3ds Max 2018 آموزش

3ds Max 2018 Essential Training

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: 3ds Max بیشتر به دلیل مدل سازی و ارائه ابزار شناخته شده است. این نقاط قوت در معماری ، ساخت ، بازی سازی ، طراحی صنعتی و موشن گرافیک به چشم می خورند. ده ها ویژگی و تکنیک برای تسلط وجود دارد ، از مجسمه سازی و بافت تا نور و رندر. این دوره 3ds Max را از ابتدا تحت پوشش قرار می دهد ، و نمای کلی از کل بسته و همچنین مهارت های اساسی را که هنرمندان 3D برای ایجاد مدل ها و انیمیشن های حرفه ای نیاز دارند ، فراهم می کند.

بیاموزید که چگونه از رابط 3ds Max استفاده کنید و آن را متناسب با خط تولید خود تنظیم کنید. نحوه مدلسازی اشیا different مختلف را با استفاده از splines ، NURBS ، چند ضلعی ها ، سطوح تقسیم و ابزارهایی مانند Paint Deform کشف کنید. سپس ، چگونگی ساخت سلسله مراتب ، افزودن دوربین و چراغ به یک صحنه و متحرک سازی با فریم های کلیدی را بیاموزید. نویسنده آرون اف راس همچنین نگاهی عمیق به نقشه برداری از مواد و بافت و همچنین گزینه های ارائه می دهد ، از جمله مقدمه ای بر آرنولد ، ارائه دهنده تولید جدید.
موضوعات شامل:
  • سفارشی سازی و پیکربندی رابط
  • انتخاب ، تکثیر و ویرایش اشیا
  • کار با اشیا sub فرعی در پشته اصلاح کننده
  • انجام مدل سازی سطح چند ضلعی و زیربخش
  • مدل سازی و مجسمه سازی Freeform
  • مدل سازی با splines و NURBS
  • پیوند دادن اشیا in در سلسله مراتب
  • عکس های کادر بندی شده با دوربین
  • ایجاد و ویرایش کلیدهای فریم
  • کنترل نورها و سایه ها
  • مصالح ساختمانی
  • نگاشت بافتها
  • توالی رندر

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • نحوه استفاده از پرونده های تمرینی How to use the exercise files

1. شروع کار 1. Getting Started

  • انتخاب یک فضای کاری Choosing a workspace

  • رابط کاربر و پیش فرض ها را سفارشی کنید Customize user Interface and defaults

  • تنظیم تنظیمات برگزیده Setting preferences

  • با استفاده از پوشه های پروژه Using project folders

2. 3ds حداکثر رابط 2. 3ds Max Interface

  • آشنایی با رابط Getting familiar with the interface

  • با استفاده از پانل های ایجاد و اصلاح Using the Create and Modify panels

  • پیمایش در منظره ها Navigating in viewports

  • تبدیل اشیاء با Move و Rotate Transforming objects with Move and Rotate

  • با استفاده از کلیدهای میانبر Using hotkeys

  • مشخص کردن واحدهای نمایشگر Specifying display units

  • تعیین واحدهای سیستم Specifying system units

  • تعیین شبکه خانگی Defining the Home Grid

  • انتخاب حالت های سایه زنی Choosing shading modes

  • پیکربندی منظره ها Configuring viewports

  • سفارشی کردن رنگ ها Customizing colors

  • سفارشی کردن کلیدهای میانبر Customizing hotkeys

3. دستکاری اشیاء 3. Manipulating Objects

  • انتخاب یک سیستم مختصات Choosing a coordinate system

  • انتخاب یک مرکز تبدیل Choosing a transform center

  • تکثیر اشیاء با Array Duplicating objects with Array

  • تکثیر اشیاء با کلون Duplicating objects with Clone

  • با استفاده از انتخاب ایزوله و انتخاب قفل Using Isolate Selection and Lock Selection

  • همکاری با Scene Explorer Working with the Scene Explorer

  • انتخاب با پنجره / عبور Selecting with Window/Crossing

  • جمع آوری اشیاء در گروه ها Collecting objects in Groups

4- با استفاده از Modified Stack 4. Using the Modifier Stack

  • درک سطح جزئیات Understanding level of detail

  • حرکت یک نقطه محوری Moving a pivot point

  • انتخاب اشیاء فرعی Selecting sub-objects

  • ساختن یک پشته اصلاح کننده Building a modifier stack

  • درک وابستگی توپولوژی Understanding topology dependence

  • با استفاده از یک اصلاح کننده انتخاب صدا Using a Volume Select modifier

  • پاک کردن انتخاب در پشته Clearing a selection in the stack

  • جمع کردن پشته اصلاح کننده Collapsing the modifier stack

5- مدل سازی اسپلین 5. Spline Modeling

  • ایجاد یک خط Creating a line

  • ویرایش انواع vertex Editing vertex types

  • چرخش یک سطح با اصلاح کننده تراش Revolving a surface with a Lathe modifier

  • ویرایش Splines Editing Splines

  • تنظیم سطح جزئیات با Interpolation Adjusting level of detail with Interpolation

  • درک NURBS Understanding NURBS

  • وارد کردن مسیرهای Illustrator به 3ds Max Importing Illustrator paths to 3ds Max

  • ردیف خطوط Rendering splines

  • اضافه کردن یک اصلاح کننده Bevel Adding a Bevel modifier

  • ایجاد یک TextPlus اولیه Creating a TextPlus primitive

  • Lofting با اصلاح Sweep Lofting with the Sweep modifier

6. مدل سازی چند ضلعی 6. Polygon Modeling

  • ایجاد یک صفحه تصویر Creating an image plane

  • ردیابی یک صفحه تصویر Tracing an image plane

  • ایجاد هندسه جامد با اصلاح کننده Extrude Creating solid geometry with Extrude modifier

  • اضافه کردن لبه ها با Cut Adding edges with Cut

  • تصحیح توپولوژی با QuickSlice Correcting topology with QuickSlice

  • تهیه اپراتورهای بولی Preparing Boolean operands

  • برش با Booleans Cutting with Booleans

  • ایجاد درب و پنجره Creating doors and windows

7. ویرایش چند ضلعی Sub-Object 7. Sub-Object Polygon Editing

  • محدود کردن تبدیلهای فرعی Constraining sub-object transforms

  • جزئیات با چمفر Detailing with Chamfer

  • شاخه با Extrude Branching with Extrude

  • هندسه ساده با حذف Simplifying geometry with Remove

  • راسهای جوشکاری Welding vertices

8- مدل سازی سطح زیربخش 8. Subdivision Surface Modeling

  • درک سطوح زیربخش Understanding subdivision surfaces

  • آماده سازی برای سطوح فرعی Preparing for subdivision surfaces

  • اضافه کردن اصلاح کننده OpenSubDiv Adding the OpenSubDiv modifier

  • شکل دادن به ابزارهای قابل ویرایش پلی ریبون Shaping with Editable Poly Ribbon tools

  • واحدهای پخت Baking subdivisions

9. مدل سازی Freeform 9. Freeform Modeling

  • مجسمه سازی با تغییر شکل رنگ Sculpting with Paint Deform

  • با استفاده از برس Pform Deform Using Paint Deform brushes

  • تنظیم گزینه های رنگ Setting paint options

  • کنترل گزینه های قلم مو Controlling brush options

  • تطبیق یک شیء با دیگری Conforming one object to another

  • مجسمه سازی با Conform Transform Sculpting with Conform Transform

10. سلسله مراتب 10. Hierarchies

  • درک سلسله مراتب Understanding hierarchies

  • تبدیل نقاط محوری Transforming pivot points

  • چرخش در فضای مختصات گیمبال Rotating in Gimbal coordinate space

  • تنظیم سفارش محور چرخش Setting rotation Axis Order

  • پیوند دادن اشیاء Linking objects

  • قفل تبدیل می شود Locking transforms

  • اجتناب از مشکلات در مقیاس بندی اشیاء مرتبط Avoiding problems with scaling linked objects

11- چیدمان و مدل سازی 11. Layout and Modeling

  • صحنه های ادغام Merging scenes

  • ارجاع صحنه ها با Xref Objects Referencing scenes with Xref Objects

  • مدیریت لایه های نمایشگر Managing display layers

  • ایجاد یک دوربین هدف Creating a target camera

  • ایجاد یک دوربین رایگان Creating a free camera

  • قابهای ایمن را فعال کنید Enabling safe frames

  • انتخاب نسبت ابعاد در Render Setup Choosing aspect ratio in Render Setup

12. انیمیشن Keyframe 12. Keyframe Animation

  • تنظیم تنظیمات زمان Setting up Time Configuration

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت کلید اصلی Creating keyframes in Auto Key mode

  • ایجاد کلیدهای کلیدی در حالت تنظیم کلید Creating keyframes in Set Key mode

  • ویرایش انیمیشن در Timeline Editing animation in the Timeline

  • ویرایش انیمیشن در Dope Sheet Editing animation in the Dope Sheet

  • کلیدهای میانبر در عملکرد ویرایشگر منحنی Interpolating keys in the function Curve Editor

  • حرکت کلیدهای موقعیت با مسیرهای حرکت Moving position keys with Motion Paths

13. نورپردازی 13. Lighting

  • ایجاد چراغ های فتومتریک Creating photometric lights

  • کنترل کیفیت مشاهده Controlling viewport quality

  • تنظیم شدت نور و رنگ Adjusting light Intensity and color

  • تنظیم کنترل قرار گرفتن در معرض Adjusting exposure control

  • با استفاده از رندر ART Using the ART renderer

  • تنظیم شکل نور Adjusting light shape

  • تنظیم توزیع نور Adjusting light distribution

  • ایجاد آفتاب و آسمان Creating a sun and sky

  • پیش نمایش رندرها با ActiveShade Previewing renders with ActiveShade

  • با استفاده از Explorer Light Using the Light Explorer

14. مواد 14. Materials

  • با استفاده از ویرایشگر مواد کامپکت Using the Compact Material Editor

  • با استفاده از ویرایشگر Slate Material Using the Slate Material Editor

  • مدیریت مواد صحنه و شیارهای نمونه Managing scene materials and sample slots

  • تنظیم پارامترهای استاندارد مواد Adjusting standard material parameters

  • تنظیم پارامترهای ماده فیزیکی Adjusting physical material parameters

  • اختصاص چند ماده / فرعی Assigning multi/sub-object materials

15. بافت نقشه برداری 15. Mapping Textures

  • قرار دادن نقشه های رویه ای 3D Placing 3D procedural maps

  • نقشه برداری از فایل های تصویری bitmap Mapping bitmap image files

  • پیگیری دارایی های صحنه Tracking scene assets

  • پیش بینی UV با نقشه UVW Projecting UVs with UVW Map

  • با استفاده از اندازه نقشه در دنیای واقعی Using Real-World Map Size

  • نقاشی روی اشیاء با بوم Viewport Painting on objects with Viewport Canvas

16. ارائه 16. Rendering

  • انتخاب یک ارائه دهنده Choosing a renderer

  • انتخاب گزینه های ارائه فایل خروجی Choosing render output file options

  • ارائه یک انیمیشن پیش نمایش Rendering a preview animation

  • پخش توالی تصویر در RAM Player Playing image sequences in the RAM Player

  • تنظیم گزینه های رندر آرنولد Setting Arnold render options

  • ارائه دنباله تصویر Rendering an image sequence

نتیجه Conclusion

  • مراحل بعدی Next steps

نمایش نظرات

Linkedin (لینکدین)

لینکدین: شبکه اجتماعی حرفه‌ای برای ارتباط و کارآفرینی

لینکدین به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی حرفه‌ای، به میلیون‌ها افراد در سراسر جهان این امکان را می‌دهد تا ارتباط برقرار کنند، اطلاعات حرفه‌ای خود را به اشتراک بگذارند و فرصت‌های شغلی را کشف کنند. این شبکه اجتماعی به کاربران امکان می‌دهد تا رزومه حرفه‌ای خود را آپدیت کنند، با همکاران، دوستان و همکاران آینده ارتباط برقرار کنند، به انجمن‌ها و گروه‌های حرفه‌ای ملحق شوند و از مقالات و مطالب مرتبط با حوزه کاری خود بهره‌مند شوند.

لینکدین همچنین به کارفرمایان امکان می‌دهد تا به دنبال نیروهای با تجربه و مهارت مورد نیاز خود بگردند و ارتباط برقرار کنند. این شبکه حرفه‌ای به عنوان یک پلتفرم کلیدی برای بهبود دسترسی به فرصت‌های شغلی و گسترش شبکه حرفه‌ای خود، نقش مهمی را ایفا می‌کند. از این رو، لینکدین به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای کارآفرینی و توسعه حرفه‌ای در دنیای امروز مورد توجه قرار دارد.

3ds Max 2018 آموزش
جزییات دوره
10h 10m
119
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
378,327
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Aaron F. Ross
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Aaron F. Ross Aaron F. Ross

کارشناس 3 بعدی، تهیه کننده ویدئو، و معلم

آرون اف. راس یک متخصص سه بعدی، تهیه کننده ویدئو، نویسنده و معلم است.

آرون ویدیوهای انتزاعی و رایانه ایجاد می کند. انیمیشن آثار او در جشنواره‌ها و مکان‌های معتبری مانند SIGGRAPH، ISEA، Berlin Interfilm، Geneva Videoweek و Exploratorium به نمایش درآمده است. در طول سال ها او به صورت حرفه ای در نقش های مختلفی از جمله کارگردان، تدوینگر، فیلمبردار، مدل ساز کامپیوتری سه بعدی، انیماتور و طراح صدا کار کرده است. آرون در انیمیشن های سه بعدی متخصص است و سه کتاب در این زمینه نوشته یا با هم نوشته است. در سال 1999 تدریس در سطح دانشگاه را آغاز کرد و در سال 2007 شروع به تدریس دوره های توسعه حرفه ای شتاب در مایا و 3ds Max کرد. او در حال حاضر یک وب سایت آموزشی برای هنرمندان سه بعدی، digitalartsguild.com دارد. آرون دارای مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در رشته فیلم/ویدئو از موسسه هنرهای کالیفرنیا و لیسانس هنرهای زیبا از دانشکده انستیتو هنر شیکاگو است.