لطفا جهت اطلاع از آخرین دوره ها و اخبار سایت در
کانال تلگرام
عضو شوید.
آموزش مبانی OpenGL و GLSL با C++ (دوره عملی) [ویدئو]
OpenGL and GLSL Fundamentals with C++ (practical course) [Video]
نکته:
آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:
این دوره برای آشنایی آسان و بصری شما با دنیای شگفت انگیز گرافیک کامپیوتری (با استفاده از OpenGL، GLSL و C ++) طراحی شده است. در واقع، تسلط بر این دوره بسیار آسان است، زیرا عملی، بصری و به خوبی نشان داده شده است، تا به شما کمک کند شهود بصری خود را در مورد مدل های برنامه نویسی سه بعدی توسعه دهید (من چند تصویر و تجسم زیبا ایجاد کردم - فقط برای اینکه به شما نشان دهم که چگونه کارها چگونه است. کار زیر کاپوت). این دوره به شما کمک می کند تا مدل های ذهنی مناسبی از مفاهیم و فرآیندهای اساسی OpenGL و ریاضیات سه بعدی بسازید (زیرا آنها دشوار هستند). جلسات برنامه نویسی زنده وجود دارد و شما به کد منبع برای هر درس دسترسی کامل دارید.
این دوره تمام موضوعات مهم OpenGL مدرن را پوشش می دهد، مانند:
- هندسه، و بافرها، VBOها و VAOها
- تبدیل ها و پشته های ماتریسی
- شیدرها و GLSL،
- برخی از هنرهای رویه ای (و تصاویر ایجاد شده توسط سایه زن GLSL)
- بافت و نورپردازی
همه فایلهای کد در https://github.com/PacktPublishing/OpenGL-and-GLSL-Fundamentals-with-C-a-practical-course- قرار میگیرند • OpenGL و GLSL را یاد بگیرید
• خط لوله و شیدرهای رندر مدرن را کاوش کنید
• داده های راس را به بافرها (VBO) تغذیه کنید و قالب های بافر را تنظیم کنید
• با شیدرها و GLSL بازی کنید
• گرافیک کامپیوتری رویه ای و سرگرم کننده بسازید
• تبدیل های سه بعدی را بیاموزید: چرخش، مقیاس، و طرح ریزی پرسپکتیو
• بارگذاری و کشیدن بافت ها (اسپریت)
• Render 3D geometry این دوره برای دانشجویان گرافیک کامپیوتری، توسعه دهندگان بازی OpenGL، علاقه مندان به گرافیک کامپیوتری و توسعه دهندگان بازی است. کد منبع مربوطه نیز گنجانده شده است. • OpenGL و GLSL را بیاموزید * • گرافیک کامپیوتری رویه ای را بیاموزید و لذت ببرید.
سرفصل ها و درس ها
مبانی OpenGL
OpenGL basics
گرافیک کامپیوتری 101 و معرفی دوره
Computer graphics 101 and course introduction
مقدمه ای بر OpenGL API
Intro to the OpenGL API
راه اندازی MacOS کتابخانه کمکی GLFW
MacOS setup of the GLFW helper library
راه اندازی ویندوز کتابخانه کمکی GLFW
Windows setup of the GLFW helper library
راه اندازی اولیه برنامه GLFW و OpenGL
Basic GLFW & OpenGL app setup
رندر و هندسه
Rendering and geometry
رسم دایره به صورت رویه ای
Drawing a circle procedurally
چرخش نقطه دو بعدی
2D point rotation
بیشتر در مورد تبدیل های دو بعدی
More on 2D transformations
پشته ماتریس
Stack of matrices
Shaders و GLSL
Shaders and GLSL
معرفی شیدرها
Intro to shaders
خط لوله رندر و شیدرها
The rendering pipeline and shaders
GLSL، ویژگی های سایه زن و VBOهای هندسی
GLSL, shaders attributes and geometry VBOs
چندین VBO و هندسه، جهت سیم پیچ و غیره
Multiple VBOs and geometry, winding directions, etc
اشیاء آرایه راس (VAO) و بافرهای RAM
Vertex array objects (VAOs) and RAM buffers
گرافیک رویه ای در داخل شیدرها
Procedural graphics inside the shaders
امتیاز: مختصات همگن
Bonus: homogenous coordinates
بافت ها
Textures
رسم مستطیل بافت دار (اسپرایت)
Drawing a textured rectangle (sprite)
بارگیری یک بافت از فایل BMP
Loading a texture from the BMP file
رندر سه بعدی
3D rendering
چرخاندن مکعب
Rotating the Cube
افزودن کتابخانه ریاضی GLM
Adding the GLM math library
Packtpub یک ناشر دیجیتالی کتابها و منابع آموزشی در زمینه فناوری اطلاعات و توسعه نرمافزار است. این شرکت از سال 2004 فعالیت خود را آغاز کرده و به تولید و انتشار کتابها، ویدیوها و دورههای آموزشی میپردازد که به توسعهدهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات کمک میکند تا مهارتهای خود را ارتقا دهند. منابع آموزشی Packtpub موضوعات متنوعی از جمله برنامهنویسی، توسعه وب، دادهکاوی، امنیت سایبری و هوش مصنوعی را پوشش میدهد. محتوای این منابع به صورت کاربردی و بهروز ارائه میشود تا کاربران بتوانند دانش و تواناییهای لازم برای موفقیت در پروژههای عملی و حرفهای خود را کسب کنند.
سرگی کراوچنکو
او یک توسعهدهنده حرفهای بازی C++ (OpenGL، Cocos2d-x) برای iOS و Android با بیش از 5 سال تجربه، تمرکز بر بازیهای موبایل و برنامههای رابط کاربری (UIKit، Objective C) است. او دارای بیش از 10 سال تجربه فناوری اطلاعات در توسعه حرفه ای است (از سال 2002 به صنعت پیوست) و برخی از مهارت های تکمیلی او برنامه نویسی PHP و MySQL و مهارت های طراحی گرافیکی است (Adobe Photoshop، Illustrator، طراحی UI/UX، طراحی UI برای وب). و موبایل). او عاشق ساختن پروژه ها با روح است. او از C++/STL/Cocos2d-x/OpenGL ES 2.0 و Objective-C/UIKit برای ایجاد بازی ها و برنامه های تلفن همراه استفاده می کند. او برنامه هایی با ویژگی های غنی، چند رشته ای، اتصال باطن شبکه توسعه می دهد.
نمایش نظرات