creating shadows

  • استفاده از افتادگی برای روشنایی واقعی Using falloff for realistic lighting

  • درک اصول دوربین Understanding the basics of cameras

  • اضافه کردن عمق میدان Adding depth of field

  • با استفاده از تاری حرکت Using Motion Blur

  • بازتاب و انکسارهای Raytracing Raytracing reflections and refractions

  • استفاده از روشنایی غیرمستقیم برای سایه های نرم تر Using indirect lighting for softer shadows

  • ایجاد نورپردازی مبتنی بر تصویر Creating image-based lighting

  • رندر دسته ای Batch rendering

13. انیمیشن در مایا 13. Animating in Maya

  • درک رابط انیمیشن Understanding the animation interface

  • متحرک کردن اشیاء با استفاده از Set Key Animating objects using Set Key

  • تغییر کلیدها در ویرایشگر نمودار Modifying keys in the Graph Editor

  • کلیدهای تغییر یافته در صفحه Dope Modifying keys in the Dope Sheet

  • ایجاد کلیدهای خرابی Creating breakdown keys

  • انیمیشن Ghosting Ghosting animation

  • با استفاده از ابزار Grease Pencil Using the Grease Pencil tool

  • متحرک اشیاء در امتداد مسیرهای اسپاین Animating objects along spline paths

  • پخش انیمیشن با استفاده از Playblast Animation playback using Playblast

  • ایجاد چرخه انیمیشن Creating animation cycles

  • اضافه کردن صدا به انیمیشن ها Adding sound to animations

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

آموزش مایا 2016
جزییات دوره
7h 39m
106
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
656,359
- از 5
ندارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

George Maestri George Maestri

کارگردان و تهیه کننده انیمیشن جورج مائستری کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است. مشتریان او شامل دیزنی و کمدی مرکزی هستند.

جورج مائستری یک کارگردان و تهیه کننده انیمیشن است که در لس آنجلس مستقر است. او تعدادی کتاب درباره انیمیشن شخصیت های سه بعدی نوشته است ، از جمله انیمیشن شخصیت های دیجیتال (جدید سواران) و مایا با یک نگاه (کتاب های Sybex). اعتبار وی شامل کار در استودیوهایی مانند Nickelodeon ، Disney ، Warner Brothers و Comedy Central است.