آموزش تقلب صورت در مایا

Rigging a Face in Maya

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: دکل های مقاوم صورت برای بیان شخصیت حیاتی هستند و علاوه بر این ، طبیعی و ضروری به هر دکل بدن پایدار هستند. دو روش اصلی برای تنظیمات صورت وجود دارد: اشکال و تنظیمات مبتنی بر مفصل. اشکال ترکیبی معمولاً توسط موتورهای بازی پشتیبانی نمی شوند ، بنابراین یادگیری هر دو روش مهم است. این دوره نشان می دهد که چگونه می توان از هر یک از روش ها برای ساختن کنترل های صورت استفاده کرد که همه کاره و آسان برای استفاده باشد. جیسون باسکین نشان می دهد که چگونه می توان از اشکال مخلوط برای کنترل عبارات استفاده کرد و کتابخانه ای از اهداف شکل با ابزارهای Cluster و Lattice و تغییر شکل دهنده های Wrap و Wire ایجاد کرد. سپس بیاموزید که چگونه چشم ها ، پلک ها و سایر ویژگی ها را به کنترل های رابط کاربری گرافیکی متصل کنید که انیماتورها می توانند عبارات شخصیت را هر طور که دوست دارند دستکاری کنند. در آخر ، جیسون رویکردی مبتنی بر مشترک را کشف می کند که به شما امکان می دهد ساختار صورت زیرین را قبل از اتصال به شبکه نهایی پیکره برداری کنید.
موضوعات شامل:
  • درک اهداف شکل گیری
  • استفاده از انتخاب نرم ، ابزار Artisan Sculpt و گزینه های تقارن
  • تقسیم اشکال متقارن به جفت نامتقارن
  • اتصال چرخش چشم به GUI
  • کار با پلکها ، استفاده از اشکال ترکیبی یا اتصالات فن
  • ایجاد یک کنترل UI اساسی
  • اتصال کنترل ها
  • جهت گیری مفاصل و ایجاد ساختار پشتیبانی
  • اتصال اتصالات به ساختار پشتیبانی
  • اتصال اتصالات به مش نهایی
  • متعادل کردن وفاداری شکل با تراکم دکل و قابلیت استفاده

سرفصل ها و درس ها

مقدمه Introduction

  • خوش آمدی Welcome

  • با استفاده از پرونده های تمرینی Using the exercise files

  • آنچه باید قبل از تماشای این دوره بدانید What you should know before watching this course

1. رویکرد Blend Shape 1. The Blend Shape Approach

  • رهنمودهای توپولوژی صورت و نقاط مشکل Facial topology guidelines and problem spots

  • درک اهداف morph Understanding morph targets

  • با استفاده از نرم انتخاب ، ابزار مجسمه سازی و گزینه های تقارن Using Soft Select, Artisan sculpt tools, and symmetry options

  • استفاده از تغییر شکل دهنده های سیم و خوشه ها و نقاشی مقادیر افتادگی Using wire deformers and clusters, and painting falloff values

  • با استفاده از مشبک و تغییر شکل بسته بندی Using lattices and wrap deformers

  • استفاده از اتصالات برای ساختن اهداف morph Using joints to build morph targets

  • تقسیم اشکال متقارن به جفت های نامتقارن Splitting symmetrical shapes into asymmetrical pairs

  • آینه های اشکال نامتقارن در خط میانی با تغییر شکل های بسته بندی Mirroring asymmetrical shapes across the midline with wrap deformers

2. سفت کردن چشم و پلک 2. Rigging Eyes and Eyelids

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Connecting eye rotation to the graphical user interface (GUI)

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Creating a "look-at" control for eyes

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Blending between a GUI- and target-based eye setup

  • کار با پلک ها ، استفاده از مخلوط بین... Working with eyelids, using in-between blend shapes

  • کار با پلک ها ، استفاده از اتصالات فن Working with eyelids, using fan joints

  • ایجاد رفتارهای لرزان چشم و رفتارهای خودکار Creating eye tugging and auto-lid behaviors

3. کنترل و اتصال کنترل 3. Building and Connecting Controls

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Creating a basic user interface (UI) control

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Using the clamp expression to create a more advanced GUI

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Positioning the GUI to simulate on-face controls

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Creating true on-face controls using clusters

4- رویکرد مبتنی بر مشترک 4. Joint-Based Approach

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Understanding the joint-based setup

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Orienting the joints

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Rigging the jaw

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Creating a support structure

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Attaching joints to the support structure

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Binding joints to the final mesh

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Adding final constraints to keep the entire rig intact

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Finessing joint placement and rotation using driven keys

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Balancing shape fidelity with rig density and usability

نتیجه Conclusion

  • کار با پلک ها ، استفاده از شکل های مخلوط بین Next steps

نمایش نظرات

آموزش تقلب صورت در مایا
جزییات دوره
2h 38m
31
Linkedin (لینکدین) Linkedin (لینکدین)
(آخرین آپدیت)
61,788
- از 5
ندارد
دارد
دارد
Jason Baskin
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Jason Baskin Jason Baskin

جیسون باسکین از سال 1991 در حال ایجاد آثار هنری سه بعدی برای پروژه های بازی و پخش است. وی در میان این مدل ها ، مدل ها ، انیمیشن ها و شخصیت های مختلفی برای LAIKA / House ، SEGA و Intel تولید کرده است. جیسون همچنین به عنوان عضو هیئت علمی تمام وقت در انستیتوی هنر پورتلند خدمت کرده است و برنامه درسی آنلاین را برای کالج هنر و طراحی راکی کوه ایجاد کرده است. تجهیزات مختلف شخصیت مایا توسط هزاران انیماتور دانشجویی در سراسر جهان استفاده می شود. جیسون وقتی که به عنوان یک هنرمند CG کار نمی کند ، مشغول پروژه های سنتی تصویرگری و نقاشی روغن هوایی مجسمه ای و پولی است. جیسون اخیراً وزارت امور خارجه خود را از کالج هنر و طراحی ساوانا بدست آورده و در پورتلند ، اورگان به همراه همسر و دو فرزندش زندگی می کند. می توانید اطلاعات بیشتری از کارهای جیسون را در سایت www.jasonbaskin.com مشاهده کنید.