آموزش معرفی مایا 2011

Introduction to Maya 2011

نکته: آخرین آپدیت رو دریافت میکنید حتی اگر این محتوا بروز نباشد.
نمونه ویدیوها:
توضیحات دوره: در این آموزش مایا، ما به شما کمک می کنیم تا درک قوی از مایا و نحوه کار آن پیدا کنید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2011 و بالاتر. در این آموزش مایا، ما به شما کمک می کنیم تا درک قوی از Maya و نحوه کار آن داشته باشید. شما این شانس را خواهید داشت که با بسیاری از مربیان دیگر مایا در اینجا در Digital-Tutors کار کنید که به شما نحوه استفاده از برخی از اجزای اصلی مایا را نشان می دهند. ما آموزش را با ارائه مهارت‌های اساسی و واژگانی که برای حرکت در مایا به آن نیاز دارید، شروع می‌کنیم، و سپس مستقیماً به بخش مدل‌سازی دوره می‌رویم. پس از تکمیل بخش Modeling، این شانس را خواهید داشت که دست خود را در Texturing، Rigging، Animation، Dynamics و در نهایت، Lighting and Rendering انیمیشن خود را امتحان کنید. هدف ما این نیست که شما را با اطلاعات فنی سنگین کنیم، بلکه به شما کمک کنیم تا عادات بسیار خوبی در خود ایجاد کنید تا بتوانید با استفاده از مایا آینده موفقی داشته باشید. نرم افزار مورد نیاز: Maya 2011 و بالاتر.

سرفصل ها و درس ها

معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

  • معرفی و بررسی اجمالی پروژه Introduction and Project Overview

مقدمه ای بر رابط Introduction to Interface

  • ایجاد اولین شی Creating Your First Object

  • نمای کلی رابط کاربری Overview of the User Interface

  • ایجاد یک پروژه در مایا Creating a Project in Maya

  • ذخیره فایل ها و انواع فایل ها Saving Files and File Types

  • مشاهده هندسه Viewing Geometry

  • عادت کردن به Qwerty Getting Used to Qwerty

  • Channel Box و Layer Editor Channel Box and Layer Editor

  • با استفاده از ویرایشگر ویژگی Using the Attribute Editor

  • گروه بندی و فرزندپروری Grouping and Parenting

  • کار با هات باکس Working with the Hotbox

  • ماسک های انتخابی Selection Masks

  • نوشتن اولین اسکریپت MEL شما Writing Your First MEL Script

  • کار با قفسه ها Working with Shelves

مدلینگ در مایا Modeling in Maya

  • نمای کلی پروژه مدلسازی Modeling Project Overview

  • مدل سازی شکل اصلی پوسته موتور Modeling the Basic Shape of the Engine Shell

  • ساخت قسمت عقب موتور از Nurbs Building the Rear of the Engine from Nurbs

  • استخراج رینگ از جلوی موتور Extracting a Rim from the Front of the Engine

  • اکسترود کردن یک دریچه از بالای موتور Extruding a Vent from the Top of the Engine

  • اضافه کردن لت به دریچه اصلی موتور Adding Slats to the Main Vent of the Engine

  • مدل سازی مخروط عقب و حلقه رانش Modeling the Rear Cone and Thrust Ring

  • اضافه کردن میله های شعاعی در اطراف موتور Adding Radial Struts Around the Engine

  • ایجاد دریچه در دو طرف موتور Building Vents on the Sides of the Engine

  • افزودن کوپلینگ برق و ریل جانبی Adding a Power Coupling and Side Rail

  • ایجاد شکل اصلی کابین Creating the Basic Shape of the Cab

  • مدل سازی فضای داخلی کابین Modeling the Cab Interior

  • ساخت شیشه جلو و پانل های خارجی Building the Windshield and Exterior Panels

  • اضافه کردن ریل روی کابین مسابقه Adding Rails Over the Racer Cab

  • ساخت اتصالات کابل و تزئینات هود Building the Cable Connectors and Hood Ornaments

  • مدل‌سازی کابل‌ها از منحنی‌های Nurbs Modeling Cables from Nurbs Curves

مواد و بافت در مایا Materials and Texturing in Maya

  • نمای کلی پروژه بافت Texturing Project Overview

  • بررسی اجمالی Hypershade Hypershade Overview

  • اعمال و دستکاری مواد Applying and Manipulating Materials

  • تعدیل رنگ با استفاده از رمپ Modulating Color Using Ramps

  • افزودن چندین ماده به اشیا Adding Multiple Materials to Objects

  • استفاده از شفافیت با مواد ما Using Transparency with Our Materials

  • استفاده از UV ها برای آماده سازی چند ضلعی ها برای بافت Using UVs to Prepare Polygons for Texturing

  • کار با بافت های رویه ای Working with Procedural Textures

  • کار با External Texture Maps Working with External Texture Maps

  • استفاده از Bump Maps برای شبیه سازی عمق Using Bump Maps to Simulate Depth

  • ترکیب رمپ ها با سایر گره های رویه ای Combining Ramps with Other Procedural Nodes

  • افزودن ماده رنگ خودرو Adding a Car Paint Material

  • استفاده از ابزار رنگ سه بعدی برای رنگ آمیزی بافت ها Using the 3D Paint Tool to Paint Textures

تقلب و انیمیشن در مایا Rigging and Animation in Maya

  • مقدمه ای بر فرآیند ساخت و ساز و انیمیشن Introduction to the Rigging and Animation Process

  • ایجاد منحنی های کنترل برای اشیاء ما Creating Control Curves for Our Objects

  • استفاده از لایه های نمایشگر برای سازماندهی دکل ما Using Display Layers to Organize Our Rig

  • سازماندهی صحنه و استفاده از دستگیره های انتخاب Organizing the Scene and Using Selection Handles

  • ایجاد ویژگی های سفارشی Creating Custom Attributes

  • استفاده از ویرایشگر اتصال برای درایو مقادیر Using the Connection Editor to Drive Values

  • نوشتن اولین بیان شما Writing Your First Expression

  • اضافه کردن یک تنظیم سرعت برای بیان Adding a Speed Setting for the Expression

  • استفاده از Set Driven Key برای ساده کردن فرآیند ریگ کردن Using Set Driven Key to Simplify the Rigging Process

  • کشیدن اولین زنجیره مشترک Drawing Your First Joint Chain

  • اتصال هندسه به مفاصل Binding the Geometry Onto Joints

  • ساخت صحنه پسند انیماتور Making the Scene Animator-friendly

  • اضافه کردن حرکت تصادفی از طریق عبارات Adding Random Movement Through Expressions

  • حذف کانال ها از جعبه کانال Removing Channels from the Channel Box

  • یاد بگیرید که فریم های کلیدی را تنظیم کنید و از Time Slider و Graph Editor استفاده کنید Learn to Set Key Frames and Use the Time Slider and Graph Editor

  • مدیریت فریم های کلیدی با ویرایشگر نمودار Managing Key Frames with the Graph Editor

  • ساخت انیمیشن دوچرخه سواری Creating a Cycling Animation

  • متحرک سازی اشیاء با استفاده از انیمیشن مسیر Animating Objects Using Path Animation

  • با استفاده از ویژگی کلید خودکار Using the Auto Key Feature

  • اصلاح فریم های کلیدی با استفاده از لغزنده زمان Modifying Key Frames Using the Time Slider

  • ایجاد Playblasts برای پیش نمایش انیمیشن Creating Playblasts to Preview the Animation

دینامیک در مایا Dynamics in Maya

  • بررسی اجمالی پروژه Dynamics Dynamics Project Overview

  • استفاده از افکت آتش Using the Fire Effect

  • افزودن آتش به موتور Adding Fire to the Engine

  • استفاده از اثر رعد و برق Using the Lightning Effect

  • ایجاد یک شبیه سازی ذرات Creating a Particle Simulation

  • رفتار سیگار کشیدن Getting Smoke Behavior

  • اصلاح شکل ذرات Modifying the Shape of the Particles

نورپردازی و رندر در مایا Lighting and Rendering in Maya

  • مقدمه ای بر بخش نورپردازی و رندرینگ Introduction to the Lighting and Rendering Section

  • مروری بر انواع نور در مایا Overview of Various Light Types in Maya

  • کاوش ویژگی‌های مشترک نورهای مایا Exploring Common Attributes of Maya Lights

  • رندر با سایه های نقشه عمق Rendering with Depth Map Shadows

  • رندر با سایه های Raytraced Rendering with Raytraced Shadows

  • استفاده از صفحات تصویر برای ایجاد یک محیط قابل رندر Using Image Planes to Create a Renderable Environment

  • تطبیق منابع نور مایا با یک محیط عکاسی Matching Maya Light Sources to a Photographic Environment

  • استفاده از صفحه گسترده ویژگی برای تنظیم چندین شی Using the Attribute Spreadsheet to Adjust Multiple Objects

  • جداسازی سایه ها با استفاده از پس زمینه سایه زن Isolating Shadows with the Use Background Shader

  • استفاده از اتصال نور برای کنترل روشنایی یک شی Using Light-linking to Control an Object's Illumination

  • تطبیق دوربین مایا با یک محیط عکاسی Matching the Maya Camera to a Photographic Environment

  • استفاده از قابلیت 2D Pan/Zoom در Maya Using the 2D Pan/Zoom Feature in Maya

  • تنظیم صافی رندر شده اشیاء NURBS Adjusting the Rendered Smoothness of NURBS Objects

  • افزودن نقشه های جابجایی به هندسه مایا Adding Displacement Maps to Maya Geometry

  • رندر دسته ای سکانس متحرک شما از مایا Batch-rendering Your Animated Sequence from Maya

نمایش نظرات

آموزش معرفی مایا 2011
جزییات دوره
11h 22m
86
Pluralsight (پلورال سایت) Pluralsight (پلورال سایت)
(آخرین آپدیت)
از 5
دارد
دارد
دارد
جهت دریافت آخرین اخبار و آپدیت ها در کانال تلگرام عضو شوید.

Google Chrome Browser

Internet Download Manager

Pot Player

Winrar

Justin Marshall Justin Marshall

جاستین به عنوان نویسنده اصلی مدل سازی در Pluralsight رونق می گیرد. جاستین پس از تماشای فیلم هایی مانند پارک ژوراسیک ، داستان اسباب بازی و پرتگاه ، با بزرگ شدن علاقه زیادی به صنعت گرافیک رایانه پیدا کرد. جاه طلبی او باعث می شود در فیلم های Sony Monster House و Surf's Up در Sony Imageworks در لس آنجلس کار کند. جاستین همچنین مقالات ، آموزش ها و تصاویر بی شماری داشته است که در 3D World و 3D Artist منتشر شده است. به عنوان یک نویسنده ، جاستین از همکاری با نویسندگان همکارش لذت می برد ، خصوصاً در پروژه هایی مانند سری توسعه بازی موبایل Unity. جاستین به شکل گیری مشاغل بسیاری از هنرمندان دیجیتال کمک کرده است و حتی کسانی که به آنها کمک کرده است عنوان "استاد جاستین" را از آن خود کرده اند. به دوجو او خوش آمدید.

Kyle Green Kyle Green

کایل یکی از اولین نویسندگان Digital-Tutor ها بود که اکنون یک شرکت Pluralsight است. و بیش از 10 سال عضوی از تیم بوده است. کایل کار خود را در زمینه آموزش گرافیک رایانه ای به عنوان مربی کالج آغاز کرد و از سال 2002 به عنوان مربی ارائه خدمات برنامه نویسی Digital-Tutor و مدیر برنامه درسی کار کرد. کایل در بسیاری از پروژه های معروف شرکت کرده و به تیم Digital-Tutor کمک کرده است تا در طول تاریخ شرکت جوایز کسب کند . کایل افتخار داشته است که هنر خود را در سالن علوم نیویورک برای پروژه الکسا ، یک اندروید زن ایجاد شده در مایا ، به نمایش بگذارد. با کمک تخصص رندر کایل ، دیگر هرگز بازتاب را با انکسار در مقابل همسران اشتباه نمی گیرید.

Delano Athias Delano Athias

دلانو با اشتیاق به عنوان نویسنده انیمیشن در Pluralsight فعالیت می کند. دلانو با شروع کار خود در استودیوهای انیمیشن مانند شیلو ، علاقه شدیدی به استعدادهای خود پیدا کرده است. زمینه انیمیشن و تقلب وی به وی کمک می کند تا آموزش و ایجاد برخی از پربیننده ترین آموزشها را درباره Pluralsight ارائه دهد. چند مورد از پروژه های مورد علاقه وی که در آن سهیم بوده است عبارتند از: تعامل شخصیت در مایا و در نرم افزاری ، تقلب صورت انسان در مایا ، تقلب موجودات دریایی در مایا ، و تقلب و متحرک سازی وسایل نقلیه. دلانو کتابخانه آموزش Pluralsight را با دانش حاصل از ارادت پرشور خود به هنر انیمیشن جمع کرده است. او الهام خود را از فیلم ها و سایر اشکال هنری می گیرد که مشت مشتی را به سمت مخاطب بسته است. چه بخواهید انیمیشن های ظریف صورت را برای حلقه دموی خود بسازید و چه یک دانشمند دیوانه را از یک منجنیق در یک فیلم سینمایی راه اندازی کنید ، دلانو پشت سر شما را گرفت.

Papa Georgio Papa Georgio

نویسنده مربیان دیجیتال.