آموزش تئوری موسیقی جامع: قسمت 12 - غالب های ثانویه

Music Theory Comprehensive: Part 12 - Secondary Dominants

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره:

سال‌هاست که تئوری موسیقی را در کلاس درس تدریس می‌کنم. این کلاس‌های آنلاین که من دارم از همان برنامه درسی استفاده می‌کنم که سال‌ها در کلاس‌های کالج خود استفاده می‌کردم، با کسری از هزینه. من معتقدم که هر کسی می‌تواند تئوری موسیقی را بیاموزد - و هزینه آن نباید مانعی باشد.

اخیراً به دلیل کلاس‌های حضوری در دانشگاه، به عنوان یک نیمه نهایی جایزه بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی معرفی شدم. اکنون این کلاس‌ها را به صورت آنلاین در قالبی جدید می‌گذرانم تا به دانش‌آموزان بیشتری دسترسی پیدا کنم و لذت تئوری موسیقی را به آنها بدهم.

رویکرد من به تئوری موسیقی این است که حفظ را به حداقل برسانم. بیشتر این مفاهیم را می‌توانید با درک اینکه چرا آکوردها به روش‌های خاصی رفتار می‌کنند، یاد بگیرید. هنگامی که آن مفاهیم را درک کردید، می توانید هر مقیاس، کلید یا آکوردی را که وجود دارد پیدا کنید. حتی خودتان را اختراع کنید.

این کلاس یک کلاس جامع است - بخش‌های زیادی دارد که کل برنامه درسی سالانه من را طی می‌کند.

این کلاس قسمت 12 است: توالی‌ها و غالب‌های ثانویه. ترم دوم کلاس تئوری موسیقی کالج را به پایان می‌رساند (طبق سیستم معمول دانشگاهی آمریکایی برای یادگیری تئوری موسیقی).

در طول این کلاس، اگر گیر کردید، می‌توانید ویدیوها را مرور کنید یا سؤالی پست کنید، و من در سریع‌ترین زمان ممکن به آن بازخواهم گشت.

در این کلاس، موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

  • تجزیه و تحلیل باخ
  • شناسایی دنباله ها
  • سکانس های ملودیک
  • توالی هارمونیک
  • توالی های دیاتونیک و کروماتیک
  • سکانس پنجم نزولی
  • وارونگی متناوب در دنباله ها
  • سکانس پنجم صعودی
  • سکانس سوم نزولی
  • غالب های ثانویه
  • آکوردهای رنگی
  • تونیک سازی و مدولاسیون
  • آکوردهای لحن اصلی ثانویه
  • آهنگ های پیشرو به پنج
  • مقوی کردن درجات مقیاس دیگر
  • لحن پیشرو از هر چیزی
  • تجزیه و تحلیل بتهوون
  • حل و فصل موارد غالب ثانویه
  • قطعنامه های تزئین شده
  • قطعنامه های نامنظم
  • ...و خیلی، خیلی بیشتر!

فرصت دیگری برای یادگیری تئوری موسیقی به روشی جامع تر از این نخواهید داشت.

دکتر جیسون آلن یک مربی معتبر Ableton و دکترا است. در آهنگسازی و استاد صداهای الکترونیک. موسیقی او در سطح بین المللی در فیلم، رادیو، بازی های ویدیویی و صدای صنعتی و همچنین سالن کنسرت و تئاتر شنیده شده است. آلبوم سال 2015 او،  Aniscorcia،  به جدول CMJ Top200 رسید و پخش رادیویی در سراسر کشور پخش شد. در سال 2014 او به عنوان نیمه نهایی جایزه مربی موسیقی گرمی انتخاب شد.

او در حال حاضر استاد دانشگاه آگزبورگ و مدیر عامل آکادمی اسلم در مینیاپولیس است.

تمجید از کلاس های دکتر جیسون آلن:

"بدون شک بهترین توضیح و شرق استفاده ای است که می توان دریافت کرد. فضای کافی برای کاوش در اختیار شما قرار می دهد. کلاس ها به سرعت می گذرند، بنابراین می توانید در مسیر خود به سمت مهارت باشید. منتظر چه هستید. !"

"شگفت‌انگیز - به‌طور جدی دوستش داشتم! من همه دوره‌های او را گذراندم و باید بگویم که خیلی خوشحالم! چیزهای زیادی یاد گرفتم! جیسون معلم فوق‌العاده‌ای است!"

"من هرگز هیچ آموزش رسمی در موسیقی ندیده ام. تلاش برای یادگیری همه نت ها و نحوه ترجمه همه چیز یک چالش جدی بود. پس از گذراندن این کلاس، دکتر J به طور کامل موانع را از بین برد. محتوا این بود. بسیار مفید و برای من آسان بود."

"من این دوره‌ها را دوست دارم، زیرا می‌توانید بدون نیاز به صرف ساعت‌ها وقت در TMI (اطلاعات بیش از حد!) به سرعت بلند شوید و اجرا کنید.

"قبلاً ویدیوهای بسیاری دیگر را در مورد ترازو و آکورد تماشا کرده ام، با این حال، این یکی بهترین بوده است. اکنون مقیاس های کوچک و آکوردها و حتی نحوه تجزیه و تحلیل آهنگ ها را می فهمم. این واقعاً به من اعتماد به نفس داد تا شروع به تولید موسیقی کنم. چون احساس می‌کنم ساختار و دستورالعمل‌هایی برای دنبال کردن دارم. عالی!»

"روشن و آموزنده - جیسون یک سبک واضح و بدون درهم آمیختگی ارائه دارد (با طنزهای مهم) که بر جنبه های کلیدی مهم این دوره متمرکز است. برای کسانی که شروع به کار کرده اند توصیه می شود!"

"دکتر آلن دوباره این کار را با مجموعه‌های تئوری موسیقی خود انجام می‌دهد. این دوره واقعاً همه چیزهایی را که از بخش اول یاد گرفتم باز کرد و اکنون در مورد جنبه آهنگسازی موسیقی بیشتر می‌فهمم. این دوره را به شدت توصیه می‌کنم به واقعاً چشمانم را به چیزهایی باز کرد که از آنها بی خبر بودم."

"بهترین معلم تاریخ، که به شما کمک می کند تا نکات اصلی تئوری موسیقی را بدون ارائه آنچه که نمی خواهید بدانید."

ما تعدادی پروژه در این کلاس انجام خواهیم داد. فقط در کلاس دنبال کنید و از طریق این پروژه ها راهنمایی خواهید شد. در اینجا همه فایل هایی که نیاز دارید وجود دارد!

برای این پروژه کلاس، قطعه باخ را در این کلاس با استفاده از فایل امتیاز ارائه شده تجزیه و تحلیل کنید. برای انجام تجزیه و تحلیل، به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • پیشرفت وتر چیست؟
  • فرم آهنگ چگونه است؟
  • کلید چیست؟ (آکوردی خارج از کلید است؟)

سرفصل ها و درس ها

درس ها Lessons

  • پیشرو تن از پنج Leading Tone Of Five

  • قطعنامه های تزئین شده Embellished Resolutions

  • دنباله های لکه بینی Spotting Sequences

  • استماع Listening

  • قطعات بلند Long Pieces

  • SkillshareFinal LectureV2 (2) SkillshareFinalLectureV2 (2)

  • آکوردهای رنگی Chromatic Chords

  • تونیک سازی و مدولاسیون Tonicization And Modulation

  • V of vi مثال V of vi Example

  • لحن پیشرو از هر چیزی Leading Tone Of Anything

  • وارونگی و تغییرات Inversions And Variations

  • راه حل یک سوم نزولی The Solution To Descending Thirds

  • تعاریف توالی Sequence Definitions

  • ابزارهایی که برای این کلاس نیاز دارید Tools you will need for this class

  • ترم دوم تمام شد! Second Semester Is Over!

  • موقعیت یابی ریشه و اولین وارونگی متناوب Root Positing And First Inversion Alternating

  • مشکل با یک سوم نزولی The Problem With Descending Thirds

  • موقعیت ریشه دنباله پنجم نزولی Root Position Descending Fifth Sequence

  • ممنون خداحافظ! Thanks & bye!

  • توالی های دیاتونیک و کروماتیک Diatonic And Chromatic Sequences

  • توالی هارمونیک چیست؟ What Are Harmonic Sequences?

  • بعدش چی؟ What Next?

  • قطعنامه های نامنظم Irregular Resolutions

  • استثناها Exceptions

  • ثانیه های نزولی Descending Seconds

  • حرکت 2: قسمت 2 Movement 2: Part 2

  • V از هر چیزی V of Anything

  • بازگشت به باخ! Back to Bach!

  • فایل کامل MuseScore The Full MuseScore File

  • باخ: اختراع در دی مینور Bach: Invention In D Minor

  • توپ های منحنی Curveballs

  • قوانین توالی هارمونیک Harmonic Sequence Rules

  • سکانس پنجم صعودی Ascending Fifth Sequence

  • تصویر بزرگ The Big Picture

  • قوانین V/V Rules Of V/V

  • اولین وارونگی و موقعیت ریشه متناوب First Inversion And Root Position Alternating

  • سکانس های ملودیک Melodic Sequences

  • به یاد آوردن آکوردهای کاهش یافته Remembering Diminished Chords

  • حرکت 2: قسمت 1 Movement 2: Part 1

  • شناسایی توالی ها Identifying Sequences

  • نوشتن آکورد V7/V Writing V7/V Chords

  • مقدمه و بررسی اجمالی Introduction & Overview

  • مرور! Review!

نمایش نظرات

آموزش تئوری موسیقی جامع: قسمت 12 - غالب های ثانویه
جزییات دوره
3h 34m
43
Skillshare (اسکیل شیر) Skillshare (اسکیل شیر)
(آخرین آپدیت)
295
4 از 5
دارد
دارد
دارد
Jason Allen
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Allen Jason Allen

دکترا، مربی معتبر Ableton

ج. آنتونی آلن کلاه آهنگساز، تهیه کننده، ترانه سرا، مهندس، طراح صدا، دی جی، هنرمند ریمیکس، هنرمند چند رسانه ای، مجری، مخترع، و کارآفرین را بر سر داشته است. آلن یک خالق همه کاره است که تجربه پروژه های متنوع او از آثار نوشته شده برای ارکستر مینه سوتا تا قطعات ساخته شده برای فیلم، تلویزیون و رادیو را شامل می شود. آلن که یک مبتکر در زمینه عملکرد الکترونیکی است، روی مجموعه ای از کنترلرهای "دستکشی" اجرا می کند که توسط خودش طراحی، ساخته و برنامه ریزی شده است. وقتی آلن به عنوان یک هنرمند انفرادی کار نمی کند، یک همکار سریال است. وسیله اصلی همکاری او گروه Ballet Mech است که آلن یکی از سه تهیه کننده آن است.

در سال 2014، آلن یک نیمه نهایی برای بهترین مربی موسیقی سال بنیاد گرمی بود.

ج. آنتونی آلن در دانشگاه آگسبورگ در مینیاپولیس، مینه‌سوتا تدریس می‌کند و یک مدرس معتبر Ableton Live است. وی دارای مدرک دکتری در آهنگسازی، 2 مدرک کارشناسی ارشد در آهنگسازی و موسیقی الکترونیک و مدرک لیسانس در اجرای گیتار است. دکتر آلن در طول سفرهای آکادمیک خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

آلن متولد و بزرگ شده در میشیگان، با انواع مختلفی از رسانه های تعاملی از جمله صوتی، تصویری، نصب و رقص کار کرده است. کار آقای آلن در سراسر جهان تجربه شده است و به آن "مطالعه در صدا و حرکت شوم" (خورشید بالتیمور)، "توهم زا شنیداری" (رادیو عمومی مینه سوتا) و "استفاده زیبا و جذاب از فن آوری. ” (Cogapp: وبلاگ هنر و علم). در سال 2003 آلن به تیم جشنواره موسیقی و هنر الکترونیک اسپارک پیوست و تا سال 2009 دستیار کارگردان و تهیه کننده اصلی بود.