آموزش معرفی مایا 2009

Introduction to Maya 2009

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: بیش از نه ساعت آموزش مبتنی بر پروژه را برای یادگیری اصول مدل‌سازی، بافت‌سازی، ریگینگ، متحرک سازی، دینامیک، نورپردازی و رندر در مایا کشف کنید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2009 و بالاتر. بیش از نه ساعت آموزش مبتنی بر پروژه را برای یادگیری اصول مدل سازی، تکسچرینگ، ریگ کردن، متحرک سازی، دینامیک، نورپردازی و رندر در مایا کشف کنید. توسط چهار مدرس Digital-Tutors آموزش داده می شود که هر کدام زمینه های اصلی تخصص خود را آموزش می دهند تا یک راهنمای ضروری برای استفاده از ابزارهای قدرتمند موجود در مایا ارائه دهند. ایده آل برای هنرمندان تازه کار و تازه کار. نکات برجسته محبوب عبارتند از: نمای کلی رابط، مدل سازی NURBS، مدل سازی چند ضلعی، سطوح فرعی، بافت، بافت های رویه ای، Hypershade، چیدمان UV، سازه های کنترل ساختمان، ویژگی های سفارشی، عبارات نوشتن، تنظیم فریم های کلیدی، انیمیشن مسیر، دینامیک، سایه زن ذرات، نورپردازی، صفحات تصویر، پیوند نور، محیط ها، نقشه های جابجایی، رندر. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2009 و بالاتر.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • مقدمه ای بر آموزش Introduction to the Training

مقدمه ای بر رابط Introduction to Interface

  • نمای کلی رابط کاربری Overview of the UI

  • ذخیره فایل ها و انواع فایل ها Saving Files and File Types

  • راه اندازی اولین پروژه شما Setting up Your First Project

  • ایجاد اولین شی و ناوبری دوربین شما Creating Your First Object and Camera Navigation

  • مشاهده هندسه و سایه زدن در نمای دوربین شما Viewing Geometry and Shading in Your Camera View

  • نحوه استفاده از ابزار Qwerty How to Use the Qwerty Tools

  • Channel Box و Layer Editor Channel Box and Layer Editor

  • ویرایش اشیاء با استفاده از ویرایشگر ویژگی Editing Objects Using the Attribute Editor

  • گروه بندی و تربیت اشیاء با استفاده از Outliner و Hypergraph Grouping and Parenting Objects Using the Outliner and Hypergraph

  • کار با مایا هات باکس Working with the Maya Hotbox

  • انتخاب با استفاده از ماسک های انتخابی Making Selections Using Selection Masks

  • نوشتن اولین اسکریپت MEL شما Writing Your First MEL Script

  • کار با قفسه ها و ایجاد خود Working with Shelves and Creating Your Own

مدلینگ در مایا Modeling in Maya

  • نمای کلی پروژه مدلسازی Modeling Project Overview

  • بلند کردن پوسته موتور Lofting the Engine Shell

  • چرخاندن داخل موتور Revolving the Engine Interior

  • اضافه کردن پریمیتیوها به موتور Adding Primitives to the Engine

  • پره های فن کپی شده Duplicating Fan Blades

  • هندسه اکسترود برای ورودی Extruding Geometry for the Intake

  • ترکیب هندسه برای دریچه Combining Geometry for the Vent

  • اکسترود کردن لوله ها با منحنی ها Extruding Pipes with Curves

  • رسم منحنی روی سطوح Drawing Curves on Surfaces

  • ساخت حلقه رانش با نمونه ها Building the Thrust Ring with Instances

  • اتمام موتور Finishing the Engine

  • ایجاد کابین از یک اولیه Creating the Cab from a Primitive

  • جزئیات کابین Detailing the Cab

  • اضافه کردن یک شیشه جلوی بخش فرعی Adding a Subdivision Windshield

  • جزئیات صندلی کابین Detailing the Cab Seat

  • افزودن جزئیات به بالای کابین Adding Detail to the Top of the Cab

  • استفاده از Primitives برای افزودن اتصالات کابل Using Primitives to Add Cable Connectors

  • اکسترود کردن کابل ها Extruding the Cables

  • استفاده از Bridge برای افزودن پایه های کابل Using Bridge to Add Cable Struts

  • اتمام و نامگذاری مسابقه Finishing and Naming the Racer

مواد و بافت در مایا Materials and Texturing in Maya

  • نمای کلی پروژه بافت Texturing Project Overview

  • نمای کلی Hypershade Overview of the Hypershade

  • اعمال و دستکاری مواد ساده Applying and Manipulating Simple Materials

  • اضافه کردن رمپ Adding Ramps

  • استفاده از مواد متعدد بر روی اشیاء Applying Multiple Materials to Objects

  • کار با شفافیت Working with Transparency

  • افزودن بافت رویه ای به کابل ها Adding Procedural Texture to the Cables

  • کار با بافت فایل Working with File Textures

  • کار با اشعه ماوراء بنفش Working with UVs

  • ترکیب رمپ و بافت فایل Combining Ramps and File Textures

  • اضافه کردن Bump Maps Adding Bump Maps

  • ترکیب گره های رویه ای Combining Procedural Nodes

  • نقاشی بافت در مایا Painting Textures in Maya

تقلب و انیمیشن در مایا Rigging and Animation in Maya

  • مقدمه ای بر فرآیند ساخت و ساز و انیمیشن Introduction to the Rigging and Animation Process

  • ایجاد منحنی های کنترل برای اشیاء شما Creating Control Curves for Your Objects

  • استفاده از لایه های نمایشگر برای سازماندهی دکل ما Using Display Layers to Organize Our Rig

  • سازماندهی صحنه و استفاده از دستگیره های انتخاب Organizing the Scene and Using Selection Handles

  • ایجاد ویژگی های سفارشی خود Creating Your Own Custom Attributes

  • استفاده از ویرایشگر اتصال برای درایو مقادیر Using the Connection Editor to Drive Values

  • نوشتن اولین بیان شما Writing Your First Expression

  • اضافه کردن یک تنظیم سرعت برای بیان Adding a Speed Setting for the Expression

  • استفاده از Set Driven Key برای ساده کردن فرآیند ریگ کردن Using Set Driven Key to Simplify the Rigging Process

  • کشیدن اولین زنجیره مشترک Drawing Your First Joint Chain

  • اتصال هندسه به مفاصل Binding the Geometry Onto Joints

  • ساخت صحنه پسند انیماتور Making the Scene Animator-friendly

  • اضافه کردن حرکت تصادفی از طریق عبارات Adding Random Movement Through Expressions

  • حذف کانال ها از جعبه کانال Removing Channels from the Channel Box

  • تنظیم فریم های کلیدی، زمان لغزنده و ویرایشگر نمودار Setting Key Frames, Time Slider and the Graph Editor

  • مدیریت فریم های کلیدی با ویرایشگر نمودار Managing Key Frames with the Graph Editor

  • ساخت انیمیشن دوچرخه سواری Creating a Cycling Animation

  • متحرک سازی اشیاء با استفاده از انیمیشن مسیر Animating Objects Using Path Animation

  • با استفاده از ویژگی کلید خودکار Using the Auto Key Feature

  • اصلاح فریم های کلیدی با استفاده از لغزنده زمان Modifying Key Frames Using the Time Slider

  • ایجاد Playblasts برای پیش نمایش انیمیشن Creating Playblasts to Preview the Animation

دینامیک در مایا Dynamics in Maya

  • بررسی اجمالی پروژه Dynamics Dynamics Project Overview

  • ایجاد آتش (قسمت اول) Creating Fire (Part 1)

  • ایجاد آتش (قسمت دوم) Creating Fire (Part 2)

  • افزودن رعد و برق Adding Lightning

  • ایجاد ساطع کننده ذرات Creating Particle Emitters

  • محو شدن ذرات در طول زمان Fading the Particles Over Time

  • استفاده از سایر ویژگی های هر ذره Using Other Per-particle Attributes

  • وصل کردن سایه زن ذرات Hooking up the Particle Shader

نورپردازی و رندر در مایا Lighting and Rendering in Maya

  • نمای کلی پروژه نورپردازی و رندرینگ Lighting and Rendering Project Overview

  • مروری بر انواع مختلف نور مایا Overview of Various Maya Light Types

  • کاوش ویژگی‌های مشترک نورهای مایا Exploring Common Attributes of Maya Lights

  • اضافه کردن نقشه عمق و سایه‌های ردیابی پرتو به مایا لایت Adding Depth-map and Raytraced Shadows to Maya Lights

  • استفاده از صفحات تصویر برای ایجاد یک محیط قابل رندر Using Image Planes to Create a Renderable Environment

  • تطبیق منابع نور با یک محیط عکاسی Matching Light Sources to a Photographic Environment

  • استفاده از صفحه گسترده ویژگی برای ویرایش چندین شی Using the Attribute Spread Sheet for Editing Multiple Objects

  • استفاده از Background Shader برای جداسازی سایه ها Employing the Use Background Shader to Isolate Shadows

  • استفاده از Light Linking برای کنترل روشنایی اشیا Using Light Linking to Control Object Illumination

  • تنظیم همواری رندر شده هندسه NURBS Adjusting Rendered Smoothness of NURBS Geometry

  • افزودن نقشه های جابجایی به شبکه های سایه Adding Displacement Maps to Shading Networks

  • سکانس متحرک رندر دسته ای از مایا Batch Rendering Animated Sequence from Maya

نمایش نظرات

آموزش معرفی مایا 2009
جزییات دوره
9h 26m
88
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Justin Marshall Justin Marshall

جاستین به عنوان نویسنده اصلی مدل سازی در Pluralsight رونق می گیرد. جاستین پس از تماشای فیلم هایی مانند پارک ژوراسیک ، داستان اسباب بازی و پرتگاه ، با بزرگ شدن علاقه زیادی به صنعت گرافیک رایانه پیدا کرد. جاه طلبی او باعث می شود در فیلم های Sony Monster House و Surf's Up در Sony Imageworks در لس آنجلس کار کند. جاستین همچنین مقالات ، آموزش ها و تصاویر بی شماری داشته است که در 3D World و 3D Artist منتشر شده است. به عنوان یک نویسنده ، جاستین از همکاری با نویسندگان همکارش لذت می برد ، خصوصاً در پروژه هایی مانند سری توسعه بازی موبایل Unity. جاستین به شکل گیری مشاغل بسیاری از هنرمندان دیجیتال کمک کرده است و حتی کسانی که به آنها کمک کرده است عنوان "استاد جاستین" را از آن خود کرده اند. به دوجو او خوش آمدید.

Kyle Green Kyle Green

کایل یکی از اولین نویسندگان Digital-Tutor ها بود که اکنون یک شرکت Pluralsight است. و بیش از 10 سال عضوی از تیم بوده است. کایل کار خود را در زمینه آموزش گرافیک رایانه ای به عنوان مربی کالج آغاز کرد و از سال 2002 به عنوان مربی ارائه خدمات برنامه نویسی Digital-Tutor و مدیر برنامه درسی کار کرد. کایل در بسیاری از پروژه های معروف شرکت کرده و به تیم Digital-Tutor کمک کرده است تا در طول تاریخ شرکت جوایز کسب کند . کایل افتخار داشته است که هنر خود را در سالن علوم نیویورک برای پروژه الکسا ، یک اندروید زن ایجاد شده در مایا ، به نمایش بگذارد. با کمک تخصص رندر کایل ، دیگر هرگز بازتاب را با انکسار در مقابل همسران اشتباه نمی گیرید.

Papa Georgio Papa Georgio

نویسنده مربیان دیجیتال.

Sunder Iyer Sunder Iyer

ساندر که اصالتاً اهل لاگوس، نیجریه است، هم در طراحی بازی های تعاملی و هم در دنیای انیمیشن های سه بعدی پیشرفت زیادی داشته است. ساندر در طول زندگی حرفه‌ای خود مدرک‌هایی را در زمینه علوم اطلاعات رایانه، طراحی چند رسانه‌ای و بازی و همچنین انیمیشن سه بعدی شخصیت‌ها کسب کرده است. او به طور کامل وقف ارائه تجربیات نفس گیر و خارج از هنجار به بیشترین تعداد ممکن است. هدف ساندر با مهارت قدرتمند در هودینی و سال‌ها نفوذ آموزشی، ارائه راه‌حل‌های قابل فهم برای موضوعات پیچیده است.