آموزش بلندر: نکات ، ترفندها و تکنیک ها

Blender: Tips, Tricks and Techniques

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: مخلوط کن از ویژگی های اساسی و افزودنی های متنوعی برای ایجاد سه بعدی برخوردار است. در این مجموعه هفتگی ، بیاموزید که چگونه از این ابزار بهتر استفاده کنید - و با برخی از ویژگی هایی که ممکن است هنوز در مورد آنها نشنیده اید کار کنید. با David Andrade همراه باشید زیرا او موضوعات مختلفی را شامل می شود ، از جمله شبیه سازی های مفید Blender ، به روزرسانی Blender مانند Shader BSDF Principled و تکنیک های انیمیشن. هر چهارشنبه برای یک ترفند جدید در بلندر برای افزایش روند تولید رسانه خود تنظیم کنید.

توجه: از آنجا که این یک مجموعه در حال انجام است ، بینندگان گواهی پایان کار دریافت نمی کنند.

سرفصل ها و درس ها

جدید این هفته New This Week

  • ترفندهای رنگ آمیزی Vertex Pencil Vertex Grease Pencil Vertex Paint tricks

خوش آمدی Welcome

  • سریال خوش آمدید Series welcome

مخلوط کن: نکات ، ترفندها و تکنیک ها Blender: Tips, Tricks, & Techniques

  • تنظیمات و افزودنیهای بلندر دستی Handy Blender settings and add-ons

  • گردش کار PBR برای بلندر PBR workflow for Blender

  • آن را روی آتش روشن کنید! Light it on fire!

  • Filmic و HDR در مخلوط کن Filmic and HDR in Blender

  • نکات و ترفندهای انیمیشن سریع Quick animation tips and tricks

  • ردیابی دوربین مانند یک حرفه ای Camera tracking like a pro

  • مواد و Multiscatter GGX Materials and Multiscatter GGX

  • با پویایی همه چیز را نابود کنید Destroy everything with dynamics

  • با تنظیمات خوب رندر کرم شب تاب را بکشید Kill fireflies with good render settings

  • با Rigify یک شخصیت را ریگ کنید Rig a character with Rigify

  • ابر درست کنیم! Let's make clouds!

  • ترفندهای سریع آهنگسازی Quick compositing tricks

  • با استفاده از Shape Key ها دهان خود را محکم کنید Rig a mouth using Shape Keys

  • تورنادوی آتشین را آتش بزنید Ignite a fiery tornado

  • یک دکل عمیق چشم An in-depth eye rig

  • DupliFaces DupliFaces

  • ارتشهای ذره ای Particle armies

  • بگذارید چمن درست کنیم Let's make grass

  • باران را باران کن Make it rain

  • شبیه سازی پارچه: پرچم گذاری Cloth simulation: Flag

  • یک اقیانوس سریع A quick ocean

  • نقاشی پویا Dynamic painting

  • UV مانند یک حرفه ای UV like a pro

  • ترفندهای دوربین Camera tricks

  • کوچک کردن زندگی خود را بپیچید Shrink wrap your life

  • جلب توجه و جبران Alembics and offsets

  • با ابزارهای مدل سازی کار کنید Work with modeling tools

  • داده های یتیم Orphan data

  • از افزودنی Mesh Edit Tools استفاده کنید Use the Mesh Edit Tools add-on

  • مجسمه سازی در بلندر Sculpting in Blender

  • مشبک Lattices

  • چاپ سه بعدی 3D printing

  • افزودنیهای جدید Dynamic Sky New add-ons for Dynamic Sky

  • سحر و جادو UV Magic UV

  • تصاویر را به عنوان هواپیما وارد کنید Import Images as Planes

  • پیش بینی در دوربین Projections in camera

  • نحوه انتقال اطلاعات How to data transfer

  • UV بدون UV UV without UVs

  • با مداد گریس کار کنید Work with the Grease Pencil

  • گره های رنگی تصادفی Random color nodes

  • بافت کاشی Tile textures

  • بافت کف چوب Wood floor textures

  • گره های مسیر نور برای ارائه Light path nodes for rendering

  • میزان انتشار برای ارائه سریع Emission volumes for quick rendering

  • اشاره به چرخه Pointiness in cycles

  • نقشه برداری جعبه در چرخه Box mapping in cycles

  • با Remap حافظه را در مخلوط کن ذخیره کنید Save memory in Blender with Remap

  • تمیز کردن سریع مش با حل کردن Quick mesh cleanup with Dissolve

  • واگرد سابقه Undo History

  • تمیز کردن سریع مش با Decimate Quick mesh cleanup with Decimate

  • تشکیل مه و غبار Forming fog and mist

  • خطوط خیرگی ایجاد کنید Create glare streaks

  • پرتوهای نوری ایجاد کنید Create rays of light

  • هندسه مفید با Archimesh Useful geometry with Archimesh

  • روی یک شی پیچک یا خزه رشد کنید Grow ivy or moss on an object

  • برای ستون ها یک اثر پیچشی ایجاد کنید Create a twist effect for columns

  • ابزار انتخاب منحصر به فرد Unique selection tools

  • حلقه های لبه پل Bridge edge loops

  • داخل مخلوط کن اندازه گیری کنید Take measurements inside of Blender

  • اشیا hidden اضافی پنهان در مخلوط کن Extra hidden objects in Blender

  • هندسه را با ماسک پنهان کنید Hide geometry with masks

  • بریدگی ایجاد کنید Create cutouts

  • یک روش بهتر برای پر کردن مش A better way to fill in a mesh

  • یک شی متن سه بعدی ایجاد کنید Create a 3D text object

  • رندرها را با denoising تمیز کنید Clean up renders with denoising

  • تست های رندر سریع با اضافه کردن Quick render tests with overrides

  • مایعات سریع Quick Fluid

  • AO را ساده کنید Simplify AO

  • افزودنیها: منوی زمینه پویا Add-ons: Dynamic Context Menu

  • پایتون: تغییر نام سریع Python: Quick renaming

  • Python: مبدا را روی چندین شی تنظیم کنید Python: Set origin on multiple objects

  • دوربین های متحرک: چرخش Animating cameras: Turnaround

  • دوربین های متحرک: دنبال اشیا Animating cameras: Following objects

  • استفاده از محدودیت های متعدد در یک شی Using multiple constraints on one object

  • سرگرم کننده با محدودیت: آسانسور و محوری Fun with constraints: Elevator and Pivot

  • جعل صورت با Rigify Face rigging with Rigify

  • درخت سازی سریع Quick tree making

  • سکته های سریع در سبک آزاد و جوش Quick strokes in freestyle and line boil

  • خطوط پیشرفته سبک آزاد Advanced freestyle lines

  • سایه کاری کارتون به صورت چرخه Cartoon shading in cycles

  • انیمیشن سریع با توابع Quick animation with functions

  • Python: رنگ نمای نمایش را تنظیم کنید Python: Set viewport color

  • مدل سازی مو با استفاده از Curves Modeling hair using Curves

  • ساختن خز سریع Making quick fur

  • با استفاده از گره BSDF مو Using the Hair BSDF node

  • ایجاد آتش از گره ها Making fire out of nodes

  • ترکیب چندین نقشه UV Combining multiple UV maps

  • گردش کار: چرا باید پیوند دهید Workflows: Why you should link

  • گردش کار: تقلب با قفس مش Workflows: Rigging with a mesh cage

  • گردش کار: استفاده از ویرایشگر NLA Workflows: Using NLA Editor

  • گردش کار: به اشتراک گذاری انیمیشن Workflows: Sharing animation

  • پرداختن به صحنه های متراکم ، قسمت 1: گروه ها و لایه ها Dealing with a dense scenes, part 1: Groups and layers

  • پرداختن به صحنه های متراکم ، قسمت 2: پس زمینه صحنه Dealing with a dense scenes, part 2: Scene background

  • برخورد با صحنه های متراکم ، قسمت 3: ماسک شناسنامه Dealing with a dense scenes, part 3: ID mask

  • پرداختن به صحنه های متراکم ، قسمت 4: رمزنگاری ها Dealing with a dense scenes, part 4: Cryptomattes

  • مدل سازی: Quick Bend ، Solidify و Fatten Modeling: Quick Bend, Solidify, and Fatten

  • تقلب: قالب سازی و اصلاح شخصیت تقلبی شما Rigging: Molding and fixing your rigged character

  • مواد چرخه مختلف را به صورت پویا رنگ آمیزی کنید Dynamically paint different cycle materials

  • ایجاد و پاک کردن یک ظرف غذا با فیزیک Create and clean a mess with physics

  • با ذرات یک ظرف غذا ایجاد کنید و تمیز کنید Create and clean a mess with particles

  • ایجاد ذرات در امتداد منحنی Creating particles along a curve

  • مدل سازی: با مخلوط کن شاداب می شود Modeling: Remeshing with Blender

  • مدل سازی: با مش های فوری دوباره شسته می شود Modeling: Remeshing with instant meshes

  • گروه ها اکنون مجموعه هستند Groups are now collections

  • رانندگی با ابزارهای جدید Drivers Driving animation with the new Drivers tools

  • استخوان نسبی برای تقلب سریعتر Bone Relative for faster rigging

  • پرش بزرگ: به Blender 2.8 خوش آمدید The big jump: Welcome to Blender 2.8

  • همه چیز در مخلوط کن 2.8 کجاست ؟! Where is everything in Blender 2.8?!

  • پاک کننده تر و نرم تر نرمال Cleaner bevel and hardening normals

  • اصلاح کننده جدید Weighted Normal The new Weighted Normal modifier

  • هموار کردن آن با نرمال عادی Smoothing it out with custom normals

  • تجزیه و تحلیل مش برای چاپگرهای سه بعدی Mesh analysis for 3D printers

  • تقسیم زیبایی Subdividing beautifully

  • مدل سازی: فتوگرامتری با مش مش Modeling: Photogrammetry with Meshroom

  • مشاهده لایه ها و پوشاندن اشیا your خود View layers and masking your objects

  • یک ترفند ساده برای رندر سریعتر One simple trick to rendering faster

  • نمایش سریع نمایش در Blender 2.8 Quick viewport renders in Blender 2.8

  • EEVEE برای مبتدیان: مواد EEVEE for beginners: Materials

  • EEVEE برای مبتدیان: نور و سایه EEVEE for beginners: Light and shadow

  • EEVEE برای مبتدیان: عمق زمینه EEVEE for beginners: Depth of field

  • EEVEE برای مبتدیان: جلد EEVEE for beginners: Volumes

  • EEVEE برای مبتدیان: تاری حرکت EEVEE for beginners: Motion blur

  • EEVEE برای مبتدیان: سایه زدن Toon با Shader به RGB EEVEE for beginners: Toon shading with Shader to RGB

  • EEVEE برای مبتدیان: کاوشگرهای روشنایی ناخواسته EEVEE for Beginners: Indirection lighting probes

  • EEVEE برای مبتدیان: بازتاب ها EEVEE for Beginners: Reflections

  • EEVEE برای مبتدیان: مو EEVEE for Beginners: Hair

  • انیمیشن Blender 2.8: مجموعه کلیدها Blender 2.8 animation: Keying sets

  • انیمیشن Blender 2.8: دلتا تغییر شکل می دهد Blender 2.8 animation: Delta transforms

  • Blender physics 101: پویایی مو Blender physics 101: Hair dynamics

  • فیزیک بلندر 101: کودکان مو Blender physics 101: Hair children

  • Blender Physics 101: موها و نمونه های ذرات Blender physics 101: Hairs and particle instances

  • Blender physics 101: دینامیک بدن نرم Blender physics 101: Soft body dynamics

  • Blender physics 101: ترکیب مو و بدن نرم Blender physics 101: Combining hair and soft body

  • Blender physics 101: سلام بر روی دود Blender physics 101: Hi-res smoke

  • Blender physics 101: گلوله های آتشین Blender physics 101: Fireballs

  • فیزیک بلندر 101: دود و نیرو Blender physics 101: Smoke and forces

  • Blender physics 101: سرعت ارائه سریعتر Blender physics 101: Rendering volumes faster

  • فیزیک بلندر 101: دود ذرات Blender physics 101: Particle smoke

  • فیزیک بلندر 101: جادوی دود Blender physics 101: Smoke magic

  • نکته سریع: هواپیمای کلیپ Quick tip: Clipping plane

  • Intel Open Image Denoise برای زیبا و سریعتر ساخت تصاویر Intel Open Image Denoise to make images pretty and faster

  • بهبود UI در مخلوط کن 2.81 و 2.82 UI improvements in Blender 2.81 and 2.82

  • کتابخانه لغو می کند Library Overrides

  • بیایید بالن بسازیم: شبیه سازی پارچه با فشار هوا Let’s make balloons: Cloth simulation with air pressure

  • Mantaflow: شبیه سازی جدید مایعات از نظر فیزیکی Mantaflow: New physically based fluid simulation

  • شبیه سازی دود و آتش با Mantaflow Smoke and fire simulations with Mantaflow

  • راهنماهای Mantaflow Mantaflow guides

  • به روز رسانی پیشرفته گره های Cycles Advanced Cycles nodes updates

  • مخلوط کن و UDIM Blender and UDIM

  • ابزار جدید مجسمه سازی در بلندر New sculpting tools in Blender

  • مجسمه های شاداب در مخلوط کن Remeshing sculpts in Blender

  • با Multires سطح اشیا detail جزئیات ایجاد کنید Create levels of detail objects with Multires

  • موقعیت واقعی خورشید در مخلوط کن Actual sun positions in Blender

  • شفافیت همپوشانی خود را برطرف کنید Fix self-overlapping transparency

  • تنظیمات مفید جدید مخلوط کن New helpful Blender preferences

  • Blender 2.83 و واقعیت مجازی Blender 2.83 and virtual reality

  • نمونه گیری تطبیقی در Blender 2.83 Adaptive sampling in Blender 2.83

  • به روزرسانی های موج و سر و صدا در Blender 2.83 Wave and noise texture updates in Blender 2.83

  • ترفند سرعت بخشیدن به حجم Volume rendering speed-up trick

  • اشیا را با محدودیت به روز شده کودک پیوست کنید Attach objects with updated Child Of constraint

  • برس مجسمه سازی جدید: برس پارچه ای New sculpting brush: The Cloth brush

  • به سرعت با Face Sets مجسمه سازی را سازماندهی کنید Quickly organize sculpture with Face Sets

  • کلیدهای ویرایشگر نمودار را با Decimate ساده کنید Simplify Graph Editor keys with Decimate

  • بافت های پیش بینی شده با چراغ Projected textures with lights

  • ابزار جدید Unreal Engine برای بلندر New Unreal Engine tools for Blender

  • چگونه OpenVDB حجم مخلوط کن را بهبود می بخشد How OpenVDB improves Blender volumes

  • UV ها را با Blender 2.90 به طور خودکار گسترش دهید Expand UVs automatically with Blender 2.90

  • New Transform Fill برای مداد گریس New Transform Fill for Grease Pencil

نمایش نظرات

آموزش بلندر: نکات ، ترفندها و تکنیک ها
جزییات دوره
19h
170
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
99,396
- از 5
ندارد
دارد
دارد
David Andrade
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

David Andrade David Andrade

انیماتور برنده جایزه و توازن تئوری استودیو دیوید آندریا یک انیمیشن برنده جایزه برای انیمیشن، جلوه های بصری و صنایع بازی است.

او در فیلم هایی مانند R.I.P.D. کار کرده است. و پرسی جکسون، بازی هایی مانند ترانسفورماتور، و حتی Ray Clovis سری متحرک را پوشش می دهد. او یک دونده فعال است، هنرمند رزمی کونگ فو سابق کونگ فو، و دوست دارد در غواصی های طولانی از دست رفته (و داستان های زیادی را برای گفتن دارد). او فارغ التحصیل دانشگاه تامپا است و فارغ التحصیل کلاس های افتتاحیه ی انیمیشن است. در سال 2013، او Cofounded به عنوان یک خروجی برای انیماتورها در سراسر جهان برای همکاری در داستان های بزرگ است.