آموزش تعامل انسان و کامپیوتر

Human-computer interaction

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
توضیحات دوره: یاد بگیریم که فناوری چگونه بر ما تأثیر می گذارد و ما بر آن تأثیر می گذاریم. نحوه طراحی یک اپلیکیشن موبایل با استفاده از مهارت های تجربه کاربری عملی (UX)، طراحی تعامل (IxD) و نظریه HCI. راهنماها و قوانین HCI و همچنین قوانین و ابزارهای UX را بدانید. اصول علوم شناختی و تئوری طراحی را که بر طراحی بصری خوب تأکید دارند، شناسایی کنید. از HCI، علوم شناختی و طراحی بصری برای ایجاد تجربیات کاربری عالی و طراحی تعامل استفاده کنید. با اطمینان در مورد زمینه تعامل انسان و کامپیوتر صحبت کنیم. پیش نیازها: بدون نیاز به تجربه. شما در حال حاضر برخی از مهارت های مورد نیاز خود را دارید. علاقه به اینکه چگونه تکنولوژی را شکل می دهیم و آن به ما شکل می دهد. تمایل به یادگیری برخی از تاریخچه، ابزارها و تکنیک های طراحی تعامل و تجربه کاربر. تمایل به «فکر کردن» روی کاغذ حتی اگر با طراحی تکنولوژیک سروکار داریم.

شما یک مجموعه مهارت عملی ux را برای ایجاد یک برنامه تلفن همراه یاد خواهید گرفت و در مورد راه هایی برای گسترش آن با استفاده از رسانه های اجتماعی و داده های بزرگ فکر می کنید. شما یاد خواهید گرفت که همه ما به دلیل جهانی که در آن زندگی می کنیم، روانشناس و طراح اجتماعی هستیم. و در پایان دوره شما می توانید با اطمینان در مورد تعامل بین افراد و سیستم های کامپیوتری پیچیده مدرن ما طراحی کنید و صحبت کنید. فرهنگ ایجاب می کند، بنابراین خودتان عامل تغییر می شوید.


سرفصل ها و درس ها

خوش آمدی. HCI چیست؟ Welcome. What is HCI?

  • راهنمای آخرین به روز رسانی ها A guide to the latest updates

  • خوش آمدی Welcome

  • HCI چیست؟ What is HCI?

تاریخچه HCI و محاسبات The History of HCI and computing

  • تاریخچه مختصری از محاسبات A brief history of computing

  • قانون مور Moore's Law

  • تعامل انسان و کامپیوتر و طراحی تعامل Human-computer interaction and Interaction Design

  • HCI و IxD HCI and IxD

  • قانون فیتس Fitts' Law

  • قانون هیک Hick's Law

  • فیتس و هیکس Fitts and Hicks

  • ناسا و اختراع مهندسی نرم افزار NASA and the invention of Software Engineering

  • خلاصه ای از این بخش تاریخ A brief summary of this history section

ورودی/خروجی کامپیوتر Computer Input/Output

  • شروع: کارت های پانچ و QWERTY Beginnings: Punch cards and QWERTY

  • اولین نمایشگر: Sketchpad و ماشین تحریر تلویزیون First displays: Sketchpad and TV typewriters

  • چند لمسی، صفحه نمایش لمسی، آیفون و اختلاف منظر Multi-touch, Touchscreens, Iphones, and Parallax

  • انسان و AIDC Humans and AIDC

  • تشخیص صدا Voice recognition

  • خلاصه ای از ورودی/خروجی کامپیوتر A summary of Computer I/O

ورودی/خروجی انسانی: علوم شناختی Human Input/Output: Cognitive Science

  • علم شناختی چیست؟ What is Cognitive Science?

  • توجه Attention

  • حافظه Memory

  • قانون میلر Miller's Law

  • ادراک Perception

  • زبان Language

  • احساسات Emotions

  • شناخت تجسم یافته Embodied Cognition

  • خلاصه ای از Human I/O A summary of Human I/O

تئوری طراحی Design Theory

  • علم مصنوع The science of the artificial

  • عملکرد، رفتار، ساختار Function, behaviour, structure

  • فرم تابع عملکرد است Form follows function

  • بدون عملکرد در ساختار No function in structure

  • رسانه پیام است The medium is the message

  • انواع و طرحواره ها Types and schemas

  • سبک ها و استانداردها Styles and standards

  • رنگ Colour

  • زیبایی شناسی: چیزهای جذاب بهتر عمل می کنند Aesthetics: Attractive things work better

  • مدیریت انتظارات: مدل های ذهنی، نشانه ها، محدودیت ها، ثبات، نقشه برداری Managing expectations: Mental models, cues, constraints, consistency, mapping

  • فضاهای راه حل Solution spaces

  • خلاصه نظریه طراحی Summary of Design Theory

کاربر: پیدا کردن اینکه کاربر ما کیست و دقیقاً به چه چیزی نیاز دارد The User: Finding out who our user is and exactly what they need

  • آشنایی با کاربر Getting to know your user

  • شخصیت های کاربر User personas

  • داستان های کاربر User stories

  • سفرهای کاربر User journeys

  • جریان کاربر User flow

  • Outro Outro

داده ها: به چه داده هایی نیاز داریم؟ The Data: What data do we need?

  • دگرگونی Transformation

  • بزرگ، تاریک یا کثیف؟ Big, dark, or dirty?

  • معناسازی، یافتن خرد Making meaning, finding wisdom

  • داستان سرایی و ارائه Storytelling and presentation

  • Outro Outro

راهنماها و قوانین از ادبیات HCI Guides and Rules from the HCI literature

  • «طراحی چیزهای روزمره» دان نورمن Don Norman's 'The Design of Everyday Things'

  • هفت اصل دان نورمن برای طراحی کاربر محور Don Norman's Seven Principles for User Centred Design

  • هشت قانون طلایی طراحی رابط بن اشنایدرمن Ben Shneiderman's Eight Golden Rules of Interface Design

  • سه اصل کاربردپذیری آلن دیکس و همکاران: کتاب HCI Alan Dix et al's Three Usability Principles: HCI Book

  • 10 اکتشافی قابلیت استفاده جاکوب نیلسون Jakob Nielson's 10 Usability Heuristics

  • قانون یعقوب Jakob's Law

  • برندا لورل: UX با استفاده از شش عنصر ساختاری نمایشنامه ارسطو Brenda Laurel: UX using Aristotle's six structural elements of drama

  • نه اصل طراحی کاربر محور ساول گرینبرگ Saul Greenberg's Nine Principles of User Centred Design

  • اصول طراحی توسط جنی پریس، هلن شارپ، ایوان راجرز: کتاب شناسه Design Principles by Jenny Preece, Helen Sharp, Yvonne Rogers: ID Book

  • الگوهای طراحی: کریستوفر الکساندر، اریش گاما، جنیفر تیدول Design Patterns: Christopher Alexander, Erich Gamma, Jennifer Tidwell

طراحی: جمع کردن همه چیز The Design: Pulling it all together

  • 5fs The 5fs

  • تمرکز Focus

  • آشنایی Familiarity

  • بازخورد Feedback

  • بخشش Forgiveness

  • ظرافت Finesse

  • Outro Outro

ارزیابی Evaluation

  • چگونه اپلیکیشن خود را ارزیابی کنیم How to evaluate your app

  • ارزیابی تخصصی Expert evaluation

  • ارزیابی کاربر User evaluation

  • ارزیابی تجربی Empirical evaluation

  • Outro Outro

رسانه های اجتماعی Social Media

  • دو روش استفاده از شبکه های اجتماعی Two ways of using social media

  • سلسله مراتب رسانه های اجتماعی مزلو Maslow's hierarchy of social media

  • حیوان اجتماعی در شبکه های اجتماعی The social animal on social media

  • اضطراب اجتماعی در شبکه های اجتماعی Social anxiety on social media

  • نظریه بازی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی Game theory for social media marketing

  • اقتصاد اتصال The connection economy

  • Outro Outro

آینده پژوهی Futurology

  • پیش بینی آینده Predicting the future

بدرود. مراحل بعدی؟ Farewell. Next steps?

  • خداحافظی و مراحل بعدی؟ Farewell and next steps?

  • سپاسگزاریها Acknowledgements

  • درباره روت About Ruth

مثال Example

  • روث یک برنامه تاروت ایجاد می کند Ruth creates a tarot app

نمایش نظرات

نظری ارسال نشده است.

آموزش تعامل انسان و کامپیوتر
خرید اشتراک و دانلود خرید تکی و دانلود | 160,000 تومان (5 روز مهلت دانلود) زمان تقریبی آماده سازی لینک دانلود این دوره آموزشی حدود 5 تا 24 ساعت می باشد.
جزییات دوره
4.5 hours
82
Udemy (یودمی) udemy-small
02 فروردین 1403 (آخرین آپدیت رو دریافت می‌کنید، حتی اگر این تاریخ بروز نباشد.)
539
4.3 از 5
دارد
دارد
دارد

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Ruth Stalker-Firth Ruth Stalker-Firth

مجذوب نحوه استفاده مردم از فناوری و بالعکس.

Udemy (یودمی)

یودمی یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان امکان دسترسی به دوره‌های متنوع و کاربردی را فراهم می‌کند. این پلتفرم امکان آموزش در زمینه‌های مختلف از فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی گرفته تا زبان‌های خارجی، مدیریت، و هنر را به کاربران ارائه می‌دهد. با استفاده از یودمی، کاربران می‌توانند به صورت انعطاف‌پذیر و بهینه، مهارت‌های جدیدی را یاد بگیرند و خود را برای بازار کار آماده کنند.

یکی از ویژگی‌های برجسته یودمی، کیفیت بالای دوره‌ها و حضور استادان مجرب و با تجربه در هر حوزه است. این امر به کاربران اعتماد می‌دهد که در حال دریافت آموزش از منابع قابل اعتماد و معتبر هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن از آموزش‌ها بهره ببرند. به طور خلاصه، یودمی به عنوان یکی از معتبرترین و موثرترین پلتفرم‌های آموزشی آنلاین، به افراد امکان می‌دهد تا به راحتی و با کیفیت، مهارت‌های مورد نیاز خود را ارتقا دهند و به دنبال رشد و پیشرفت شغلی خود باشند.