آموزش برنامه های اندروید با Kotlin: منابع، سبک ها و تم ها

Android Apps with Kotlin: Resources, Styles, and Themes

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: رابط کاربری بصری و تجربه کاربری یکپارچه اولین تاثیری است که یک برنامه بر روی کاربر می گذارد. این دوره به شما اصول نحوه استایل دادن به یک برنامه، اعمال تم ها، مدیریت منابع و مدیریت تغییرات پیکربندی با استفاده از Kotlin را می آموزد. در هسته برنامه های مدرن موبایل، دانش کاملی در مورد نحوه مدیریت منابع، سبک رابط های کاربری و اعمال آن وجود دارد. تم ها برای برنامه ها در این دوره آموزشی، برنامه های اندروید با کاتلین: منابع، سبک ها و تم ها، یاد خواهید گرفت که چگونه یک رابط کاربری بصری و تجربه کاربری یکپارچه ارائه دهید. ابتدا، یاد خواهید گرفت که چگونه سبک ها و تم هایی را در اپلیکیشن خود اعمال کنید که نشان دهنده برند شما هستند. سپس، نحوه مدیریت منابع مختلف در اندروید مانند گرافیک، متون، طرح‌بندی، پشتیبانی از زبان‌های مختلف و سازگار کردن منابع با تراکم‌های صفحه نمایش و پیکربندی‌های اندازه متعدد را بررسی خواهید کرد. در نهایت، نحوه مدیریت تغییرات پیکربندی در اندروید و ایجاد ثبات در برنامه خود را خواهید دید. هنگامی که این دوره را به پایان رساندید، دانش پایه ای در مورد مدیریت منابع، استایل نماها، اعمال تم ها و مدیریت تغییرات پیکربندی دستگاه در حین پیشرفت برای توسعه یک برنامه کاربردی تلفن همراه خواهید داشت.

سرفصل ها و درس ها

بررسی اجمالی دوره Course Overview

  • بررسی اجمالی دوره Course Overview

برنامه ریزی برنامه شما Planning Your Application

  • معرفی Introduction

  • پیش نیازها Prerequisites

  • راه اندازی اولیه پروژه Initial Project Setup

استایل دادن به نماها و طرح‌بندی‌ها Styling Views and Layouts

  • بررسی اجمالی Overview

  • منابع برنامه اندروید The Android App Resources

  • تعریف سبک ها Defining Styles

  • سبک در مقابل ظاهر متن style vs. textAppearance

  • قطعه کد: سبک دادن به یک نما Code Snippet: Styling a View

  • استفاده از وراثت برای نمای سبک: بیان مشکل Using Inheritance to Style View: Problem Statement

  • ایجاد سبک های قابل استفاده مجدد: استفاده از وراثت Creating Reusable Styles: Using Inheritance

  • ایجاد سبک‌ها برای نماها و گروه‌های نمایشی که معمولاً استفاده می‌شوند Creating Styles for Commonly Used Views and ViewGroups

  • با استفاده از Selector: StateListDrawable Using Selector: StateListDrawable

  • با استفاده از انتخابگر: ColorStateList Using Selector: ColorStateList

  • ارجاع به منابع از XML Referencing Resources from XML

  • Styles را در برنامه NoteKeeper اعمال کنید Apply Styles to NoteKeeper App

  • خلاصه Summary

سفارشی کردن ظاهر برنامه با اعمال تم Customizing App Appearance by Applying Themes

  • بررسی اجمالی Overview

  • نحوه اعمال یک تم، همراه با اهمیت آن How to Apply a Theme, Along with Its Importance

  • سفارشی کردن رنگ تم با استفاده از ویرایشگر تم Customize Theme Colors Using Theme Editor

  • انتخاب مناسب ترین نوع تم Selecting the Most Suitable Variant of the Theme

  • کاربرد سبک های گسترده Applying Styles Application Wide

  • سبک ها در مقابل مضامین: مقایسه Styles vs. Themes: Comparison

  • حفظ سازگاری با نسخه‌های پایین‌تر اندروید Maintaining Compatibility with Lower Android Versions

  • اعمال سبک‌ها و ویژگی‌های خاص نسخه Applying Version Specific Styles and Features

  • پاکسازی و خلاصه کد Code Cleanup and Summary

برخورد با منابع ارزش: محلی سازی رشته Dealing with Values Resources: String Localization

  • بررسی اجمالی Overview

  • درک بومی سازی و اهمیت آن Understanding Localization and Its Importance

  • استفاده از منابع واجد شرایط برای بومی سازی برنامه Using Resource Qualifiers to Localize the App

  • حذف رشته های کدگذاری شده Removing Hardcoded Strings

  • ایجاد دایرکتوری منابع ارزش برای مکان های مختلف Creating Values Resource Directory for Different Locales

  • تأیید برنامه Verifying the App

  • دسترسی به منبع رشته از فایل های Kotlin Access String Resource from Kotlin Files

  • اهمیت منابع پیش فرض Importance of Default Resources

  • بومی سازی منابع دیگر: گرافیک و رسانه Localizing Other Resources: Graphics and Media

  • بومی سازی برنامه NoteKeeper Localizing NoteKeeper App

  • ارائه پشتیبانی برای لوکال های راست به چپ Providing Support for Right-to-left Locales

  • خلاصه Summary

کار با منابع قابل ترسیم برای تراکم های مختلف صفحه Working with Drawable Resources for Different Screen Densities

  • بررسی اجمالی Overview

  • کاوش در منابع قابل ترسیم Exploring Drawable Resources

  • کاوش مبانی چگالی صفحه نمایش چندگانه Exploring Fundamentals of Multiple Screen Densities

  • استفاده از Drawables برای چند دستگاه تراکم صفحه نمایش Using Drawables for Multiple Screen Density Devices

  • سازگار کردن Drawable ها در تراکم های مختلف صفحه نمایش Making Drawables Compatible Across Different Screen Densities

  • رستر در مقابل وکتور قابل ترسیم Raster vs. Vector Drawable

  • با استفاده از Vector Drawable Using Vector Drawable

  • نماد راه‌انداز تطبیقی ​​و نماد راه‌انداز قدیمی Adaptive Launcher Icon and Legacy Launcher Icon

  • ایجاد آیکون های لانچر Creating Launcher Icons

  • خلاصه Summary

تطبیق با تنظیمات مختلف صفحه نمایش Adapting to Different Screen Configurations

  • بررسی اجمالی Overview

  • پشتیبانی از چند صفحه نمایش دستگاه Supporting Multiple Device Screens

  • طراحی چیدمان برای هر دو حالت پرتره و منظره Designing Layouts for Both Portrait and Landscape

  • تطبیق رابط کاربری برای تبلت ها Adapting UI for Tablets

  • آشنایی با sw، w و h Qualifiers Understanding sw, w, and h Qualifiers

  • طراحی چیدمان برای تبلت ها Designing Layouts for Tablets

  • استفاده موثر از تبلت های عریض Effectively Using Widescreen Tablets

  • تطبیق منابع با پیکربندی های مختلف صفحه Adapting Resources to Different Screen Configurations

  • خلاصه Summary

مدیریت تغییرات پیکربندی Handling Configuration Changes

  • نمای کلی و مقدمه ای بر تغییر پیکربندی Overview and Introduction to Configuration Change

  • تاثیر چرخش صفحه بر فعالیت Impact of Screen Rotation on Activity

  • تاثیر چرخش صفحه بر روی نماها Impact of Screen Rotation on Views

  • Saving State UI: Saved Instance State Bundle Saving UI State: Saved Instance State Bundle

  • اجرای Saved Instance State Bundle برای Save State UI Implementing Saved Instance State Bundle to Save UI State

  • بررسی تأثیر تغییر پیکربندی در برنامه NoteKeeper Verifying Impact of Configuration Change in NoteKeeper App

  • ذخیره وضعیت رابط کاربری: ViewModel Saving UI State: ViewModel

  • چرا به ViewModel نیاز دارید؟ Why Do You Need ViewModel?

  • پیاده سازی ViewModel کامپوننت معماری برای حفظ داده ها Implementing Architecture Component ViewModel to Preserve Data

  • ذخیره وضعیت رابط کاربری: حافظه محلی پایدار Saving UI State: Persistent Local Storage

  • خلاصه و نتیجه گیری Summary and Conclusion

  • متشکرم Thank You

نمایش نظرات

آموزش برنامه های اندروید با Kotlin: منابع، سبک ها و تم ها
جزییات دوره
5h 15m
69
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Sriyank Siddhartha Sriyank Siddhartha

سریانک یک توسعه دهنده نرم افزار پرشور است و دوست دارد دانش خود را از طریق وبلاگ ها و دوره های ویدیویی خود به اشتراک بگذارد. وی از اصل "به اشتراک بگذار و کسب کن" پیروی کرد که باعث شد بسیاری از دوره ها را به صورت آنلاین منتشر کند. گرچه او علاقه زیادی به اندروید دارد اما در سایر سیستم عامل های برنامه تلفن همراه مانند iOS و همچنین چارچوب های توسعه وب مانند لاراول تخصص دارد. او سفر خود را در زمینه اشتراک دانش با برگزاری کارگاههای عملی در چندین سطح عالی موسسه هند مانند NITs و IIT آغاز کرد که در نهایت وی را به عنوان سخنران یکی از Google Developers Groups هند که بیشتر از کارگاههای خود در بسیاری از م institutionsسسات پشتیبانی می کند ، بدل کرد. در حال حاضر سریانک به عنوان توسعه دهنده نرم افزار مستقل و یک مربی آنلاین افتخار کار می کند. جدا از این ، او عاشق سفر و گشت و گذار در مکان های جدید است.